Plaats reactie
1
Nadat mijn Android tablet volledig vernield raakte dacht ik er goed aan te doen om mijn stokoude GSM te vervangen door een smartphone. Dus schafte ik mij een Blackview A10 aan met twee SIM sloten (GSM/HSPA) Overal waar ik WIFI kan vinden werkt het ding perfect als een Android(7) tablet. Ik dacht dat alles wat nu nog moest gedaan worden het omwisselen van de SIM kaart van mijn oude GSM was om meteen ook een nieuwe mobiele telefoon te hebben. Probleem !  De SIM kaart past niet in een soort roostertje dat nu in een slot in de A10 zit. Ik heb al veel SIM kaarten van GSM's gezien en die zien er allemaal hetzelfde uit. Hoe moet ik dit oplossen ?
Bijkomende, misschien nuttige, informatie: Ik gebruik een mobiele telefoon uitermate weinig, slechts enkele keren per jaar maar moet wel steeds buitenshuis bereikbaar zijn. Ik gebruik daarvoor een prepaid kaartje.  Waar geen WIFI beschikbaar is wil ik mijn telefoon niet als tablet gebruiken. Sociale netwerken zijn aan mij niet besteed en zullen dat ook later nooit zijn. Samengevat: ik wil enkel op internet onderweg als WiFi gratis beschikbaar is, moet wel steeds telefonisch bereikbaar zijn en uitzonderlijk moet ik ook zelf eens telefoneren.
2
Ik ken de Blackview A10 niet.

De Sim-kaart van de stokoude GSM is die nog geldig? En van welke provider is dat?
Ga naar de 'provider' winkel en vertel dat je een andere SIM-kaart nodig hebt voor Blackview A10, neem het toestel mee.
Ik dacht dat voor de Blackview A10 een Micro SIM-kaart nodig is.

Een paar weken geleden ben ik van een Micro SIM-kaart naar een Nano SIM-kaart overgestapt (ook vervanging van toestel). Ik gebruik een only SIM-abonnement, en was naar mijn provider winkel gegaan. Vodafone berekent niets voor, m.a.w. het is gratis om de SIM-kaart te vervangen.
Afbeelding update:

Als je een nieuwe SIM-kaart krijgt bewaar de SIM-kaarthouder. Wellicht hebt je een keer de gegevens dat vermeld worden daarop nodig.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Bedankt Escape. Met enkel een blik op je tekeningetje schiet ik ineens vele jaren vooruit in de tijd. Ooit was er een Standaard SIM kaart. Zo'n antiek stukje gebruik ik nog altijd. Natuurlijk was dat veel te groot en werd vervangen door een Micro SIM kaart. Die natuurlijk ook veel te groot is en vervangen werd door een Nano SIM kaart. Dat alles is mij ongemerkt voorbij gegaan. Dankzij je mail ben ik nu weer helemaal bij de tijd. Morgen ga ik mijn old timer omwisselen voor een nog veel te grote Nano kaart.
Wat de Blackvieuw betreft: dat is een relatief klein chinees smartphone bedrijf dat een viertal jaren bestaat en zich richt op mensen die heel veel willen behalve veel betalen. In Spanje hebben ze momenteel reeds een invoerder. Dat lijkt misschien ver maar ik vind dat niet erg omdat ik er woon.
Ik heb mijn toestel gekocht via Amazon.es.  Dinsdagnamiddag besteld, donderdagmorgend reeds uitgepakt.
Nogmaals bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.
4
@ Algorfeno,

Dank voor jouw feedback en info over Blackview :good:
Veel plezier met de nieuwe smartphone & graag gedaan  :goed:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”