Plaats reactie
1
Hoi,
Ik heb voor mijn zoontje een oude laptop met nog XP en MSE "beveiliging" van stal gehaald. De bedoeling is dat deze wordt aangesloten op een geluidsinstallatie waardoor hij er via een soort Virtual DJ programma muziek mee kan afspelen. Hoewel het de bedoeling is dat deze laptop zelden nog verbinding heeft met internet, wil ik er voor de zekerheid toch een betere antivirusbeveiliging dan MSE opzetten alsmede een betere Firewall dan de ingebouwde Windows firewall. In het verleden heb ik voor een andere pc hier wel de tip gekregen voor Avast Free in combinatie met Online Armor Firewall waar ik wel tevreden over ben. Hoewel ik nu (pas) lees dat van Online Armor Free Firewall geen updates meer verschijnen?

Ik heb op die laptop dus via Configuratiescherm....en dan via de software lijst...programma verwijderen, Microsoft Security Essentials verwijderd van de laptop en daarna Avast geinstalleerd. Echter na installatie staat er zo'n roodkruis bij Avast in het systeemvak en via repareren/probleem oplossen geeft hij daarna aan dat het probleem Microsoft Security Essentials is?
Uiteraard had ik ook voor het verwijderen een herstelpunt aangemaakt, maar als ik terug wil naar dat herstelpunt zodat tenminste MSE er weer opstaat, krijg ik het bericht dat dat niet mogelijk is omdat er niks is gewijzigd? (Ik heb toch echt MSE verwijderd)

Is er een verwijder tool voor MSE, of staat er nog iets van MSE in het register,(?) hoe krijg ik MSE volledig weg zodat Avast goed is te installeren?
Of is er een betere optie voor Avast Free die geen probleem heeft dat er nog iets van MSE opstaat?
En idem voor Online Armor nu van deze geen updates meer verschijnt, welke free Firewall in combinatie met Avast (of aankomende hier aanbevolen opvolger ervan) is jullie advies?

Alvast bedankt,

Ronald
3
Hoi en bedankt,

Als ik via je link op de download knop klik dan wordt ik ge-redirect naar een andere pagina met de boodschap: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908

This article provides information about Microsoft easy fix solutions and how to use them to resolve software issues. “Microsoft easy fix” was previously known as “Microsoft Fix it.” The article also contains information about the end of support notification for legacy Fix it solutions.

End of support notification for Fix it
If you are redirected to this article when you click the Download button of a “Fix it” solution in a Microsoft Knowledge Base article, this means that the solution has been retired and is no longer supported. We recommend that you use one of the following diagnostics to resolve your software issues.

Alvast bedankt,
Ronald
4
Hallo,

Dan gaan we eens kijken;

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hoi,
Logbestanden gemaakt en als het goed is verschijnen ze in deze tekst..

Thanks!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Ik zie ook nog Symantec AntiVirus staan verwijder die ook samen met:

Avast Free Antivirus
LiveUpdate 1.7
Symantec AntiVirus Client
HiJackThis



Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hoi,
 Voor ik Fixlist.txt download met die laptop. Even voor de zekerheid die Avast Free Antivirus
LiveUpdate 1.7 Symantec AntiVirus Client HiJackThis
verwijder ik die handmatig via programma's verwijderen en voer daarna jouw instructies uit. Of zorgt jouw bestandje Fixlist.txt ervoor dat die bovengenoemde programma's automatisch worden verwijderd?

Alvast bedankt weer!
Ronald
9
Hi,

Oké instructies precies zo uitgevoerd, hieronder het logbestandje. Rare was wel dat na het fix bestandje uitvoeren deze laptop geen verbinding meer had met internet. Bleek een kwestie van ww van de router opnieuw ingeven, blijkbaar had de fix iets verwijderd.

Thanks zover!
 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hoi,

Addition is al aangevinkt als ik het programma opstart. 

Hieronder de logjes.

Thanks
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt

Start AfbeeldingCCleaner
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Herstart je pc en installeer avast! opnieuw.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Hoi,
Voor ik bovenstaande stappen waaronder CCleaner uitvoer, Ik heb op die laptop een hele oude versie staan van CCleaner,moet ik die niet eerst updaten of iets of voldoet die oude versie?

Thanks,
Ronald
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”