Plaats reactie
18
"Wat ik zo vreemd vind is dat de computer niet meer normaal opstart. Telkens als ik opstart krijg ik eerst het blauwe scherm te zien met de vermelding dat windows voorbereid wordt. Dat kan enkele minuten tot veel langer duren aleer windows verder opstart."
Ook dat kan, maar hoeft niet, een signaal te zijn dat er wat met je disk aan de hand is.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
19
Ik heb de firmware gedownload en de file uitgepakt maar heb geen idee hoe ik deze moet installeren. Er zit geen .exe file bij.
20
Het gedownloade bestand is een .ISO bestand welke op een CD/DVD gebrand moet worden.
Daarna herstart je je computer en boot vanaf de gebrande CD/DVD om de update uit te voeren.
Dit is de Engelstalige handleiding voor de firmware update instructies: crucial-firmware-update-all-en.pdf
Volg daar "Method 2: Bootable ISO image provided by Crucial".
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Misschien een domme vraag, maar heeft windows 10 ook een applicatie waarmee ik een image naar een schijf kan branden ? Ik heb nog een oude nero maar die werkt kennelijk niet onder windows 10.
22
Geen domme vraag.
"Ik heb nog een oude nero maar die werkt kennelijk niet onder windows 10."
Soms kun je met een herstelmedium, waar je dan van moet booten, ook images maken. In Norton Ghost werkt dat bv op die manier.
Nee, heeft Windows 10 niet.
Zelf gebruik ik hiervoor Macrium Reflect free. https://www.macrium.com/reflectfree
Werkt perfect. Ik laat alles default staan. Geef alleen het pad voor opslag op de naam. Verder laat ik hem elke 4 dagen ook zelf een image maken.
Een aantal mogelijkheden zijn uitgeschakeld maar die gebruik ik zelf toch niet.
Vergeet niet een herstelmedium te maken. Ik heb zowel een /DVD als stick aangemaakt.
Maar er zijn meer progs waarmee je images kunt maken.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
23
heeft windows 10 ook een applicatie waarmee ik een image naar een schijf kan branden ?
Ja hoor, rechtsklik op het gedownloade .ISO bestand en kies Schijfkopiebestand branden.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Ah. Verkeerd begrepen. Ik dacht dat je een image van je os wilde maken.
Nu zie ik ook dat je nog steeds systeemcopies met Win 10 kunt maken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat er uit gesloopt hadden.
Twee keer fout dus. Shame on me.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”