Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Ik weet niet of jullie (nog steeds) vragen beantwoorden over mobiele telefoons, maar ik zit met m'n handen in het haar vanwege een probleem in whatsapp. Ik kan sinds gisteren geen foto's of video's meer downloaden in whatsapp. Ik krijg de melding 'Downloaden mislukt. Kan niet downloaden omdat er geen interne opslag beschikbaar is. Koppel deze af als schijfstation, en probeer het opnieuw'. Je zou dan denken dat het interne geheugen vol is of dat er iets mis is met de mico-SD Kaart. Het interne geheugen heeft nog 10 GB beschikbaar, dus dat is het probleem niet. Mijn micro SD kaart was inderdaad beschadigd en die heb ik gisteren meteen vervangen door een nieuwe. Het heeft alleen niks opgelost!

Ik heb een Blackberry KeyOne (android), maar kan niet echt geavanceerde instellingen vinden over de opslag en het gebruik ervan.

Kan iemand hierbij helpen?

Alvast bedankt!
2
die melding krijg je ook als er teveel apps open staan....
hangt van je androidversie af hoe je die gesloten krijgt (soms met de knop met vierkantje) soms moet het via de optie stoppen in de applijst.
maar begin er eens mee om de telefoon via het menuutje achter de aan/uitknop opnieuw op te starten.
3
Bedankt voor je reactie :)

Jaa dat heb ik uiteraard al gedaan, maar heeft niks uitgehaald. Ik heb ook al een soft reset geprobeerd en updaten van whatsapp. Mico sd kaart heb ik dus al vervangen... Op zich ben ik meestal best handig met telefoons e.d. en kom ik er wel uit als er iets niet goed gaat, maar nu weet ik het gewoon echt even niet meer. Ik denk dat ik vanavond gewoon een back-up maak en helemaal opnieuw begin!
4
Ik heb géén ervaring met Blackberry KeyOne, maar heb hier een smartphone ook met Android OS.

Nadat de micro SD-kaart in de smartphone is gestoken, en vervolgens een foto / een schermafbeelding wordt gemaakt, en/of audio/video wil opslaan dan komt er een pop-up met de vraag waar ik die wil opslaan, op de smartphone of op de micro SD-kaart. Vervolgens kan ik bij Instellingen een keuze maken, is een eenmalig instelling.

Zit die optie ook op de Blackberry KeyOne?
Kijk bij de instellingen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Bedankt ook voor de reactie!

Nee gek genoeg werkt dat dus niet.. Sterker nog, het lijkt net alsof de telefoon de interne opslag dus niet meer herkend of ziet, maar de SD kaart kan ik ook niet bijkomen. Die is nieuw, en ik heb al paar keer opnieuw proberen in te stellen, maar dat verandert ook niks. Het is een raadsel...
6
LS24 schreef: 29 mei 2020 19:51 Sterker nog, het lijkt net alsof de telefoon de interne opslag dus niet meer herkend of ziet, maar de SD kaart kan ik ook niet bijkomen.
Is het mogelijk om de Blackberry KeyOne aan te sluiten aan een computer?
Zo Ja, herkent de Verkenner de telefoon?
Misschien wordt op die wijze de interne opslag en de SD kaart wel herkent?
LS24 schreef: 29 mei 2020 19:51 Die is nieuw, en ik heb al paar keer opnieuw proberen in te stellen, maar dat verandert ook niks. Het is een raadsel...
Is het nog mogelijk om video's af te spelen?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Ik kan geen video's meer afspelen of downloaden die mij nu bijvoorbeeld via whatsapp worden gestuurd, maar wel die ik zelf eerder met mijn telefoon heb gemaakt.

De verkenner herkent de telefoon wel onder Deze PC, maar geeft verder geen inhoud weer. Dus rechts blijft het dan leeg. Dat is ook al vreemd, maar is eigenlijk altijd al zo volgens mij. Het is me ooit wel eens gelukt om er iets vanaf te halen, maar ik heb geen idee meer hoe... :unsure:
8
LS24 schreef: 29 mei 2020 20:35 Ik kan geen video's meer afspelen of downloaden die mij nu bijvoorbeeld via whatsapp worden gestuurd, maar wel die ik zelf eerder met mijn telefoon heb gemaakt.
Vreemd.
Video via WhatsApp ontvangen, eerst opslaan en vervolgens pas afspelen.
Dat lukt wel, neem ik aan?
LS24 schreef: 29 mei 2020 20:35De verkenner herkent de telefoon wel onder Deze PC, maar geeft verder geen inhoud weer. Dus rechts blijft het dan leeg. Dat is ook al vreemd, maar is eigenlijk altijd al zo volgens mij. Het is me ooit wel eens gelukt om er iets vanaf te halen, maar ik heb geen idee meer hoe... :unsure:
Kijk even hier: Blackberry Keyone naar pc.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Als ik nu bijvoorbeeld een foto maak met mijn telefoon, kan ik die ook nergens terugvinden. Dat wordt dus gewoon niet meer opgeslagen... Alsof er een totale 'disconnectie' is tussen de telefoon en het geheugen. ::)
10
Huuhhhh ::) , dat is vreemd.
Ik zou naar een erkende telefoonwinkel gaan, en even na laten kijken of zo?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Ja vreemd he!!

Ik had je bericht van hierboven gemist, sorry. Maar nee, dat lukt dus ook niet. Ik kan een video of foto niet eens downloaden vanaf whatsapp. Goed idee om even naar een telefoonwinkel te gaan. Dat zal ik doen...

Bedankt voor het meedenken!! :good: :dank:
12
Graag gedaan :good:
Laat maar weten wat ze te zeggen hebben in de winkel.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
Nou het advies van de Mediamarkt was om gewoon terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, dus dat heb ik gedaan. SD kaart heb ik nu ingesteld als extern opslagmedium ipv intern geheugen en dat lijkt te werken zo!

Fijn weekend!
14
Nou, dat vind ik goed nieuws.
Dank voor de feedback :good:

Insgelijks fijn weekend toegewenst.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”