Plaats reactie
1
Graag duidelijke uitleg hoe ik Avast - gratis licentie verloopt vandaag -  kan verwijderen - jullie doen nog steeds aanbeveling voor Avira?
3
Ja, ik weet het, alles kan. Op vorige laptop had ik Avira - iemand heeft destijds, uit nood, Avast voor me er op gezet.
Ik word gestoord van het aantal reclamemeldingen; los van het feit dat ze ook melden dat er ook van alles en nog wat
aan mijn systeem zou mankeren inclusief registerfouten en weet ik wat allemaal.

Ik zou graag voor het beste willen gaan.
4
Oké dat is duidelijk, wat betreft de gratis versie van Avira toont deze ook reclamemeldingen voor betaalde producten en diensten. Maar dit is nagenoeg bij alle gratis virusscanners het geval onder het mom van 'freemium', gratis voor particulier gebruik met reclame voor de betaalde producten.

Als alternatief kan je ook kijken naar een gratis beveiligingspakket van je internetprovider, zo biedt Ziggo voor hun klanten "Ziggo Safe Online" aan, dit is zeg maar een iets aangepaste versie van F-Secure. https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/safe-online/

Avast verwijderen
  • Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en klik op uitvoeren.
  • Typ hier het commando control en druk op enter.
  • Klik in dit scherm op "Een programma verwijderen".
  • Selecteer hier de installatie van Avast en klik bovenin het scherm op verwijderen.
  • Volg de verdere instructies en herstart altijd de computer na het verwijderen van een antivirusproduct.
Mocht dit niet lukken, dan kan je Avast verwijderen met de speciale uninstaller (aswClear), zie onderstaande link.
https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik hoef om Avast te verwijderen niet het door hen aanbevolen prog te gebruiken?

Voor goede orde: ik heb er geen probleem mee om eventueel voor antivirus of wat dan
ook goede beveiliging te gaan betalen.

Krijg wel net niet de zenuwen van alle meldingen die ik van tijd tot tijd voorbij zie gaan.
IP = niet afgeschermd; iedereen kan meekijken wat je doet etc etc etc

Ik ben geen Ziggo - wel KPN klant sinds een jaar.

Deze beveiliging zou eventueel ook kunnen? Gevonden via zoekmachine:
https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm
6
In principe kan je Avast gewoon via het configuratiescherm van Windows verwijderen, aswClear gebruik je alleen als dat niet lukt.
KPN Veilig is net zoals het beveiligingspakket van Ziggo gebaseerd op F-Secure wat normaal gesproken een betaalde versie is, maar voor klanten van KPN / Ziggo gratis is.

Wat betreft de melding over een niet afgeschermd IP, waar en wanneer krijg je die melding te zien?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Avast heb ik verwijderd - opnieuw opgestart - KPN veilig geinstalleerd - voor de zekerheid weer opnieuw opgestart -
laten scannen - geen bedreigingen gevonden.

Moet ik iets speciaals instellen of zijn automatische instellingen ok?

Volgens Windows heb ik een firewall ingesteld staan - deze zal van Windows zijn?
Laat ik deze staan of ga ik voor een andere firewall?

Geen idee wanneer ik de melding van zichtbaar IP gezien heb.
Als u het mij vraagt zie ik wel meer ongewenste meldingen zoals
voor driver updates ed.

Mij persoonlijk lijkt het een goed plan om stap voor stap alles eens na te lopen?
Deze laptop is van maart 2016; nooit gecheckt - wel gebruikt.

Op vorige had ik een prog; ook via jullie - kan me de naam niet meer herinneren maar
dat verborg veel reclame. Dat gaf me rust...
8
Als KPN veilig is geïnstalleerd en de real-time bescherming is actief hoef je verder niets in te stellen. Wat betreft de firewall, is die van Windows prima, sowieso is het gebruik van een alternatieve firewall tegenwoordig niet meer nodig. Dit is dan ook de reden dat veel beveiligingspakketten geen eigen firewall meer hebben, maar gebruik maken van de ingebouwde firewall van Windows.
Mieke schreef:Mij persoonlijk lijkt het een goed plan om stap voor stap alles eens na te lopen?
Deze laptop is van maart 2016; nooit gecheckt - wel gebruikt.
Ter controle kan je FRST eens uitvoeren, plaats dit logbestand dan even in een nieuw topic in dit subforum om de computer eens geheel na te lopen.
Mieke schreef:p vorige had ik een prog; ook via jullie - kan me de naam niet meer herinneren maar
dat verborg veel reclame. Dat gaf me rust...
Wellicht doel je op een extensie als Adblock Plus voor de gebruikte browser om advertenties en reclame te blokkeren?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo,

Dat ging dan waarschijnlijk om de MVPS Hostsfile, ik zag dat deze nog steeds up-to-date wordt gehouden.
Een nadeel is echter wel dat een aanpassing van het HOSTS-bestand voor enige vertraging van het laden van websites kan zorgen.

Ik neem aan dat je ook de browserextensie van KPN Veilig hebt geïnstalleerd? Deze extensie / add-on heeft immers een identieke functie.
Om verder advertenties en reclame te blokkeren kan je AdBlock Plus installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Klopt, was idd  MVPS hostfile - deze gebruikte ik in Windows 7.

Ik heb KPN Veilig standaard zoals ze die geven geinstalleerd en ben me niet bewust 
van browserextensies.

Graag uitleg hoe ik kan zien of wat - via zoekmachine heb ik gevonden waar ik ze 
kan vinden maar heb geen flauw benul van hoe het er bij hoort te staan.

Als reclame op jullie website krijg ik overigens Gratis driver updates te zien.
Dit hoort zo of?
13
Je kan als volgt controleren of de browserextensie van KPN Veilig is geïnstalleerd.
  • Open het programma KPN Veilig en kies voor "Preferences" .
  • Klik vervolgens op "Browser protection".
  • Er wordt vervolgens automatisch gedetecteerd welke browsers er geïnstalleerd zijn.
  • Selecteer de gebruikte browser en klik op installeren.
Mieke schreef:Als reclame op jullie website krijg ik overigens Gratis driver updates te zien.
Dit hoort zo of?
Dit zijn advertenties van Google Adsense om zo de kosten van het forum betaalbaar te houden. De getoonde advertenties zijn gepersonaliseerd, dus als je onlangs bijvoorbeeld hebt gezocht op iets als "drivers updaten" is het goed mogelijk dat je nu een dergelijk advertentie te zien krijgt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Kom ik dan bij browsing protection van F-Secure of zit ik faliekant fout?

Die is grijs als ik via Chrome naar Opties (3 puntjes) - meer hulpprogramma's - extensies ga.

Nee, ik zoek zelf niet op driver updates.
15
De browserextensie van KPN Veilig is inderdaad van F-Secure. Als deze extensie grijs wordt weergegeven is deze nog niet actief.
Via KPN Veilig zelf kan je deze dan inschakelen, via de voorgaande instructie zou dat moeten lukken.
Zelf kan ik dat niet testen omdat ik KPN niet als provider heb.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”