Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Ronald de Rooy
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Avast
FW: Online Armor

URL-forwarding graag info

wo 24 apr, 2013 11:23:10

Hoi,

Wil voor mijn zoontje (liefst kosten nihil) een .nl website maken via html (vroeger vaak gedaan) maar hoe zat het ook alweer? Heb namelijk voor hem voldoende opslagruimte bij mijn internetprovider. Als ik dan alleen een domeinnaam met redirect neem en danwel URL cloaking dus zodat de domeinnaam in de browseradresbalk blijft staan hoe zit dat dan met bijv. indexeren via google van zijn pagina?

Ik bedoel toen ik eerder websites bouwde moest je bijv. bij het index.html meta tags ingeven en dat soort dingen, en alsmede "leest" google de inhoud tekst van je indexpagina of dat een beetje klopt met de zoektermen waar mensen op zoeken. Echter bij URL cloaking wordt je indexpagina in een soort frame geladen van je webhosting, maar die is dan leeg qua meta tags en onderwerptekst waar de googlebots naar zoeken?

Kortom: wordt bij URL cloaking je website slecht gevonden in google?
En als ie dan gevonden wordt is dat dan het adres van je index pagina bij je internetprovider? (oké je kan natuurlijk noindex ingeven maar dan wordt je helemaal niet geïndexeerd volgens mij)

Hoe doen site's met volledig flash dat dan? Daar kunnen googlebots ook niet op meta tags en inhoudtekst scannen toch?

Thanx alvast!

Ronald

gycomp
VIP PC Helpforum
VIP PC Helpforum
Kennisniveau: (3) Expert

Re: URL-forwarding graag info

do 25 apr, 2013 03:27:39

Hallo Ronald de Rooy,

Google kijk al lang niet meer naar meta tags alleen.
Nee, de pagina moet iets uniek zijn om hoog te scoren.
Als de pagina over paarden gaat dan is dat niet uniek.
Het moet meer zijn dat paarden.
Bijvoorbeeld: een huifkar zal waarschijnlijk beter liggen dan paarden om maar een voorbeeld te noemen.
Ook het domeinnaam zou best iets uniek zijn want als mensen de naam intikken zal Google na een paar letter al weten welke domein je wilt hebben.

Groetjes

Gycomp