Plaats reactie
1
Ik heb gisteren Avast geupdate en de probleemoplosser gedaan. Hij geeft nu steeds aan dat enkele schilden zijn uitgeschakeld, als ik ze inschakel zijn ze na even weer uitgeschakeld. Daarbij kan ik niet meer op internet en geen email downloaden. Ik kan nog wel de googlepagina bereiken, maar daarna kan ik geen verdere pagina's openen. Ik heb al de fabriekswaarden teruggezet en opnieuw opgestart, wat kan ik nog meer doen? Ook heb ik de windows firewall even uitgezet. Graag advies!
2
@ Indah,

:welkom:

Voor u een eigen topic aangemaakt, zodra een security expert online is wordt u verder geholpen.


Afgesplitst van dit topic.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo en welkom op het forum,

Verwijder Avast eens in zijn geheel van het systeem, zie onderstaande link.
http://www.gratisvirusscanner-downloade ... rwijderen/

Kan je hierna weer probleemloos verbinding maken met het internet?
Zo ja installeer dan de gebruikte versie van Avast opnieuw.
Mocht het probleem niet verholpen zijn voer dan het onderstaande even uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Als ik Avast via het configuratiescherm wil verwijderen, krijg ik de melding Setup is already running, please try to start the setup later.
Daarnaast nog een vraag voor als ik met de Farbar aan de gang moet, hoe krijg ik dit op de PC gedownload als ik geen contact krijg met het internet? Ik werk nu even vanuit een andere PC. Alvast dank voor uw hulp!
5
Indah schreef:Daarnaast nog een vraag voor als ik met de Farbar aan de gang moet, hoe krijg ik dit op de PC gedownload als ik geen contact krijg met het internet? Ik werk nu even vanuit een andere PC. Alvast dank voor uw hulp!
Als downloaden via een andere computer een optie is en daarna FRST overzetten met een USB-stick.
Vervolgens FRST op de probleemcomputer uitvoeren en daarna de logs m.b.v. de USB-stick weer overzetten naar de computer waarmee u wel internet heeft en dan posten op dit forum.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Hartelijk dank voor het advies. Het is gelukt door in het configuratiecentrum niet via verwijderen maar via wijzigingen te gaan, en zo avast te deinstalleren, en daarna opnieuw geinstalleerd en lijkt alles weer goed te zijn. Dank nogmaals!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”