Plaats reactie
16
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Enige verbetering nu ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Bij deze het bestand. Ik kreeg een aantal keren een foutmelding in beeld, dit is een voorbeeld:

Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
20
Doe een Windows 10 herstel-installatie. Hiermee blijven je programma's en bestanden behouden.
Voor de zekerheid kan je wel eerst belangrijke bestanden backuppen.
Hoe je een Windows 10 herstel-installatie doet lees je hier.

Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
Ik heb vandaag dan eindelijk de herstel installatie uitgevoerd. Bij de laatste keer opnieuw opstarten kreeg ik een melding in beeld dat dat langer duurde dan normaal. Vervolgens werkte na het inloggen het start menu en het actiecentrum niet. Na opnieuw opgestart te hebben werkte dit wel weer, en bleken al mijn programma's en ik verwacht ook instellingen bewaard.

Toen kwam de grote test, zou systeem herstel het doen? Na de herstel installatie moest ik systeemherstel opnieuw activeren, dat wist ik. Vervolgens was de melding dat de 3% gereserveerde ruimte onvoldoende was voor de bewaarde herstelpunten. Na dit percentage vergroot te worden bleken de eerder opgeslagen herstelpunten niet meer beschikbaar. Als test handmatig een herstelpunt uitgevoerd, wat lukte. Deze werd ook herkend binnen systeemherstel.

Het lijkt er dus op dat mijn probleem opgelost is. Wat denkt u?
24
Klinkt goed.Kijk het een paar dagen aan en maak dan opnieuw een herstelpunt om te testen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Ga ik doen! Ik zal na een paar dagen nog even verslag doen.

Enig idee hoe het komt dat de het startmenu en actiecentrum het na de herstart niet deden?
26
Niet echt, mogelijk waren er meerdere herstarts nodig na de herstel installatie.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Ok. Gisteren heb ik twee PST viewers geïnstalleerd, ter test. Voorafgaand hieraan heb ik als test een herstelpunt aangemaakt. Zojuist wilde ik via systeemherstel terug naar dit herstelpunt. Helaas mislukte dit, zie foutmelding. Wat mij vooral opviel is de map die genoemd wordt in de foutmelding, %ProgramFiles%\WindowsApps omdat beide PST viewers 'gewone' Windows programma's zijn, niet afkomstig uit de store.

Misschien gaat het de volgende keer prima met systeemherstel, vind het fijn dat ik überhaupt weer en herstelpunt aan kan maken maar k hoop dat vervolg systeemherstel acties wel goed gaan.

Afbeelding
28
Heb je dat herstelpunt wel gemaakt met een account dat Administrator rechten heeft ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Apart, die fout 0x80070005 is een "Access Denied" melding, vaak veroorzaakt doordat er geen of onvoldoende rechten zijn voor die actie.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”