Plaats reactie
46
"Wipe MFT Free Space" bij Google Translate maakt het er niet duidelijker op: "Veeg MFT vrije ruimte af". :TooFunny:

Hier staat het beter uitgelegd: https://www.ccleaner.com/docs/ccleaner/ ... r-settings
To set CCleaner to clean MFT free space (NTFS drives only):

The Master File Table (MFT) contains an index of the files on an NTFS drive. As the computer overwrites and deletes files, the MFT can accumulate free space which may contain remnants of index pointers to deleted files. You can now set CCleaner to wipe the MFT free space, just as you have been able to set it to wipe free drive space.

To enable MFT free space cleaning, select the Wipe MFT Free Space check box.

Note: If you select both Wipe Free Space and Wipe MFT Free Space, CCleaner will wipe the MFT free space first.
M.a.w. Vrije ruimte waar nog restanten van verwijderde bestanden of indexen daarnaartoe stonden worden gewist. Herstellen is daarna niet meer mogelijk.
De CCleaner vertaling "Wis Master File Table (MFT) vrije ruimte" is nu beter te begrijpen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
47
Hahahaha , ik lig met jou samen in een deuk over die vertaling. :D :D

Maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe die actie nu uit te voeren. Wordt dat met de gewone "schijfopruiming" gedaan?
Dus gewoon met analyse en daarna run cleaner? Zoja, dan zal 't wel opgeruimd zijn hier. :)
Greetings, Black Tiger.
50
Nou wordt ie helemaal fraai. Was het een stukje beter, krijgen we deze week twee updates van Windows.
Na de eerste update is het totaal mis en duurt het opstarten opeens 1,5 keer zo lang als dat het voorheen duurde. Sterker nog, die tijd verstrijkt dus nog voordat ik uberhaupt het login scherm t zien krijg. Dus ook nog voordat er iets van virusscanner of zo geladen wordt.
Maar misschien ligt dat aan die update, want ik hoorde van een vriend (met SSD trouwens) dat bij hem de pc na die update opeens ook zichtbaar en behoorlijk trager start.

Edit: Hmmz... Mijn wisselbestand eens vastgezet en nieuwste nvidia drivers (die gebruiken ook veel lijkt het wel) en we zitten weer terug op de standaard 3 minuten. Nu maar eens afwachten wat ie morgen doet als ie uitgestaan heeft.
Greetings, Black Tiger.
52
De eerste keer waren het er twee volgens mij.
Dat was Cumulatieve update voor Windows 10 1809 voor x64 systemen KB4493509.
Op 11 april was het de update voor .NET Framework 3.5 en 4.7.2 voor diezelfde Windows versie KB4486553. Bij een van deze twee ging het opeens trager.
Gisteren kwam dan opeens nog dezelfde .NET Framework update maar dan met een ander KB nummer namelijk KB4480056.
Greetings, Black Tiger.
53
Dat is een vreemde volgorde als je naar de datums kijkt:
KB4480056: 8 januari 2019, bijgewerkt op 15 februari 2019
KB4486553: 26 februari 2019
KB4493509: 9 april 2019
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
Schijnt niet allemaal tegelijk te gebeuren dan maar behoorlijk gefaseerd.
Bij stond dit bij de geschiedenis van de updates:
10 april 2019 KB4493478 en KB4493509
11 april 2019 KB448653
12 april 2019 KB4480056

Ik kan niet terug kijken naar januari en februari, vermoedelijk vanwege de opruiming laatst.
Maar als ik bij Microsoft zelf ga kijken zijn ze dan bij mij wel behoorlijk laat geupdate, geen idee waarom want er zijn tussendoor echt wel updates geweest.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”