Plaats reactie
1
Goedemorgen,
Vanmorgen was ik op de pc bezig en moest ik even wat anders doen. pc was in de slaapstand gegaan en door op een toets te drukken dacht ik hem daar weer uit te halen. Ik zag in een fractie het bureaublad voorbij komen en toen ging het scherm op zwart.
Na herhaaldelijk opnieuw opstarten kreeg ik uiteindelijk weer een beetje beeld (zwart scherm met het windows logo) echter werd windows niet gestart. Na ongeveer een half uur kreeg ik de volgende melding: Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. U kunt de computer opnieuw opstarten. Ga voor meer informatie over dit probleem en mogelijke oplossingen naar http://windows.com/stopcode. stopcode Bad System Config Info.
Na opnieuw opstarten kreeg ik na ongeveer 20 minuten de melding dat de pc hertsteld moest worden, heb ik gedaan en kreeg toen de volgende melding: De pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen. Logboekbestand: C:\\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt.
Ik heb nu de mogelijkheid om het met geavanceerde opties een andere optie te proberen of afsluiten, ik kies voor de laatste aangezien ik geen idee heb waar ik het moet zoeken.
Al vast bedankt voor de hulp
Groetjes Barbara
5
Nee, geen herstelschijf. opstarten in veilige modus weet ik nog niet. daarvoor moet ik eerst weer die melding van geavanceerde opties krijgen. heb nu net weer de melding van Bad System Config Info. ik start hem nu opnieuw op en kijk wel hoe lang het duurt maar ik vrees het ergste.
Groetjes Barbara
7
Helaas veilige modus pakt hij niet. ik krijg een zwart scherm met het windows logo maar verder gebeurt er niets.
Groetjes Barbara
8
Nessie schreef:Nee, geen herstelschijf. opstarten in veilige modus weet ik nog niet. daarvoor moet ik eerst weer die melding van geavanceerde opties krijgen. heb nu net weer de melding van Bad System Config Info. ik start hem nu opnieuw op en kijk wel hoe lang het duurt maar ik vrees het ergste.
Maar kom je nog wel in Windows zelf?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
nee ook niet. ik kreeg de melding om het met geavanceerde opties te proberen en via de site van asus de stappen doorlopen om hem in veilige modus te kunnen opstarten. er waren meerdere opties maar welke dat waren heb ik niet naar gekeken. ik vermoed dat ik over een minuut of 20 wel weer een andere of dezelfde foutmelding krijg als vanmorgen.
Groetjes Barbara
11
weer de melding van bad system config info en opnieuw opgestart dus als het goed is kan ik straks weer naar de geavanceerde instellingen
Groetjes Barbara
12
Nessie schreef:weer de melding van bad system config info en opnieuw opgestart dus als het goed is kan ik straks weer naar de geavanceerde instellingen
Lukt het dan nog niet om in veiligemodus te komen dan is er nog maar één oplossing (als het geen hardware probleem is van een kapotte schijf)
Maak daarvoor eerst een Media Creation Tool  en plaats die op een CD/DVD of een usb stick Handleiding
Dit kan je doen via een andere pc vertel of dat is gelukt dan gaan we verder.
Ps: heb je trouwens back-ups van je bestanden enz van deze pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
nee het lukt niet om in de veilige modus te komen, dan krijg  ik na verloop van tijd weer de foutmelding die hierboven staat. ik heb geen backups maar een deel van de belangrijke privé bestanden staan op een externe schijf. het zou mooi zijn als de bestanden die nog op de pc staan gered kunnen worden, zo niet jammer dan. ik zal die media creation tool uitvoeren.
Groetjes Barbara
15
Hij is nog bezig met het uitvoeren van die tool en dat gaat nog wel even duren. ik maak die tool af en meld me morgenavond wel weer. wordt me nu net iets te laat.
Groetjes Barbara
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”