Plaats reactie
1
Mijn ouders zijn overgestapt van Windows Vista naar Windows 10, echter zit hier geen Outlook meer op maar heb nog wel alle mappen bewaard met de .pst extensie met oude en nieuwe mail inbox etc. Is er ergens een mail programma wat deze extensie ondersteund voor Windows 10 of een andere mogelijkheid om deze mail terug te kunnen halen en eventueel in te lezen in het standaard ingebouwde mail programma van Windows 10? Zit namelijk belangrijke mail tussen die ze terug willen. Graag hulp. B.v.d.
4
Ik heb .PST Viewer geinstalleerd en hij opent de outlook.pst file en zo goed als alle mails zijn bewaard gebleven. Maar hoe krijg ik deze mailtjes nu naar Windows Mail (de standaard email client) van Windows 10?
9
Maxstar gaf een handleiding (http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files) en een video. Maar in beide gevallen is het noodzakelijk dat Outlook is geïnstalleerd op die pc. Sterker nog, Outlook moet het standaard e-mailprogramma zijn.
Ik quote even een stukje uit de handleiding:
Most import tools, and Thunderbird, require that a compatible version of Outlook be installed on the machine being used to import Microsoft outlook data. Microsoft Outlook stores data in .pst files, which is a proprietary format. Thunderbird does not understand that format, nor does it know that .pst files even exist. So there is no Thunderbird import command that lets you browse to the location of a .pst file, nor can it import data if Outlook is not installed.

Normally you import by setting Outlook as the default email client, and then use Tools -> Import -> Mail within Thunderbird. This method uses SimpleMAPI calls to Outlook, and Outlook accesses the contents of the personal folders (.pst) file. See Import_from_Outlook_Express for information on how to import from more than one identity. If some of the messages aren't imported correctly, a common workaround is to import the messages into Outlook Express, and then import the messages from Outlook Express into Thunderbird. If you're switching to a new PC where you're going to run Thunderbird (instead of Outlook) its recommended that you import your messages into Thunderbird before getting rid of (or cannibalizing) your old PC.
Het importeren had dus gedaan moeten worden toen Outlook nog op de pc stond. Nu Outlook niet meer aanwezig is, kunnen de gegevens uit het pst bestand niet geïmporteerd worden in Thunderbird.

 
10
Dat klopt het importeren werkt alleen als Outlook is geïnstalleerd.

Als je de licentie van Outlook die op Vista was geïnstalleerd nog hebt kan je die op Windows 10 installeren.
Of je kan een gratis trial van Microsoft Outlook aanvragen en daarin het PST bestand importeren en dan in Thunderbird overzetten.

Helaas is er geen makkelijkere manier om de oude e-mailberichten over te zetten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo,

Van Office 2013 is er nog een officiële en werkende link van Microsoft.
32 Bit versie - http://care.dlservice.microsoft.com/dl/ ... _en-us.img
64 Bit versie - http://care.dlservice.microsoft.com/dl/ ... _en-us.img

Deze versie is als het goed is 60 dagen gratis te gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Ik heb Outlook 2013 nu draaiend, en probeer volgens de handelingen in Thunderbird nu de outlook.pst te installeren. Maar hij licht nog steeds niet op, dus kan hem niet selecteren. Hoe nu verder?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”