Plaats reactie
1
Ik heb sinds enige tijd een mob.tel. merk Jiayu. Model JY-G4S.
Alles functioneert, alleen als ik mails wil verzenden lukt dat niet naar behoren.
Thuis op netwerk van KPN en mail van hetnet lunkt dit wel. (Ook op een andere plaats met netwerk KPN gaat dit wel.)
Alleen als ik op een ander netwerk zit blijven de uitgaande mails hangen in de uitbox.
Wie kan mij hier in verder helpen?
2
Gezien je het over andere providers hebt ga ik er van uit dat je het puur er over hebt als je ergens met je telefoon van wifi gebruik maakt.

Het ziet er naar uit dat je de smtp server (uitgaande mail) van KPN hebt ingesteld.
Daarom werkt het bij een kpn of hetnet netwerk wel, maar op een ander wifi netwerk niet. Vaak heeft het ermee te maken dat internet providers uitgaand mailverkeer beperken tot hun eigen smtp server.

Wil je dus van bij een andere provider (niet-kpn) de mail verzenden, zul je de smtp server van die provider moeten gebruiken.
Dat is ook de reden dat ik bijv. zelf een Gmail account gebruik, dat werkt overal.
Een andere mogelijkheid is om port 587 te gebruiken in plaats van 25, dat wil ook nog wel eens helpen.
Of poort 465 maar dat is vaak SSL dus zou je even moeten opzoeken of KPN dat ook ondersteunt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”