Plaats reactie
1
..ai ai.. wat jammer dat ik net nu hierachter kom
heb sinds gisteren een abo gesloten van €19 p/m en een reparatie van €149 (studentenprijsje, normaal €199)
ik ben geen student, maar ik klaagde over de toch wel prijzige kant

op dit moment van schrijven, zijn ze online aan het repareren
ben benieuwd of het echt helpt
het onderhoud van €19 p/m is per maand opzegbaar
2
@ taxi2hb,

:welkom:

Om het forum overzichtelijk te houden is voor u een eigen topic aangemaakt.

Afgesplitst van dit topic.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo en welkom op het forum,

Bij het studentenprijsje van € 149,-- heb ik direct al vraagtekens?

- Wat waren de problemen en wat gaat men op afstand repareren?
- Op welke manier is het abonnement van € 19 p/m afgesloten en wat biedt dat aan diensten?

Als dit allemaal via Reimage Repair is afgesloten ben ik bang dat je er weinig van kan verwachten.
Dit programma en hun diensten zijn namelijk behoorlijk dubieus.....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo Maxstar,
Ik heb in het verleden veel met filmpjes en DVD bestanden gewerkt op deze pc, zware bestanden dus
gaandeweg werd de pc trager en trager, en heb ik Systemcare van IObit aangeschaft
dat gaf meteen al verbetering, echter merkte ik dat het geluid niet meer goed was (kraken)
gaandeweg kreeg ik steeds meer problemen, tot plotseling blauwe schermen dat steeds vaker voorkwam
ook de CPU werd snel heet(80C) en de pc maakte een hoog geluid
Dus ik ben op zoek gegaan naar hulp online, die ik vond bij Reimage gisteren
zij hebben dus op afstand mijn pc nagekeken en geadviseerd om Reimage Scan en Repair te gebruiken
na gebruik hiervan, bleven er echter problemen, ik kreeg meldingen van 'rundll' dat miste
zij hebben toen een diepere scan gedaan m.b.v. 'dwcleaner' ofzoiets en vertelden mij dat heel WIN7
geinfecteerd was.. ze lieten mij zien dat er bijv. 'browserkapers' aanwezig waren
Affijn, vandaag de schoonmaak achter de rug (duurde ca 4uur) en maandeljiks krijg ik een controle
en support. Dit alles is telefonisch afgesloten
De pc klinkt nu weer rustig en de CPU geeft ook weer normale temp. aan(60C)
de kraak in het geluid is echter nog aanwezig, maar voor de rest doet de pc het weer normaal

Mocht ik besluiten om toch niet meer van hun diensten gebruik te maken, wat raden jullie mij aan?
Kijk, ik moet voorlopig door een krap budget van deze oude pc gebruik blijven maken

mvgr.,
Frank
5
Hallo,

Zelf zal ik de software van Iobit en Reimage niet aanraden, er zijn immers betere alternatieven om een systeem op te schonen.
De BSOD's en andere problemen zouden namelijk ook zomaar door Advanced System Care veroorzaakt kunnen zijn.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Ik zie dat MYInternetSecurity is geïnstalleerd wat een rebrand is van Bitdefender. Heb je hiervan een licentie aangekocht?
Ook zie ik software van Iobit, is dat soms ook via de support van Reimage aangeboden?

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
MYInternetSecurity hoort bij het pakket van de reparatie. Ik heb er althans niet apart voor hoeven te betalen.
Het doet z'n werk wel goed heb ik gemerkt, Schept regelmatig tijdens surfen verdachte sites op.
Delen van iObit zijn blijven staan. Ik weet niet waarom het niet is verwijderd.

Kan het overigens geen kwaad dat ik de FRST software gebruik naast Reimage?
Ik bedoel bij het maandelijks onderhoud, zien zij natuurlijk dat ik zelf met ander software aan het 'rommelen' ben gegaan

bijlage: fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Hallo,

Zo'n vermoeden had ik al, ik zou het maandelijkse onderhoud maar stopzetten.
Want ik ben bang dat er nog wel wat automatische incasso's gaan plaatsvinden en je een hoop geld gaat kosten.
Reimage is namelijk gewoon een soort van SCAM, veel antivirusbedrijven detecteert deze software ook als PUP.

Ik zou al het onderstaande via het configuratiescherm verwijderen.
  • Advanced SystemCare 9
  • Driver Booster 4.3
  • IObit Malware Fighter 3
  • IObit Uninstaller
  • MYInternetSecurity
  • Reimage Repair
  • Surfing Protection
Deze software heeft namelijk een dubieuze reputatie, zie ook de onderstaande link.
https://forums.malwarebytes.com/topic/1 ... detection/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
 ik wil graag deze aanvulling nog even kwijt: werd laatst te hulp geroepen bij een stroperige en zeer bokkige pc, en dat ding liep weer als een zonnetje nadat ik niets anders had gedaan dan alles wat reimagerepair erop had gezet verwijderd had....... 
11
Hallo,
Ik wil graag alle genoemde software weer verwijderen
Alleen vraag ik me af, hoe daarna mijn pc te beschermen?
Moet ik dan weer veel geld uitgeven aan vervangend software?

Ik vond bijv. deze free software SCANGUARD
Iets over bekend of bij jullie bekend? of ook scam?
12
Hallo,

Voor het beveiligen van de computer heb je een ruime keuze in beveiligingssoftware. Wil je een gratis virusscanner dan is Avira Free Antivirus zeker een aanrader. Deze heeft een prima detectie en scoort is diverse onafhankelijke testen telkens erg goed.

Aanvullend kan je een extra malwarescanner installeren zoals Malwarebytes of HitmanPro.

Wat betreft ScanGuard heeft ook dit programma een dubieuze reputatie, hoe je toch telkens bij deze malafide programma's uit?
https://nl.trustpilot.com/review/www.scanguard.com
https://www.onlinethreatalerts.com/arti ... -software/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”