Plaats reactie
16
Ronald de Rooy schreef:Dat is de laatste versie zie ik. Werkt die ook met XP, waar die laptop nog opdraaid?

Thanks!
Ze zegen van wel, maar anders maak je eerst schoon met de versie die je nu heb;


Start Afbeelding CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Hoi,

Hier alvast het nieuwe fixlogje. CCleaner hoor ik graag nog of die via je link versie ook nog voor XP werkt?

Alvast bedankt!
Ronald
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Ronald de Rooy schreef:Hoi,

Hier alvast het nieuwe fixlogje. CCleaner hoor ik graag nog of die via je link versie ook nog voor XP werkt?
Of de nieuwste Ccleaner werkt op XP zou ik je niet kunnen vertellen (heb geen XP meer om dat te testen)
Als je de pc schoon heb gemaakt met de versie die op je pc staat herstart je je pc en probeer nu weer avast! te installeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Hoi,

Ja die versie van die link die je stuurde stond inderdaad voor XP bij, dus die heb ik gedownload en je precies zo je beschreven stappen doorlopen! Analyseren/Schoonmaken viel wel mee wat hij vond maar register was een hele lijst. Mede ook denk ik dat verouderde software stond aangevinkt en deze laptop is jaren niet aangeweest, hoop wel voor mijn zoontje dat die oude programma's nog werken als ik zo herstart of dat de laptop sowieso nog werkt haha. Even nog iets: Ik heb na die stappen die je omschreef na Register aanklikken in de linkerkolom toen CCleaner klaar was nog een keer laten scannen en toen vond ie ook nog 5 dingen??? Heb je stappen maar niet nog een keer doorlopen tot het eind, want ik wist niet of dat goed zou zijn dus ik heb CC maar afgesloten.

Ik hoor het wel of ik die 5 ook nog moet doen. Ow en CCleaner blijft nu draaien in mijn systeemvak, maar dat is denk ik veel te zwaar voor zo'n oude laptop? Kan ik het ergens in het programma uitzetten dat hij niet automatisch opstart of gewoon via msconfig uitzetten?

Thanks zover!
21
Hoi,

Ja top na nog 2x schoonmaken gaf CCleaner aan schoon te zijn! Avast is inmiddels ook zonder problemen geïnstalleerd! :-) Volgens mij heb ik nog maar twee openstaande vragen.
Hoe ik die CC uit mijn systeemvak krijg of dat via msconfig is?
En welke free firewall het beste is naast Avast (of zit daar een gratis firewall in?) nu van Online Armor geen updates meer verschijnen?

Bedankt alvast!
Ronald
23
Hoi,
 Ja CC is CCleaner en hij is nu uitgevinkt! Ik had gisteren die optie zelf gevonden om uit te vinken maar toen kreeg ik die met geen mogelijkheid uitgevinkt (?) Misschien omdat CC/laptop nog niet opnieuw was opgestart na installatie. 

Ik heb nog 1 ding en dat is dat twee usb poorten aan de zijkant dan de laptop niet meer werken. Nu weet ik uit het verleden dat je via apparaat beheer of zo deze moet verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan als het goed is moet XP ze zelf opnieuw installeren, maar werkt dit ook nog nu XP niet meer wordt ondersteund? Ik heb nu tenminste nog twee werkende usb poorten aan de achterkant. Ik heb ook vroeger weleens gelezen dat er een soort "trucje" bestaat om die poorten een soort geforceerd in te schakelen? Heb je daar toevallig ook verstand van?

Die Windows Firewall die in XP zit staat inderdaad ingeschakeld bij mij, maar is dat voldoende nu XP al 2 jaar niet meer wordt ondersteund, ik bedoel is die Windows Firewall dan niet te verouderd om nog goed genoeg te functioneren?

