Plaats reactie
1
Misschien een gekke vraag, maar leken stellen gekke vragen. Om draadloos te kunnen printen moet ik aan mijn printer het wachtwoord van mijn modem meegeven om de printer en mijn laptop met elkaar te kunnen laten communiceren. De printer onthoudt dat wachtwoord. Als ik op Netwerkinstellingen druk wordt het wachtwoord zelfs zichtbaar gemaakt.

Loopt ik hiermee risico?
5
Hallo abbs, ik heb de draadloze verbinding opnieuw ingesteld en de printer ingesteld op "Wachtwoord verbergen". Vervolgens heb ik een rapport Testresultaten draadloos netwerk afgedrukt en daarin wordt wel de Netwerknaam (SSID) vermeld, maar niet het wachtwoord. Alles lijkt nu dus in orde.
Kan HP via mijn printer mijn modem in of bestaat er alleen een verbinding tussen de printer en mijn laptop?
6
Fluisteraar54 schreef:Hallo abbs, ik heb de draadloze verbinding opnieuw ingesteld en de printer ingesteld op "Wachtwoord verbergen". Vervolgens heb ik een rapport Testresultaten draadloos netwerk afgedrukt en daarin wordt wel de Netwerknaam (SSID) vermeld, maar niet het wachtwoord. Alles lijkt nu dus in orde.
Netjes dit is een stuk veiliger.
Kan HP via mijn printer mijn modem in of bestaat er alleen een verbinding tussen de printer en mijn laptop?
Je printer zit in je netwerk dus via alle aangesloten apparaten (denk aan smartfoons, Tablets laptop's) is deze te benaderen.
Zolang je het netwerk wachtwoord niet heb kan je hem niet bedienen, zorg dus altijd voor een "Uniek wachtwoord" voor je netwerk.
Zet niet onnodig je printer aan en zorg dat alle software up-to-date blijft, dit zijn belangrijke dingen.
Maar dit geld voor al je apparaten en pc's.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”