Plaats reactie

Hoe ziet jouw beveiligings-setup eruit

Alleen een Anti-Virusscanner
Totaal aantal stemmen: 3 (19%)
Een Anti-Virusscanner en realtime Malwarescanner
Totaal aantal stemmen: 1 (6%)
Een Anti-Virusscanner en realtime Malwarescanner + Firewall (SW of HW)
Totaal aantal stemmen: 3 (19%)
Een Anti-Virusscanner en on-demand Malwarescanner (Geen stemmen)
Een Anti-Virusscanner en on-demand Malwarescanner + Firewall (SW of HW)
Totaal aantal stemmen: 3 (19%)
Een Compleet security pakket (Anti-Virus / Anti-Malware / Firewall)
Totaal aantal stemmen: 2 (13%)
Geen Anti-Virusscanner en andere realtime Malwarescanner's
Totaal aantal stemmen: 1 (6%)
Geen van bovenstaande opties (Selecteer deze optie alleen als je ook een toelichting geeft)
Totaal aantal stemmen: 3 (19%)
Totaal aantal stemmen: 16
16
iEscape schreef:Waarom zijn er weinig belangstelling om aan de Poll mee te doen?
Klaarblijkelijk is het toch niet zo interessant als ik had veracht. :D
If it ain't broken, don't fix it
17
Angel@ schreef:Klaarblijkelijk is het toch niet zo interessant als ik had verwacht. :D
Dit is wél interessant, maar, met alle respect, er zijn al zoveel topics (ook op andere forums) met een vergelijkbare vraag.
Maar dan is het meer de zinloze vraag "wat is de beste AV?"
Al bedoel jij iets heel anders dan dat cliché, maar misschien dat veel lezers denken "sjee, zelfs op dit forum kom je een topic daarover tegen".

Maar ook ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de beveiligsproducten die anderen gebruiken.
Je ziet wel vaak dat velen kiezen voor het gemak zonder verder na te hoeven denken: 'Windows heeft al een Firewall en AV (Essentials) dus gebruik ik die maar. Lekker makkelijk'.
Zeg maar Duncan.
18
Chato schreef:Dit is wél interessant, maar, met alle respect, er zijn al zoveel topics (ook op andere forums) met een vergelijkbare vraag.
Ongetwijfeld zal deze vraag als eens ergens anders gesteld zijn maar mijn interesse ging uit naar het huidige gebruik en gemaakte instellingen op het OS.
Chato schreef:Maar dan is het meer de zinloze vraag "wat is de beste AV?"
Een zinloze vraag is het ook en deze zal ik ook altijd ontwijken want een beste AV / AM / AS bestaat niet en zal er ook nooit komen.
Chato schreef:Al bedoel jij iets heel anders dan dat cliché, maar misschien dat veel lezers denken "sjee, zelfs op dit forum kom je een topic daarover tegen".
Mijn verwachting van dit topic was dan misschien echter teveel al dan niet gevraagd en eveneens misschien wel te onduidelijk.
If it ain't broken, don't fix it
19
@ Angel@,
Tsja, wat is interessant :lol:
Een goede/juiste beveiligings-setup is belangrijk en interessant voor pc gebruiker.
Ik zou ook graag willen weten hoe de beveiligings-setup van mede-forum-leden eruit zien.
Wij kunnen toch van elkaar leren, van anderen mogen en kunnen leren is interessant :goed:

Misschien ga ik nu een beetje off-topic, maar beveiligings-setup heeft te maken met een wel/niet [snel] geïnfecteerd worden van de pc; en dat is interessant als men een zo clean mogelijk pc wilt hebben :pray:

Angel@ schreef:Mijn verwachting van dit topic was dan misschien echter teveel al dan niet gevraagd en eveneens misschien wel te onduidelijk.

ha . . ha . . ha . . , even een paar minuten :Typer:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
20
Gestemd op: Geen van bovenstaande opties (Selecteer deze optie alleen als je ook een toelichting geeft)

Een virusscanner gebruik ik al in geen jaren meer en menig gebruiker zal het onverstandig vinden maar ik heb het ook niet echt nodig.
Heel wat jaren terug ben ik experimenteel met Rollback systemen bezig geweest maar ook daar ben ik vanaf gestapt.

Mijn beveiligings-setup is heel vaak veranderd en ik ben begonnen met Online-Armor ++ wat een firewall en virusscanner van a-squared en Ikarus in 1 was. Je kon het een beetje vergelijken met de Internet Security programma's van nu.
Toen de licentie stopte ben ik overgegaan op de gratis firewall van Online Armor versie 4 of 5 was dat geloof ik en later heb ik de betaalde versie gekocht en die gebruik ik nog steeds en een betere firewall bestaat er volgens mij niet.

Hitman Pro doet een automatisch opstartscan en dat is de enige anti-virus utility die er naast Online Armor draait.
Elke dag maakt mijn systeem een automatische back-up naar mijn thuisserver en elke week draai ik wel een complete image.
Wekelijks scan ik wel met de online scanner van ESET om toch te kijken of er niets langs Online Armor is geslopen. (afkloppen dat is ook nog niet voorgekomen).
Soms wil ik wel eens scannen met MBAM of de Emergency Kit van Emsisoft maar voor verwijdering heb ik die nog nooit nodig gehad.

Ik surf heel bewust en vertrouw geheel op Online Armor en HitmanPro en tot op de dag van vandaag gaat dat goed.
Daarom gebruik ik ook geen extra virusscanner omdat ik het zelf niet echt nodig heb.
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”