Alvast bedankt!
Ronald 
24
Ronald de Rooy schreef:
Ik heb nog 1 ding en dat is dat twee usb poorten aan de zijkant dan de laptop niet meer werken. Nu weet ik uit het verleden dat je via apparaat beheer of zo deze moet verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan als het goed is moet XP ze zelf opnieuw installeren, maar werkt dit ook nog nu XP niet meer wordt ondersteund? Ik heb nu tenminste nog twee werkende usb poorten aan de achterkant. Ik heb ook vroeger weleens gelezen dat er een soort "trucje" bestaat om die poorten een soort geforceerd in te schakelen? Heb je daar toevallig ook verstand van?
Hou er maar rekening mee dat deze dan kapot zijn omdat de USB porten aan de achterkant het nog wel doen.
Die Windows Firewall die in XP zit staat inderdaad ingeschakeld bij mij, maar is dat voldoende nu XP al 2 jaar niet meer wordt ondersteund, ik bedoel is die Windows Firewall dan niet te verouderd om nog goed genoeg te functioneren 
Je gehele besturings-systeem is niet 100% veilig meer omdat alles niet meer in XP word ondersteunt, dus hier heb je genoeg aan.
Maar je gaf aan >>> Hoewel het de bedoeling is dat deze laptop zelden nog verbinding heeft met internet <<< zou ik mij daar niet zo druk om maken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
Hoi,

Ik heb net Avast een diepte scan laten doen en die vond 1 ding. Is dat misschien een false positieve? want er staat restore in die locatieregel is het misschien van een herstelpunt op restore misschien restore van dat register waar we gisteren wijzigingen in aanbrachten, of kan ik het veilig naar de kluis laten verplaatsen door Avast? Dit vond ie: (regel ingekort)
C:\System Volume Information\_restore{.......}\RP133\0017149.rbf Bedreiging gevonden: Win32:MalOb-HG I Crypt)

Ja klopt dat hij zelden verbinding met internet gaat hebben, maar XP is al zo'n hele tijd niet meer ondersteund dat ik bang ben dat je met zoveel topics tegelijk bezig bent en misschien vergeet dat mijne nog over XP gaat dus voor de zekerheid maar dubbel gevraagd dacht ik haha. En tevens kreeg ik voor mijn desktop toen de combinatie Avast met Online Armor hier als tip waar ik erg tevreden over ben/was tot ik pas las dat Online Armor free niet meer wordt ondersteund, dus ik dacht misschien hebben jullie wel een goede opvolger, ik ga liever op het advies hier af dan dat ik zelf er wat opzet wat achteraf slecht blijkt te werken of spyware bevat.

Thanks!
Ronald 
26
Ronald de Rooy schreef:Hoi,

Ik heb net Avast een diepte scan laten doen en die vond 1 ding. Is dat misschien een false positieve? want er staat restore in die locatieregel is het misschien van een herstelpunt op restore misschien restore van dat register waar we gisteren wijzigingen in aanbrachten, of kan ik het veilig naar de kluis laten verplaatsen door Avast? Dit vond ie: (regel ingekort)
C:\System Volume Information\_restore{.......}\RP133\0017149.rbf
Deze mag je verwijderen, maar maak daarna een nieuw herstelpunt aan.
Ja klopt dat hij zelden verbinding met internet gaat hebben, maar XP is al zo'n hele tijd niet meer ondersteund dat ik bang ben dat je met zoveel topics tegelijk bezig bent en misschien vergeet dat mijne nog over XP gaat dus voor de zekerheid maar dubbel gevraagd dacht ik haha. En tevens kreeg ik voor mijn desktop toen de combinatie Avast met Online Armor hier als tip waar ik erg tevreden over ben/was tot ik pas las dat Online Armor free niet meer wordt ondersteund, dus ik dacht misschien hebben jullie wel een goede opvolger, ik ga liever op het advies hier af dan dat ik zelf er wat opzet wat achteraf slecht blijkt te werken of spyware bevat.
Zo worden steeds meer tool niet meer ondersteunt voor XP dus je kan het zowel laten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Top! Verwijderd naar de kluis! En dan laat ik deze laptop verder zo of je moet nog een oplossing weten voor die 2 usb ingangen die niet meer werken wat ik hierboven beschrijf? Anders bedankt voor je snelle hulp afgelopen dagen top!

Thanks!
Ronald
28
Ronald de Rooy schreef:Top! Verwijderd naar de kluis! En dan laat ik deze laptop verder zo of je moet nog een oplossing weten voor die 2 usb ingangen die niet meer werken wat ik hierboven beschrijf? Anders bedankt voor je snelle hulp afgelopen dagen top!

Thanks!
Ronald
Voor de USB is verder geen oplossing, wil je er meer sluit er een usb-hub aan.
Verder bedankt en graag gedaan :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”