Plaats reactie
16
Hallo,

Wat gevonden of verdacht is:
Factuur3831098.zip -> Factuur3831098.PDF.exe Trojan.CTBLocker.I
De CTBLocker is een zeer gevaarlijke virus:
https://www.dearbytes.com/blog/ctb-lock ... nederland/
http://blog.checkpoint.com/2015/02/19/m ... tb-locker/

Komt die factuur jou bekent voor en had je die al geopend?

Zet de smartscreen even uit Handleiding.
Voer hierna Farbar Recovery Scan Tool.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
nee, die factuur zegt me niets...
Hierbij de twee logbestanden..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
dabbeljoe schreef:nee, die factuur zegt me niets...
Dan heb je heel veel geluk gehad, als je die had geopend waren al je bestanden versleuteld.
Nu we het hier toch over hebben, maak je wel back-ups van al je belangrijke bestanden en foto's?

Update je Java je gebruikt Java 8 Update 101 oude Java's zijn gevoelig voor aanvallen: https://www.java.com/nl/download/
Mocht je Java niet meer gebruiken kan je hem beter verwijderen, verder zie ik geen rare dingen in je logjes.

We kunnen het volgende eens testen:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<==Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Test hierna eens hoe je pc werkt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
pfff, ik zat echt te zweten hier, ben echt blij met je hulp! 

Ik gebruik die laptop eigenlijk alleen om dat handelsplatform op te runnen, ik sla wat screenshots op, maar er staan hoegenaamd geen files op die ik moet bewaren, behalve wat settings en workspaces voor dat platform. Dus backups..nee eigenlijk niet. De dingen die ik bewaren moet staan allemaal in google drive. Mijn andere computer gebruik ik om foto's en alles te bewaren, maar dat is een Imac, dus daar heb ik geen last van dat nare ctblocker beest, las ik ergens anders op internet. 

Ik heb dat java geupdate, en de oude verwijderd, dus als het goed is is dat weer in orde

Die taakbeheer lijst heb ik alles uitgeschakeld, de boel herstart en mijn programma weer aangezet, ik merk niet veel verschil, het is sws een programma wat heel zwaar draait op mijn laptop. Het enige is dat mijn muis (razor naga chrome) het niet meer doet, en die heeft 12 sneltoetsen die ik heel veel gebruik, dus die moet ik weer aanzetten. Ik denk dat dat het zwaarste ding is wat ik er op heb zitten, dus dat valt wel mee.

Is het raadzaam om naast emsisoft ook de hitmanPro-alert te runnen?
20
Hallo,

Als je geen verschil merkt zet dan alles weer aan, dan kunnen we aan je snelheid verder niks doen.(wat voor schijf zit er in deze pc een SSD? )
De gratis versie van HitmanPro-Alert zou je erbij kunnen zetten, hier een mooie handleiding Klik.

Hierna kan je Farbar Recovery Scan Tool (met bijbehorende logjes)  verwijderen en je smartscreen weer aanzetten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
SDD...geen idee. Bij Systeem staat: AMD-A8-4500M APU with Radeon(™) HD graphics  1,90 Ghz
klinkt indrukwekkend.. geen idee of het wat is.

Ik zal die hitmanpro alert erbij zetten, voor de zekerheid.

Super bedankt voor al je hulp, echt blij mee!! 
22
dabbeljoe schreef:SDD...geen idee. Bij Systeem staat: AMD-A8-4500M APU with Radeon(™) HD graphics  1,90 Ghz
klinkt indrukwekkend.. geen idee of het wat is.
Aan de grote van je schijf (wat ik in het logje terug kon vinden) te zien niet, een SSD schijf is sneller, maar ik denk niet dat er twee schijven in zullen passen.
Hier wat een SSD schijf is Klik.
Misschien wat voor de toekomst, verder kan ik niks voor je betekenen ik hoop dat je zo wat wijzer bent geworden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
23
ik leer een hoop hier, zal in de toekomst, als ik een andere computer moet kopen erop letten dat er een SSD in zit, top! 

Onwijs bedankt voor de enorme en hele snelle hulp, echt geweldig van je! 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”