Plaats reactie
1
Hallo,

sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn Android smartphone. Ik krijg steeds een pagina van download.whatapsps.com die me vertelt dat Whatsapp 'vandaag' verloopt en dat ik op 'ok' moet klikken. Dat doe ik natuurlijk niet. Terug naar de vorige pagina is niet mogelijk, want dan begint de telefoon dringend te zoemen. Ik heb ondertussen begrepen dat dit waarschijnlijk adware is. (of is het een virus?) Toen mij dit gisteren overkwam, bleek dat mijn dochter dit probleem al kende en het zelf ook heeft. Ik kan de adresbalk wel leeg maken en zo toch op het internet, maar het blijft heel vervelend en ik weet ook niet wat het verder zou kunnen aanrichten op de telefoon.

Ik heb CCleaner, MBAM, Avira en Avast allemaal al een keer laten scannen, maar niet een van de programma's vindt een bedreiging en dus zit ik er nog steeds mee.

Ik heb over dit probleem op het internet kunnen lezen, maar nergens informatie gevonden hoe ik het zou kunnen oplossen. Ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen.

Groeten,
Dungly
2
Hallo,

Die melding die je krijgt om WhatsApp te verlengen is een zogenaamde scam, deze pagina wordt via advertenties van Google verspreid.
Op de volgende link kan je daar meer informatie over nalazen. http://androidworld.nl/apps/google-blok ... -whatsapp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je gebruikt Google Chrome neem ik aan in Android? Heb je daarvoor een AdBlocker geïnstalleerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo,

ja, ik heb inderdaad Chrome op mijn telefoon. En ik heb geen AdBlocker geïnstalleerd. Zou dat het probleem kunnen oplossen? Welke raad je aan om te downloaden?

Groeten,
5
Hallo,

Bedankt. Ik heb in de Play Store gezocht, maar daar kan ik ABP niet vinden. Wel allerlei andere adblockers natuurlijk. Kan ik hem via het internet downloaden en dan naar mezelf e-mailen, zodat ik hem op mijn telefoon kan ophalen en installeren? Of werkt dat niet?

Ik lees ook op de website dat ze Adblock Browser adviseren omdat ABP alleen via Wifi werkt en aanpassing van de proxy-instellingen vereist. Adblock Browser kan ik wel in Play Store vinden.
"Adblock Plus for Android only works via Wi-Fi and requires proxy configurations to install. Instead, to get ad blocking on Android, we recommend installing Adblock Browser. If you still wish to install Adblock Plus for Android, ensure that app installation from Unknown sources is enabled. To enable, open Settings and tap Unknown sources. Depending on your device, this option may be under Applications or Security."

Groeten,
6
Sorry! Het kwartje is gevallen. Ik kan natuurlijk via de telefoon naar die website gaan en het zo downloaden.

Ik ga ervan uit dat ABP als een betere blocker ervaren wordt en dat je hem daarom adviseert? Mijn volgende vraag is nu hoe weet ik of mijn telefoon 'rooted' of 'non-rooted' is? Want dat is schijnbaar van belang voor ABP.

En waar kan ik de Android versie op mijn telefoon vinden?

Groeten,
7
Hallo,

Je kan Adblock Plus direct via de telefoon downloaden - http://www.androidplanet.nl/tips/adblock-plus-android/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je Adblock Plus niet werkend krijgen kan je kijken naar een alternatieve browser zoals Ghostery, deze heeft een ingebouwde Ad blocker.
http://www.androidplanet.nl/apps/ghostery-android/" onclick="window.open(this.href);return false;
dungly schreef:En waar kan ik de Android versie op mijn telefoon vinden?
1. Ga naar het hoofdmenu en daarna naar Instellingen.
2. Scrol naar beneden en kies Over de telefoon of een soortgelijke sectie.
3. Bij het onderdeel ‘Firmwareversie‘ zie je welke firmwareversie op je toestel geïnstalleerd is.
4. In de screenshot hiernaast zie je bijvoorbeeld een Nexus 5 met Android 4.4.2.
5. Je kunt ook meteen kijken of er een update beschikbaar is voor jouw toestel.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,

Bedankt! Ik heb Ghostery gedownload (dat leek gewoon iets minder gecompliceerd dan ABP) en het lijkt goed te gaan.

Fijne feestdagen voor iedereen daar.

Groeten,
Dungly
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”