Plaats reactie
2
Hallo,

Avast verwijderen
  • Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en klik op uitvoeren.
  • Typ hier het commando control en druk op enter.
  • Klik in dit scherm op "Een programma verwijderen".
  • Selecteer hier de installatie van Avast en klik bovenin het scherm op verwijderen.
  • Volg de verdere instructies en herstart altijd de computer na het verwijderen van een antivirusproduct.
Mocht dit niet lukken, dan kan je Avast verwijderen met de speciale uninstaller (aswClear), zie onderstaande link.
https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility

Kaspersky Free, tegenwoordig "Kaspersky Security Cloud – Free" kan je via de onderstaande link downloaden en installeren.
https://www.kaspersky.nl/free-antivirus
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxtar,
Sorry Kaspersky lijk mij niet de juiste, het vraagt om een emailadres en het lijk me een zwaar programma.
Kan ik Avira misschien installeren ?
Avira heeft ook onnodige extra functies maar die kan ik achteraf verwijderen. is dat goed ?
Groet,
Nordin
4
Hallo,

Net zoals Kaspersky zal ook Avira vragen je middels een e-mailadres te registeren. En Avira installeert inderdaad (onnodige) extra's, "Phantom VPN, System SpeedUp en Privacy Pal". Deze kan je nadien uiteraard verwijderen, al zal Avira zo nu en dan wel meldingen geven om deze (weer) te installeren en/of te upgraden naar de betaalde versie.

Om gratis software te registeren / activeren is het handig om daar een apart e-mailadres voor te gebruiken, bijvoorbeeld een Gmail-adres van Google. Als je daar vervolgens allerlei aanbiedingen en ongewenste e-mail op ontvangt is dat niet zo erg.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,
Inmiddels heb de Kaspersky geïnstalleerd. alleen de overeenkomst geaccepteerd de rest geweigerd .
Maar deze Kaspersky heeft de Malwarebytes verwijderd omdat het niet compatibel is.
Ikzelf ben gehecht aan die Malwarebytes, Kan il hier wat aandoen ?
Groet,
Nordin
6
Hallo,

Oké, maar heb je Kasperksy wel via een e-mailadres geactiveerd? Als je dit niet hebt gedaan is de real-time bescherming namelijk niet actief.

Wat betreft Malwarebytes zal je tijdens de installatie dit scherm te zien hebben gekregen. Tijdens de controle op incompatibele software ziet Kasperksy alleen de aanwezigheid van Malwarebytes, maar niet of je de gratis of betaalde versie gebruikt. Vandaar dat Kaspersky er blijkbaar voor kiest om dit programma tijdens de installatie automatisch te laten verwijderen.
Afbeelding Aangezien je de gratis versie van Malwarebytes gebruikt kan je deze gewoon opnieuw installeren. De gratis versie biedt namelijk geen actieve bescherming en zal daardoor niet conflicteren met Kasperksy of vice versa.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Maxstar,

Ja, was vergeten te zeggen dat Ik een gmail tijdens de installatie van Kaspersky heb gegeven, en ook de account geactiveerd via de mail.. dus het zal goed komen met de realtime.

Inmiddels de Malwarebytes opnieuw geïnstalleerd zonder problemen.

Deze pc blijft toch traag, maar ik denk dat heeft niets te maken met antivirus en hier niets aan te doen valt.

Groet,
Nordin
8
Hallo,

In welk opzicht is de computer traag, met het opstarten, het laden van websites of starten van programma's?

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo Maxstar,
De vertraging op dit apparaat is bij het opladen van websites. Ikzelf denk dat een paar manden geleden dit veroorzaakt is door installeren van verschillende antivirussen tegelijkertijd, ik wist op dat moment niet dat dit niet goed is. Maar het kan ook zijn dat dit apparaat haar beste tijd heeft gehad.

de link van Speccy: http://speccy.piriform.com/results/eur3 ... MBKxSy5S5H

Groet,
Nordin
10
Hallo,

Aan de hand van deze informatie denk ik vooral dat de hoeveelheid aan intern geheugen (2 GB) de voornaamste bottleneck is van de traagheid. Google Chrome snoept daar met 11 processen al zo'n 900 MB vanaf, het algehele geheugengebruik zal dus voor de vertraging zorgen.

Gezien de leeftijd van dit systeem zal je daar weinig aan kunnen doen, een upgrade naar Windows 10 zal wellicht ook geen soelaas bieden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo Maxstar,
Nog even dit en tot slot, van Kaspersky heb ik nu op mijn pc de Kaspersky Security Cloud en eentje extra namelijk Kaspersky Secure Connection. Is dit de bedoeling ? Of moet ik deze Secure Connectino verwijderen ?
Groet,
Nordin
13
Hallo,

Kaspersky Secure Connection is een extra tool om een VPN-verbinding op te zetten. Echter heeft de gratis versie een limiet van 300 MB per dag aan dataverkeer. Als je hier geen gebruik van maakt kan je dit programma gewoon verwijderen, op de werking van Kasperksy als virusscanner zal dat verder geen invloed hebben.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”