Plaats reactie
1
Ik krijg elk uur steeds eenzelfde melding van beschermingsgeschiedenis in Windows beveiliging:
Afbeelding Ik snap niks van die beschermingsgeschiedenis (waarom krijg ik die meldingen?) en al helemaal niet van de inhoud van die meldingen. Al die meldingen die te zien zijn op het plaatje hebben dezelfde inhoud.
Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken omtrent deze materie.

:dank:
2
Hallo,

Wat tegen word gehouden is een onderdeel van Intel® Rapid Storage Technology.
Voor je het toestemming geeft gaan we eerst je pc nakijken.


]Stap 1.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.


Stap 2.
Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo abbs,

Bedankt voor je reactie.
De scan van Malwarebytes ging goed kon alleen via detectiehistorie en dan onder historie geen scan detectie vinden.
Heb wel het scanrapport (neem aan dat dat hetzelfde is) en dat bijgevoegd.

De Farbar Recovery Scan Tool bleef hangen bij het scannen op andere gebieden maar heeft wel logbestanden van first en addition aangemaakt en ik heb ook deze bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Intel(R) Rapid Storage Technology (Version: 15.9.0.1015 ) wat op je pc staat zou geupdate moeten worden wat Defender tegen houd.
Via Intel® Driver & Support Assistant wat ook op je pc staat kan je het eerst nakijken of die update er is en zo installeren.

Het logje Addition was niet compleet doe het volgende:
Afbeelding
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Ik heb via Intel® Driver & Support Assistant gekeken en die gaf het volgende aan:
Afbeelding De nieuwe First en Addition logjes toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Als de melding van IASytoreDataMgrSvc.exe weer kopmt mag je op Acties klikken en dan op "Toestaan"
Dit bestand zorgt voor de update van Intel® Rapid Storage Technology.
Afbeelding

We laten FRST meteen wat lege bestanden opruimen:

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Ik heb na een nieuwe melding van IASytoreDataMgrSvc.exe op toestaan geklikt.

Ik krijg regelmatig meldingen in beschermingsgeschiedenis en ik vind dat nogal verwarrend. Is daar iets aan te doen zodat ik minder meldingen krijg of is dat niet aan te bevelen omdat het dan meer kans geeft op virussen of malware?
Voorheen toen ik Malwarebytes premium had als virusscanner kreeg ik volgens mij nooit of iig veel minder meldingen in beschermgeschiedenis.

Fixlog toegevoegd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Jack1960 schreef: 29 feb 2020 12:16 Ik krijg regelmatig meldingen in beschermingsgeschiedenis en ik vind dat nogal verwarrend. Is daar iets aan te doen zodat ik minder meldingen krijg of is dat niet aan te bevelen omdat het dan meer kans geeft op virussen of malware?
Voorheen toen ik Malwarebytes premium had als virusscanner kreeg ik volgens mij nooit of iig veel minder meldingen in beschermgeschiedenis.
Dat klopt, dit is een nieuw onderdeel die Windows 10 beveileging gebruikt.
Citaat:
Nog in Windows-beveiliging werd een nieuw scherm Beschermingsgeschiedenis Dat geeft een chronologisch overzicht van alle verdachte activiteit die op het systeem werd aangetroffen. Je vindt het via Virus- en bedreigingsbeveiliging > Bedreigingsgeschiedenis.
Bron: https://www.techzine.be/blogs/workplace ... -update/6/

Je moet nu zelf bij bepaalde handelingen opletten of je het wel of niet toe staat.
Je kan als het programma vertrouwd toevoegen dan krijg je voor dat programma deze melding niet meer.
Meer daarover: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... s-security


Er is weer goed opgeruimd.
EmptyTemp: => 10.9 GB tijdelijke gegevens verwijderd.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Hallo,

FRST verwijdert op de aangegeven manier.

Inderdaad mooie opruiming en ik neem aan dat de PC nu verder ook schoon is en er niks verdachts is opgevallen in de logjes want dan had jij dat vast gemeld en aangepakt.

Ik zal me nog eens meer gaan verdiepen in de beveiligingsgeschiedenis want het lijkt me niet eenvoudig om te beslissen wat wel en niet veilig is mbt bestanden die mij vaak niks zeggen en geblokkeerd zijn of is daar een handigheidje voor?
10
Jack1960 schreef: 29 feb 2020 14:21 Ik zal me nog eens meer gaan verdiepen in de beveiligingsgeschiedenis want het lijkt me niet eenvoudig om te beslissen wat wel en niet veilig is mbt bestanden die mij vaak niks zeggen en geblokkeerd zijn of is daar een handigheidje voor?
Er is niet echt een handigheidje voor want niet iedereen heeft dezelfde programma's op zijn pc.
In het logje zag ik meerdere meldingen en die waren voor programma's die op je pc staan dus als je zo'n melding krijgt zou
je moeten bekijken waar het bij hoort. En zo toevoegen, als je er 1 niet herkent vraag je het hier na.

Verder is je pc weer netjes schoon :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”