Gesloten
16
Het dism commando in je screenshot is nog niet voltooid. Post een nieuwe screenshot als het wel voltooit is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
DSMlog failed. Ik wilde het logbestand erbij doen, maar het is te groot.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Kopieer het bestand C:\Windows\logs\DISM\dism.log eerst naar je bureaublad.
Zip het bestand dism.log op je bureaublad.

Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het zojuist ingepakte bestand op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
20
Dag Peter,

Misschien ben ik wat ongeduldig..:( Had je nog kans gezien om naar het dism-bestand in filedropper te kijken?

groet,
21
Kopieer het huidige bestand C:\Windows\logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Zip het bestand CBS.log op je bureaublad.

Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het zojuist ingepakte bestand op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
De bijlage CBS.log lijkt me een oud bestand omdat het stopt voor het laatste tijdstip in het logbestand dism.log.
Doe het volgende:
Klik op het vergrootglas-pictogram naast de start-knop.
Typ POWERSHELL in het invoerveld.
In de lijst erboven verschijnt nu "Windows PowerShell".
Rechtsklik hierop en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een blauw venster.
Typ in het blauwe venster Get-WindowsUpdateLog en druk dan op de enter-toets.
Er verschijnt nu allerlei tekst in het blauwe venster. Wacht tot je de melding ziet "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log"
Daarna kan je het blauwe venster sluiten.

Voeg het bestand C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log toe als bijlage of via een downloadlink middels filedropper.com .
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Indien je gebruik maakt van een proxy-server voor je internet verbinding, schakel de proxy-server dan eerst uit en voer daarna opnieuw Windows Update uit.
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
26
Nee, ik heb geen proxyserver. Om alles uit te sluiten (Experiabox Telfort/KPN)  heb ik de laptop verbonden met de Hotspot van mijn telefoon en Windows Update gedraaid.
Ik krijg dan de melding:
Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1903 - fout 0xc1900223
Daaronder komt dan de melding dat een versie 1909 beschikbaar is. Die heb ik ook maar geprobeerd.
Het zal je niet verbazen, ik krijg dan de melding:
Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909 - fout 0xc1900223
Helaas..
27
Ik heb een alternatief toegepast.  Via de Microsoft website heb ik een update uitgevoerd. LInk:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Dat was een tamelijk langdurige klus, maar het is gelukt. Nu maar hopen dat de eerder gemelde fouten van Windows Installer in het vervolg achterwege blijven....

Deze laatste nieuwe versie is overigens een vrij grote wijziging op de eerdere versie die ik had. Ik krijg de indruk dat alles weer op een andere plek staat en ga nu even puzzelen hoe ik een herstelpunt moet aanmaken en een herstelstation maak. Ik geloof dat er elders in dit forum wel wat over staat.

Heb jij nog andere suggesties? Hierna kunnen we -denk ik- dit draadje wel afsluiten. Overigens hartelijk bedankt voor de tijd de je aan dit probleem hebt besteed!
28
Prima gedaan.
Ik krijg de indruk dat alles weer op een andere plek staat
Dat is helaas Microsoft eigen, weer een beetje rommelen links en rechts.
ga nu even puzzelen hoe ik een herstelpunt moet aanmaken en een herstelstation maak.
Open de verkenner.
Rechtsklik op Deze pc en klik op Eigenschappen.
Klik op Systeembeveiliging.
Klik op de knop Configureren, selecteer Systeembeveiliging inschakelen en klik op OK.
Klik vervolgens op de knop Maken om een herstelpunt te maken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
30
Graag gedaan. Kunnen we dit topic sluiten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 10”