Trage Windows 10

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EricW
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2019 12:14
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Norton
AM: Norton
FW: Windows

#1

14 mei 2019 13:23

Beste mensen,

Ik kom er niet meer uit, sinds enige tijd een pc die niet meer vooruit te branden lijkt wanneer ik met Photoshop / Bridge of de verkenner werk.

Al veel gelezen op Internet en toegepast maar helaas nog zonder resultaat en na zoveel dagen weet ik t niet meer.....
In de Veilige Modus werken bovengenoemde programma's overigens wel zoals t hoort!!!

Heb de Dell diagnose tests en diverse updates uitgevoerd incl register opschoning
Opnieuw opgestart na eerst spanning van pc gehaald te hebben
Drivers 1 voor 1 handmatig geoptimaliseerd / Windows zelf nog nagekeken op updates
Malware software extra naast eigen Norton gedraaid
In tab "Opstarten" alles uitgeschakeld
Alle niet Windows Services uit gezet 
Netwerkadapters Wake on Magic packet op disabled gezet


Helaas alles zonder resultaat dus wie heeft raad.....

Als laatste nu MiniToolBox geactiveerd met de instellingen aangevinkt en hoop dit txt file hier te mogen posten.....

Wie kan mij verder helpen....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 805
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:25
Kennisniveau: (3) Expert
Ontvangen likes: 1

#2

14 mei 2019 15:27

https://www.thewindowsclub.com/fixwin-for-windows-10
Begin met een scf /scannow en een dism, kan ook via bovenstaande tool waar nog meer fixes worden aangeboden.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
Gebruikersavatar
EricW
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2019 12:14
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Norton
AM: Norton
FW: Windows

#3

14 mei 2019 16:40

Dank je wel voor je snelle reactie Pearl, heb de system file checker geactiveerd en hier komen wel wat foutjes uit volgens de log. zie bijlage Helaas lost het mijn probleem van de trage pc nog niet op.
De overige fixes in de tool daarbij zie ik geen overeenkomst met het probleem van een trage pc, toch? Kan de vinger nog niet leggen waar deze vertraging vandaan komt... Te meer daar hij in de veilige modus wel goed gaat.... Hoor graag weer van je!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 805
Lid geworden op: 15 okt 2013 10:25
Kennisniveau: (3) Expert
Ontvangen likes: 1

#4

14 mei 2019 19:00

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... erformance
Neem deze tips eens door.

Traag in in volledige Windows en snel in veilige modus zou met drivers te maken kunnen hebben, staat de automatische driver update van Windows uit? en is m.n. de videokaart driver up-to-date?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
Gebruikersavatar
EricW
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2019 12:14
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Home
AV: Norton
AM: Norton
FW: Windows

#5

14 mei 2019 19:31

Je tips ook, voor zover van toepassing, reeds verwerkt en uitgevoerd, ook de Nvidea driver de laatste versie opgehaald en geïnstalleerd. Middels programma laten zoeken naar nwe drivers , deze 1 voor 1 gedownload en handmatig geïnstalleerd.... Was op zich een zeer tijdrovende bezigheid, 1 dag voor t downloaden,  omdat je in de gratis versie nauwelijks downloadsnelheid krijgt dat kan het m.i. dus niet meer wezen....
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”