Plaats reactie
1
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=309&t=20855
Hallo,
Voor mijn opleiding moet ik een bepaald programma downloaden, maar avast blokkeert het downloaden steeds.
Ik heb bijna hetzelfde gedaan als bovenstaand beschreven,  maar helaas, avast blokkeert het nog steeds.
Het betreft de volgende website: bureauwsnp.nl en het programma die ik wil downloaden is de vltb calculator,
http://www.bureauwsnp.nl/vrij-te-laten- ... ten-bedrag.
Het vreemde is dat ik de vorige versie wel kon downloaden en gebruiken, maar deze weer niet...
3
Hallo,

Download in plaats van het *.exe bestand eens het ZIP-bestand met de Vtlb-calculator.

1. Pak dit bestand uit op bijvoorbeeld het bureaublad in de map "VTLBCalculator" maar open het installatiebestand niet..
2. Open Avast en ga naar instellingen > uitsluitingen en voeg de map op het bureaublad als uitzondering toe.
Afbeelding 3. Start nu het installatiebestand "VTLBCalculator311Setup.exe" waarna Avast alsnog het pakketje wil scannen.
4. Mocht dit te lang duren, klik dan in de melding van Avast op afbreken.
5. Volg de verdere installatie waarna je het programma zonder problemen moet kunnen gebruiken.

Tenminste op mijn testsysteem heb ik het programma op deze manier werkend gekregen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
OK,
maar waar kan ik het aflezen op mijn laptop, of moet het zelf opschrijven.
Dit heb ik gedaan: ik heb zip bestand gedownload naar de c-schijf, vanuit de c-schijf heb ik via de rechtermuisknop het zip  bestand gekopieerd naar het bureaublad, maar ik kan nergens het pad vinden of aflezen...
8
Ik begrijp het nog niet helemaal.
Als ik de cursor een tijdje op de zip bestand map hou op het bureaublad, dan krijg ik dit te lezen: Locatie: vtlbcalculator311setup (C:\Gebruikers\Samuel\Downloads\Documenten)
Is de regel wat tussen haakjes staat het pad?
10
Samuel schreef:Als ik de cursor een tijdje op de zip bestand map hou op het bureaublad, dan krijg ik dit te lezen: Locatie: vtlbcalculator311setup (C:\Gebruikers\Samuel\Downloads\Documenten)
Is de regel wat tussen haakjes staat het pad?
Nee het pad het de locatie (bestandspad) van de map waarin je het ZIP-bestand hebt uitgekapt.
Dit had je op het bureaublad gedaan dus al je die map opent zie je in de verkenner in de titelbalk het bestandspad.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Sorry, maar ik ben nu de weg kwijt...
Als ik de map via de rechtermuisknop open, dan kom ik op een venster waar aan de bovenkant dit staat: "Deze pc -> Downloads -> Documenten-> vtlbcalculatorsetup.zip"
Bedoel je de regel dat ik tussen aanhalingstekens heb gezet?
12
Samuel schreef:"Deze pc -> Downloads -> Documenten-> vtlbcalculatorsetup.zip"
Dit het pad van het ZIP-bestand, je moet deze dus eerst even uitpakken.
Dan open je de map waarin het ZIP-bestand is uitgepakt.
In dat verkenner venster kan je dan in de titelbalk de pad van de map openen,
Deze voeg je vervolgens bij de uitzonderingen van Avast in.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Als ik via de rechtermuisknop de map open krijg ik een foutmelding, zie meegestuurde foto.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
15
Alles uitgeschakeld en de *exe succesvol gedownload  en gebruikt :)
Ik vraag mij nu wel af wanneer ik de schilden weer inschakel of het programma toch wordt geblokkeerd?
Laatst gewijzigd door Samuel op 14 jul 2017 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”