Plaats reactie
1
Hallo,

Via een goede vriendin R&B ben ik naar dit forum gestuurd om mijn vraag te plaatsen.
Vandaag heb ik McAfee Total Protection 2011 gekocht voor 3 computers a €84,95 omdat mijn Kaspersky Internet Protection was verlopen.
Omdat de winkelier geen Kaspersky meer verkoopt raadde de verkoper mij McAfee aan die wel iets duurder is maar beter is dan Kaspersky en dat zijn daarom geen Kaspersky meer in hun assortiment voeren.
Nou daar vertrouw ik dan op en heb McAfee gekocht eenmaal thuis heb ik het internet verbroken en Kasperksy verwijderd en McAfee geïnstalleerd en kreeg bijna direct een waarschuwing dat ik eerst incomaptible software moet verwijderen en dat ging om Malwarebytes maar die wil ik helemaal niet verwijderen dus klik ik op nee en toen moest de computer opnieuw opgestart worden.

Nadat de computer op was gestart kreeg ik weer die waarschuwing van McAfee dat Malwarebytes verwijderd moet worden maar ik klik dus op overslaan en krijg nog een waarschuwing van McAfee dat als ik doorga de McAfee software niet goed werkt en dat ik niet goed beveiligd zal zijn.

Voor de zekerheid heb ik dus Malwarebytes maar laten verwijderen en McAfee geïnstalleerd en dat ging op zich goed totdat de installatie klaar was en de computer opnieuw opgestart moest worden.
Eenmaal weer terug in Windows blijkt mijn computer volgens McAfee niet beveiligd te zijn en is de beveiliging van McAfee uitgeschakeld en die schakelde ik dus in maar dan gaat deze weer vanzelf uit en zo blijft dit maar pendelen als ik McAfee wil inschakelen.

Ik dacht nou laat ik de computer maar even opnieuw opstarten want dit gaat niet goed, terug in Windows komt McAfee met een update melding die ik toesta en vraagt om de computer weer opnieuw op te laten starten.
Maar nu komt de ergste ergernis en dat is dat die update blijft komen en elke keer weer vraagt om opnieuw op te starten.

Dus toen besloot ik maar om McAfee eens te verwijderen en weer opnieuw te installeren maar dit is dus een hopeloze poging geweest want er kwam prompt een error.
Some components are either missing or might have been not installed properly..........

Mijn bloeddruk bereikte zowat het kookpunt en heb uit woede gewoon maar systeemherstel gedaan en eindelijk was McAfee weg en had ik Kaspersky weer terug wel verlopen maar de computer doet het weer normaal.

Toen ben ik terug gegaan naar de winkelier om mijn probleem uit te leggen en om McAfee terug te brengen, dit was dus niet mogelijk met software en heb ik dus €84,95 zo in het putje gegooid niet zo heel erg maar voor dat zelfde geld en zelfs goedkoper had ik wat anders kunnen kopen.
De winkelier heeft wel aangeboden dat hun McAfee willen installeren maar dan ben ik het hele weekend alle drie de computers kwijt.

Ik weet niet wat ik dus verkeerd heb gedaan bij het installeren van McAfee en vraag daarom jullie hulp even in.
2
Ria schreef:Ik weet niet wat ik dus verkeerd heb gedaan bij het installeren van McAfee en vraag daarom jullie hulp even in.
Je zou eens kunnen proberen om Kaspersky op deze manier te verwijderen en dan McAfee pas installeren.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Hallo,

Na allerlei onverhoopte pogingen om McAfee geïnstalleerd te krijgen wederom kontakt met de winkelier gezocht vanochtend en het advies gekregen om met de computer even langs te komen.
Zo gedaan zo gezegd en eenmaal aangekomen wilde ze de computer innemen en zou ik eind van de dag een telefoontje krijgen als de computer klaar was, maar ik wilde graag zien hoe hun dan McAfee installeerde en wat ik eventueel fout heb gedaan dus vroeg ik of ik er niet bij mocht zijn? na enig overleg kon dit wel en kreeg ik een kop koffie.
Drie koppen koffie later en een rood aangelopen TD`er nog steeds geen werkende McAfee en identiek problemen dit ik had.
Om een lang verhaal kort te maken was er dus ergens een probleem maar niemand wist wat het zou kunnen zijn? Dus nogmaals aangegeven of ze McAfee niet terug konden nemen en dit keer was dit bij uitzondering mogelijk.
Eind goed algoed maar voor mij dus nooit geen McAfee software meer en mijn Kaspersky licentie is online verlengd dus ik kan er weer een jaartje tegen aan.

M.v.g

Ria
4
Het is in ieder geval op een nette en redelijke manier opgelost alhoewel het toch vreemd blijft waarom McAfee niet fatsoenlijk geïnstalleerd kon worden.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Toch een sympathieke winkelier. Ik zou willen dat alle winkels zo waren. Wat dat betreft kun je volgens mij je spullen beter bij de kleine eenmanszaakjes kopen dan bij de grote ketens. Maar soms gaat die vlieger ook niet op... want bij grote ketens wordt er rekening mee gehouden dat er soms dingen worden teruggebracht en er dan geld moet worden teruggegeve. Bovendien is het daar een veel kleiner percentage van de omzet. Zo zijn ze bij veel webshops bijvoorbeeld heel makkelijk en betalen ze zelfs de verzendkosten als je iets retour stuurt. Zo had ik laatst bijvoorbeeld online schoenengekocht, deze bleken wat te klein en de goede maat was niet meer op voorraad, toen kon ik ze gewoon gratis terugsturen en kreeg ik mijn geld terug.
Laatst gewijzigd door bobpie op 18 feb 2014 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
6
Hallo,

Het is opgelost en wat het probleem is geweest kan ik niet zeggen Maaike ik ben geen deskundige met computers verre van dat zelfs. :-[
Bij deze winkel kwam ik eigenlijk nooit en is inderdaad een eenmanszaak met drie filialen in deze buurt dus ga hier zeker weer naar terug als ik problemen heb of als ik iets nodig heb.
Of ik ga naar dit forum met probleempies net zo makkelijk. :pray:
7
Ria schreef:Het is opgelost en wat het probleem is geweest kan ik niet zeggen Maaike ik ben geen deskundige met computers verre van dat zelfs. :-[
Wat het probleem is geweest kan ik ook niet vertellen helaas.
Ria schreef:Of ik ga naar dit forum met probleempies net zo makkelijk. :pray:
Bij vragen en problemen ben je altijd welkom hoor. :smileybye:
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”