! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
46
@falstring.
Dit heb ik nog niet geprobeerd en wil dit eigenlijk ook nog niet doen.
Ik hoop dat @PeterJ mij nog verder kan en wil begeleiden in het proces van de upgrade.

Mocht uiteindelijk blijken dat dit niet te realiseren is, dan overweeg ik zeker om dit te doen.
Overigens, worden alle instellingen en programma's (tegenwoordig apps genoemd) ook meegenomen bij het aanmaken van een nieuw opstart op dvd of stick bij het gebruik van MCT, of moet ik dit meer beschouwen als een kale installatie?
47
Het bestand C:\$Windows.~BT\Sources\Panther\setuperr.log bevat een flink aantal fouten waardoor het lastig te zeggen is wat nu de oorzaak is.
Post het logbestand C:\$Windows.~BT\Sources\Panther\setupact.log indien aanwezig.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
49
Volgens het laatste logje staat op de computer een bios met versie v209, de nieuwste is v214.
Update de bios versie, de nieuwste versie vind je hier: https://www.asus.com/Laptops/K53TA/HelpDesk_BIOS/
Hoe je de BIOS update lees je hier: https://www.asus.com/support/FAQ/1008859/
Let op: Maak voor de zekerheid eerst een backup van je al je belangrijke bestanden.

Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
51
Koppel alle niet relevante apparaten af, zoals printers, scanners, usb-sticks, wi-fi-adapters en dergelijke.
Probeer vervolgens opnieuw de upgrade naar Windows 10 en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
53
Wauw, windows 10 staat er op, en werkt.

Dit in tegenstelling wat mij werd aangegeven door Asus, citaat;

Bedankt voor uw email.

Ik moet u helaas informeren dat Windows 10 op uw toestel niet word ondersteund.
Ondanks dat Microsoft de Windows 10 update aan al haar gebruikers aanbied die voorzien zijn van een up to date versie van Windows 7 of 8.1, is de vraag of een toestel hardwaretechnisch Windows 10 ook kan ondersteunen.
Dit model is op ons hoofdkantoor uitgetest in combinatie met Windows 10 en hier zijn dermate problemen ondervonden waartoe besloten is om geen drivers en software uit te brengen voor Windows 10:

https://www.asus.com/Laptops/K53TA/HelpDesk_Download/


Wat er precies mis gaat tijdens dit proces is vanwege het bovenstaande door ons helaas niet aan te geven en kunnen wij u enkel adviseren om uw notebook in combinatie met het meegeleverde besturingsysteem te gaan gebruiken waarvan wij een volwaardige werking kunnen garanderen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,

Nu nog bijwerken naar persoonlijke voorkeuren.

PeterJ, hartelijk dank voor de support.
Een donatie aan dit forum is op zijn plaats, en zal spoedig na het sluiten van dit bericht gaan plaatsvinden.
54
Mooi en graag gedaan.
Wat Asus precies getest heeft waardoor Windows 10 niet op dit systeem zou werken kan ik niet zeggen. Geen enkele computer is hetzelfde, Misschien dat ze liever een nieuw systeem leveren...
Alvast bedankt voor je donatie. :good:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”