In huis heb ik drie computers. Allemaal zijn ze aangemeld (en terug te vinden) bij mijn Microsoft account.
Het vreemde is dat ik er maar van twee de windows licentie kan koppelen aan mijn MS-account, bij de derde is die optie niet aanwezig, ondanks dat ik wel ben ingelogd op de account met die computer.
De licentie is geactiveerd, dat staat ook keurig in beeld.
Is er ergens iets wat ik over het hoofd zie, want ook van deze PC zou ik de licentiegegevens graag opgeslagen hebben. Altijd handig bij een her-installatie.
2
Hallo,
In principe zou de digitale licentie automatisch moeten worden ingesteld als je al een Microsoft Account gebruikt.
Is de licentie op de probleem computer soms ooit eens op andere hardware geactiveerd?
In principe zou de digitale licentie automatisch moeten worden ingesteld als je al een Microsoft Account gebruikt.
Is de licentie op de probleem computer soms ooit eens op andere hardware geactiveerd?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Inmiddels via een direct message op Twitter een bericht terug gekregen van de webcare van Microsoft.
Met het advies om even direct met Microsoft zelf contact op te nemen.
Met het advies om even direct met Microsoft zelf contact op te nemen.
Hallo Maxstar,
als ik het goed heb begrepen heb je problemen met een licentie.
Helaas kunnen we je hier op Social Media je hier niet meehelpen aangezien we geen accountgegevens kunnen bekijken.
Ik wil je daarom in dit geval vragen om even contact op te nemen met onze answer desk ze kunnen je dan meer vertellen hierover.
Om contact met onze answer desk te krijgen kun je de volgende link gebruiken. http://msft.social/vzglYH
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Ja dat kan via de chat of telefonisch via de onderstaande link.
https://support.microsoft.com/nl-nl/con ... m=referral
https://support.microsoft.com/nl-nl/con ... m=referral
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Dat is fijn, ik ben heel benieuwd wat nu de uiteindelijke oplossing is...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Helaas had ik na de beloofde 3 kwartier niets ontvangen, dus een chat sessie gestart.
Daar kwam vrij snel de oorzaak uit, een te oude versie !
Ik was in de veronderstelling dat ik met de updates helemaal bij was op deze machine, maar dat was dus niet zo.
Nu ge-update via de link die ik gekregen had, dat ging goed, Laptop herstartte een keer en nu kom ik tot het welkomsscherm.
Daar kan ik op "aanmelden" waarna er een zwart scherm verschijnt met daarin een muiscursor en verder niets.
Na enige tijd wachten verschijnt het welkomsscherm weer en daarna weer het zwarte scherm en zo voort.
Na nog wat langer wachten, een blauw scherm en de volgende melding (en een QR-code): Kernel Mode Heap Corruption
Denk dus dat het een her-installatie gaat worden....... ;-(
Daar kwam vrij snel de oorzaak uit, een te oude versie !
Ik was in de veronderstelling dat ik met de updates helemaal bij was op deze machine, maar dat was dus niet zo.
Nu ge-update via de link die ik gekregen had, dat ging goed, Laptop herstartte een keer en nu kom ik tot het welkomsscherm.
Daar kan ik op "aanmelden" waarna er een zwart scherm verschijnt met daarin een muiscursor en verder niets.
Na enige tijd wachten verschijnt het welkomsscherm weer en daarna weer het zwarte scherm en zo voort.
Na nog wat langer wachten, een blauw scherm en de volgende melding (en een QR-code): Kernel Mode Heap Corruption
Denk dus dat het een her-installatie gaat worden....... ;-(
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
14
Mooi dat het is opgelost, helaas is het niet helemaal zonder slag op stoot gegaan...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)