Plaats reactie
16
Hoi,
Precies zo gedaan en gegaan! Online Armor is verwijderd en Comodo geïnstalleerd! (volgens je handleiding)
En nu Avast weer installeren of eerst Malwarebytes of...?
(er verscheen echter net nog een popup naast mijn systeemvak met de melding of ik Dragon als browser wilde en yahoo als startpagina daarvan...Decline gedaan)

Update: Je kan overigens dat popup schermpje in je rechterbovenhoek (wat soms als irritant uit sommige test kwam op site's) verslepen waar je hem wilt op je bureaublad en/of je kan hem ook gewoon uitvinken via: Instellingen en dan bij: Toon desktop widget.

Bedankt!

Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald de Rooy op 27 jan 2018 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
17
Hoi,

Ik testte net even met Skype of je steeds voor ieder programma toegang moet toestaan, maar er kwam juist een melding van de Windows firewall, even gecheckt via configuratiescherm en deze staat ook aan. Zeker gebeurd na Online Armor verwijderen die opnieuw moest laten opstarten en dat Windows die zelf heeft aangezet?
Is dat erg 2 firewalls naast elkaar? Normaal wel maar ik meende gelezen te hebben dat Comodo goed kon in combinatie met de Windows firewall?

Bedankt!

Ronald
19
Hoi,

Windows FW uitgeschakeld via configuratiescherm! (kan ik trouwens nog ergens via dat configuratiescherm zien dat Comodo FW is ingeschakeld? Zoals je via het configuratiescherm ook kan zien welke AV actief is?)

Dan zojuist Avast Free opnieuw geïnstalleerd , ging voorspoedig, ik vond het alleen raar dat ik geen eens en melding kreeg dat hij goed/klaar was met installeren, (ik hoefde ook nergens mijn e-mailadres in te vullen zoals voorheen bij de Avast Free installatie) ik zat te wachten tot er een schermpje op pop'te, maar toen dat niet gebeurde keek ik in mijn systeemvlak en bleek Avast al te werken. Geen idee of dat normaal is, ik vond het een beetje raar iig haha.

Dan het volgende waar dit topic mee begon, ik klik op Avast in het systeemval kijk bij instellingen en zie daar: Avast Free is 1 maand geldig staat er tot 26 februari 2018! Gooi maar in mijn pet??? Ik las volgens mij alleen maar berichten dat Avast Free niet meer handmatig ieder jaar hoeft te worden verlengd en dat het tegenwoordig automatisch gebeurt om een jaar te verlengen, waarom dan bij mij met een maand? Dit is niet alleen met deze nieuwe installatie maar ook dus met die Avast die ik al jarenlang gebruikte en ieder jaar zonder problemen kon verlengen.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a6c92c122e8d/5a6c92c11e25f-Avast1maandgeldig.png
Ik ben eigenlijk wel "blij" dat jij ook nu gelijk kan zien dat Avast Free maar voor één maand geldig is, anders had ik over een maand weer moeten terugkomen haha.

Alvast bedankt!

Ronald
20
Hoi,

Update: Ik dacht ik laat Avast alvast een slimme scan uitvoeren, blijft deze hangen op 63% en krijg ik een scherm dat Avast niet actief is? Klik ik op de knop eronder: [opnieuw starten] Krijg ik het schermje wat je krijgt als je Avast opnieuw wilt installeren. Dat weg geklikt en dan is Avast in mijn systeemvak nog steeds actief, alsmede via configuratie onderhoudscentrum staat daar: Avast en Comodo als actief. Ik start (had ik na Avast installatie ook al gedaan) nogmaals mijn pc opnieuw op (Avast staat weer gewoon in mijn systeemvlak) en doe daarna wederom een slimme scan met Avast die dit keer op 75% blijft hangen en na een tijdje verscheen dat Avast is niet actief schermpje opnieuw! Nu nergens opgeklikt en na een paar minuten schakelt Avast weer terug naar zijn scan schempje waar ie nog steeds blijft hangen op 75% en dat al zolang als ik dit aan het typen ben en de printscreen aan het uploaden... Raar na alles met die fix verwijderen zou dit toch een schone installatie moeten zijn.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a6c9eb49c939/5a6c9eb49611b-Avastnietactiefslimmescan.png

Bedankt zover!

