Plaats reactie
46
 Na het klikken op https://www.tweaking.com/files/setups/t ... _setup.exe  kwam ik op tweaking.com en kwam ik pas na drie andere pagina's binnen deze site bij een bestand dat ik kon downloaden. Toen ik dat probeerde kreeg ik allemaal meldingen van F-Secure over gevaarlijke bestanden en werd de download geblokkeerd. Vervolgens heb ik de koppelingslocatie gekopieerd en die ingegeven in de adresbalk. Daarna kwam ik wel automatisch bij het goede bestand.

Windows Repair heeft bijna twee uur gerepareerd en voor zover ik dat kan overzien is alles gedaan wat er moest gebeuren. Het programma is gelukkig niet blijven hangen, zoals in september 2018 met de controle van de verschillende schijven.

Na het opstarten kreeg ik opnieuw allemaal meldingen van Windows. Rechtsonder in beeld, rechts van de datum en de klok staat de teller op 21 meldingen. Naar ik aanneem allemaal onschuldige meldingen, die grotendeels gaan over dat de oude browser is ingesteld et cetera.

Net precies heb ik overigens opnieuw op https://www.tweaking.com/files/setups/t ... _setup.exe geklikt en toen verscheen wel direct het bestand dat ik eerder heb moeten downloaden in beeld.
47
Toen ik dat probeerde kreeg ik allemaal meldingen van F-Secure over gevaarlijke bestanden
Post hiervan screenshots.
Rechtsonder in beeld, rechts van de datum en de klok staat de teller op 21 meldingen. Naar ik aanneem allemaal onschuldige meldingen, die grotendeels gaan over dat de oude browser is ingesteld et cetera.
Post ook hiervan screenshots.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
48
Dat met de screenshots lukt me niet. Door mijn geklungel zijn die meldingen van F-Secure nu weg. De oorzaak was PUA/AD.FusionCore. Er werd doorverwezen naar deze website met informatie: https://www.f-secure.com/sw-desc/pua.shtml


De meldingen van Windows waren steeds: Uw standaardbrowser is opnieuw ingesteld dan wel Een app is opnieuw ingesteld op de standaardwaarden. Net precies kreeg ik weer twee meldingen over zo'n app, in dit geval twee maal over bmp.
49
De oorzaak was PUA/AD.FusionCore.
F-Secure vind Windows Repair blijkbaar verdacht. Het is echter volledig legitiem.

Voer nogmaals de acties in bericht #33 uit en post het gevraagde logbestand of de download link daar naar toe..
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
51
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
53
We kijken verder.

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Typ in het veld Zoeken de tekst acmigration.dll en klik dan op Bestanden Zoeken.
Wacht nu tot de melding verschijnt dat het bestand Search.txt bewaard is.
Post dit bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
Hierbij het Searchbestand. Ik zag dat er drie bestanden getekend waren en één niet.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
55
Het niet getekende bestand is ongeldig, dat gaan we vervangen.

Stap 1:
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Download de bijlage SFCFix.ZIP en bewaar het op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
57
Datgene wat moest gebeuren is prima gegaan.
Is er verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
58
In bericht 1 noemde ik vijf problemen:

1) Af en toe verschijnt tijdens het opstarten heel kort, een fractie van een seconde, een leeg zwart dos-scherm ter grootte van circa 10 x 15 cm.
2) Soms opent Firefox na het opstarten de Startpagina zonder dat ik daarop heb geklikt.
3) Gisteren duurde het bijna een minuut voordat de Startpagina opende nadat ik op Firefox had geklikt.
4) Vanmorgen duurde het opstarten enkele minuten. Toen ik het bureaublad te zien kreeg was dat het bureaublad dat je ziet als je net Windows hebt geïnstalleerd. Verder stond het startmenu vol met zaken die Windows er tijdens het installeren opzet. Nadat ik de laptop had afgesloten en opnieuw had gestart was mijn eigen bureaublad te zien en waren de eerder genoemde zaken weer uit het startmenu verdwenen.
5) Zeker twee van de drie keer dat ik naar het inlogscherm van outlook.com ga en klik op het inlogscherm, klapt het menu niet recht naar beneden uit zoals het zou behoren te doen, maar klapt het menu veel meer naar rechts open.

Sindsdien hebben de problemen 1, 3 en 4 zich niet meer voorgedaan. Probleem 2 gebeurt nog circa één op de vier keer nadat ik de computer heb opgestart. Het in probleem 5 genoemde veel meer naar rechts openklappen van het inlogscherm bij outlook.com vindt nog in bijna in de helft van de gevallen plaats.
59
Al een mooie verbetering. Doe eens de volgende controle.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /checkhealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
60
Doordat het me niet lukt om een screenshot te maken, heb ik de tekst in het scherm gekopieerd:

Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\Windows\system32> dism /online /cleanup-image /checkhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17134.1

Image Version: 10.0.17134.765

No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\Windows\system32>

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”