Plaats reactie
61
Ok. Er worden geen fouten gevonden. Dat zegt niet alles.
Kijk het een paar dagen aan en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
63
In bericht 1 noemde ik vijf problemen:

1) Af en toe verschijnt tijdens het opstarten heel kort, een fractie van een seconde, een leeg zwart dos-scherm ter grootte van circa 10 x 15 cm.
2) Soms opent Firefox na het opstarten de Startpagina zonder dat ik daarop heb geklikt.
3) Gisteren duurde het bijna een minuut voordat de Startpagina opende nadat ik op Firefox had geklikt.
4) Vanmorgen duurde het opstarten enkele minuten. Toen ik het bureaublad te zien kreeg was dat het bureaublad dat je ziet als je net Windows hebt geïnstalleerd. Verder stond het startmenu vol met zaken die Windows er tijdens het installeren opzet. Nadat ik de laptop had afgesloten en opnieuw had gestart was mijn eigen bureaublad te zien en waren de eerder genoemde zaken weer uit het startmenu verdwenen.
5) Zeker twee van de drie keer dat ik naar het inlogscherm van outlook.com ga en klik op het inlogscherm, klapt het menu niet recht naar beneden uit zoals het zou behoren te doen, maar klapt het menu veel meer naar rechts open.

Sindsdien hebben de problemen 3 en 4 zich niet meer voorgedaan. Probleem 1 deed zich net precies voor, zij het dat nu niet één maar twee zwarte dos-schermen een fractie van een seconde verschenen. Probleem 2 heeft zich de afgelopen week één keer voorgedaan. Het in probleem 5 genoemde veel meer naar rechts openklappen van het inlogscherm bij outlook.com vindt nog in bijna tweederde van de gevallen plaats.
64
We kijken met een andere tool:

ownload ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2019')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
66
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
68
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma geopend is klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het zoekveld: BROWSER.DLL
Druk op de knop Bestanden Zoeken.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "Search.txt" gemaakt en getoont. Dit kan je terugvinden in de map van waar de tool gestart is.
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
70
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
73
Vandaag en morgen zal ik een aantal malen de computer opstarten en kijken of dan alles goed gaat. Ik laat je dat dan zaterdag weten. Als we het een paar dagen aanzien is de kans immers groter dat de verbeteringen dan geen toevalstreffer zijn, maar hopelijk van blijvende aard zijn.
75
Van de in bericht 1 en recentelijk in bericht 63 gemelde problemen, heeft alleen probleem 5 inzake het openklappen van het inlogscherm bij outlook.com zich voorgedaan. In circa 75 procent van de gevallen dat ik daar inlog, klapt het scherm niet recht naar beneden, maar veel meer naar rechts open.

Enkele dagen geleden heeft Windows een grote update uitgevoerd. Het downloaden en installeren van de update duurde in elk geval relatief lang. Vanmorgen kwam ik na het opstarten terecht op het bureaublad dat je te zien krijgt als je na de aankoop van een computer waarop Windows al is geïnstalleerd de computer voor het eerst opstart. Ik heb de computer gelijk afgesloten en daarna opnieuw gestart. Daarna kwam ik weer op mijn 'eigen' bureaublad terecht. Ik weet niet of dit incident verband houdt met de update - in dat geval vind ik het raar dat het niet gelijk na de update is gebeurd maar pas enkele dagen later -  maar enkele weken geleden is dat ook al eens gebeurd.

Verder krijg ik sinds gisteren de melding van de Intel Driver & Support Assistant dat er twee updates beschikbaar zijn. Doordat we een tijdje geleden wat met de drivers hebben gedaan, weet ik niet of het verstandig is om die updates te installeren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”