Ronald

 
21
Hallo,

Waarschijnlijk blijft in het register de licentie sleutel van avast! ergens opgeslagen (zoals jij merkt).
Daar worden de dagen/maanden bij gehouden hoelang die nog geldig is en daardoor word hij na een nieuwe installatie
niet meteen met een jaar verlengt maar met de periode die dan bekend is. Dus als het goed is moet vanaf 26 februari
een nieuw jaar ingaan. Dan zou je de vraag krijgen of je avast! weer voor een jaar wil verlengen en dan zou de teller op een jaar moeten staan.

Dan COMODO ik heb net de Windows firewall uitgezet (hij werd samen weer gegeven bij "Beveiliging en onderhoud).
De stappen die ik heb gedaan:
Ga naar Configuratiescherm > klik rechts op Categorie > kies "kleine pictogrammen".
Klik daar op Windows Defender Firewall > klik links op Windows Defender Firewall in-of uitschakelen
Vink daar bij allebei > Windows Defender Firewall uitschakelen (niet aanbevolen) gevolgd door "OK"en sluit af.
Ga naar Configuratiescherm > klik op Beveiliging en onderhoud > klik op het v naast Beveiliging en dan zie je COMODO Firewall is ingeschakeld.

Hierna zou alles goed moeten zijn :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
23
" Waarschijnlijk blijft in het register de licentie sleutel van avast! ergens opgeslagen (zoals jij merkt).
Daar worden de dagen/maanden bij gehouden hoelang die nog geldig is en daardoor word hij na een nieuwe installatie
niet meteen met een jaar verlengt maar met de periode die dan bekend is. Dus als het goed is moet vanaf 26 februari
een nieuw jaar ingaan. Dan zou je de vraag krijgen of je avast! weer voor een jaar wil verlengen en dan zou de teller op een jaar moeten staan."
Hoi abbs,

Ik denk het niet daar begon mijn topic namelijk mee, ik had in december al Avast verwijderd met de avastcleartool. Daarna Avast opnieuw geïnstalleerd en die deed het weer prima, dus toen niet gechekt wanneer mijn licentie zou verlopen. Maar een maand later begon het dus weer opnieuw en zoals je (terug)kan lezen, kon ik via dat speciale schermpje om te verlengen niet verlengen, de knoppen waren er wel maar het werkt niet! De datum 26 februari is mijn inziens niet de datum dat mijn jaarverlenging officieel afloopt zoals dat in die registersleutel zou staan omdat ik ditzelfde probleem al in januari had, ook na een maand. (dan zou die datum in de registersleutel dus in januari zijn geweest en had ik toen kunnen verlengen, toch?

(Avast is nu een diepte scan aan het doen al uren)

Bedankt alvast!

Ronald
25
Hallo,

Waardoor deze problemen bij jou dan blijven terug komen zou ik dan geen oplossing meer voor weten, en je heb alles al gedaan wat normaal moet helpen.
Het beste is dan om avast! weer te verwijderen en voor een andere goede gratis virusscanner te kiezen.
Kaspersky één van de betere virusscanners heeft nu ook een gratis virusscanner uitgebracht die goed is.
Dan zou je die er op kunnen zetten, en Malwarebytes free als malwarescanner erbij.
AV: Kasperdky free
FW: Comodo
MS: Malwarebytes free
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
26
Hoi abbs,

Ja een andere AV zou idd de simpelste en snelste oplossing zijn, maar goed ik ben nou eigenlijk op het punt dat ik het ook echt wil weten haha ik heb als laatste strohalm op het NL Avast forum mijn vraag geplaatst, hopelijk weten ze het daar...

Malwarebytes kan ik nu ook gewoon installeren en laten scannen en dat wijst vanzelf of moet ik nog instellingen wijzigen?

Alvast bedankt!

Ronald
27
Hallo,

Ik ben ook benieuwd over avast!.
Malwarebytes kan je meteen op free zetten: viewtopic.php?f=325&t=21101
En de programma's die we hebben gebruikt kan je uit zetten:

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
29
Ronald de Rooy schreef:Hoi abbs,

"Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad."
Moet ik 'm ook naar locatie bureaublad opslaan? Ik startte immers FRST64.exe vanuit een speciaal aangemaakte map op een andere locatie op mijn C:?

Bedankt,
Ronald
Wij raden altijd het bureaublad aan omdat een programma dan makkelijk terug te vinden is.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
30
Hoi abbs,
"Wij raden altijd het bureaublad aan omdat een programma dan makkelijk terug te vinden is."

Ja weet ik daarom vraag ik het juist omdat ik dat niet had gedaan. Moet ik Delfix starten vanuit de map waarin FRST64.exe zich ook bevind of maakt dat niet uit?

Bedankt,

Ronald
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”