Plaats reactie
1
Ik heb een nieuwe computer met Windows 10 daarop geïnstalleerd en ik gebruik Office 2013.
Wanneer ik vanuit Outlook werk kan ik probleemloos bijlagen toevoegen (word-bestandjes, pdf, foto's, alles).
Als ik echter vanuit de verkenner klik op de rechtermuisknop en "verzenden naar emailgeadresseerde" kies opent er geen nieuw Outlook-venster (draft of concept, of wat dan ook).
Bij pdf of doc zie je helemaal niets gebeuren. Bij foto's laat het systeem mij nog wel voor het gewenste formaat kiezen, maar daarna volgt er niets meer.
De andere kopieermogelijkheden via de rechtermuisknop (naar bureaublad, documenten, fax, etc) werken overigens wél. Het zit 'm dus echt in de mail.

Ik heb het internet al afgestruind, maar vindt niet echt exact hetzelfde probleem. De optie "verzenden naar emailgeadresseerde" bestáát dus wel in de "SentTo" map, maar de opdracht wordt niet goed uitgevoerd. Waarschijnlijk staat er ergens iets niet goed ingesteld, maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Uiteraard heb ik via "Instellingen/Apps/Standaard Apps" Outlook geselecteerd bij Email.
Ik lees verder nog iets over een opdrachtprompt toevoegen in outlook.exe (c ipm.note), maar dat gaat mijn verstand te boven.
Ik heb wat hulp nodig !
2
Nicole21 schreef: 21 feb 2020 15:43 Als ik echter vanuit de verkenner klik op de rechtermuisknop en "verzenden naar emailgeadresseerde" kies opent er geen nieuw Outlook-venster (draft of concept, of wat dan ook).
Ik neem aan eerst op een document en/of plaatje klikken en vervolgens met de rechtermuisknop verder?

Dat is vreemd, heb hier zojuist even voor u getest. Na het klikken op E-mailgeadresseerde wordt vervolgens nieuw bericht Outlook venster geopend.
Afbeelding Afbeelding Bij verzenden van een plaatje komt eerst een venster van Bestanden bijsluiten
Afbeelding Afbeelding Het bericht wordt dan ook verzonden.
Nicole21 schreef: 21 feb 2020 15:43Bij pdf of doc zie je helemaal niets gebeuren. Bij foto's laat het systeem mij nog wel voor het gewenste formaat kiezen, maar daarna volgt er niets meer.
Klopt, maar . . . (hier) het duurde wel even voordat het venster nieuw bericht van Outlook wordt geopend.
Dus misschien even Outlook de tijd gunnen . . . om 'rustig' te openen ::)
Nicole21 schreef: 21 feb 2020 15:43 Ik lees verder nog iets over een opdrachtprompt toevoegen in outlook.exe (c ipm.note), maar dat gaat mijn verstand te boven.
Dat is voor me onbekend.
Waar heeft u dat gelezen?
Is het mogelijk om de link hier te plaatsen? Wellicht nuttig voor andere helper(s) om u verder te helpen.

Windows 10 Home - MS Outlook 2016 (desktop versie).
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
vage klachten in w10 altijd eerst aanpakken langs deze weg: ga startknop/afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'
(dat is onder w10 iets anders dan de pc uit en aan zetten, dat betekent standaard dat windows in slaapstand wordt gezet;: alleen op de aangegeven wijze wordt windows uit het geheugen gehaald en bij herstart opnieuw in het geheugen weer opgebouwd, dus zonder ingeslopen foutjes).
check tevoren nog wel even of de instelling in de standaardapps nog steeds juist staat!
4
Dank jullie wel iEscape en falstring voor jullie reacties.

@iEscape:
- precies wat ik bedoel en voor elkaar wil zien te krijgen. Ik maakte voorheen heel veel gebruik van deze optie. Het werkt bij mij dus niet en 10 minuten wachten geeft nog steeds geen resultaat.
- wat betreft de link: ik weet niet meer op welke site ik een (beetje) vergelijkbaar probleem vond, waarbij de link naar de volgende pagina werd geplaatst: https://support.office.com/nl-nl/articl ... AA=Outlook
maar wellicht heeft dit helemaal niets met mijn probleem te maken (??)

@ falstring: ik heb de pc juist afgesloten en opnieuw opgestart (ik werk al jaren met windows 10 op het werk, dus was bekend voor me), instellingen vd standaardapps nogmaals gecheckt, maar ook zonder goed resultaat. Ik was er al bang voor, want ik heb (voordat ik hulp inriep) zelfs de installatie dvd nog eens zijn werk laten doen.

Ik vermoed zelf nog steeds dat het om een instellinkje gaat, maar weet niet waar dat te zoeken en hoe.

Ik hoor graag van jullie (of anderen) :good:
5
je bedoelt dat het zich bij een geheel nieuwe installatie (ook) voordoet??
kan het een oorzaak hebben in je privacy-instellingen betreffende email?
6
Ik heb de computer pas 1½ week, met een nieuwe installatie van Windows 10.
Toen ik het probleem ontdekte heb ik de installatie dvd laten zoeken naar fouten, maar had het probleem daarna nog steeds.

Wat betreft jouw vraag: kan het een oorzaak hebben in je privacy-instellingen betreffende email?
Hoe controleer ik dat ? Waar moet ik naar kijken ? En waar moet ik kijken ?
7
startknop / instellingen / privacy
(en als dit onbekend is voor je, loop dan meteen even die hele rubriek door om de nieuwsgierigheid van microsoft in te tomen)
8
Nicole21 schreef: 21 feb 2020 15:43 Ik heb een nieuwe computer met Windows 10 daarop geïnstalleerd en ik gebruik Office 2013.
Nicole21 schreef: 23 feb 2020 10:56 Ik heb de computer pas 1½ week,
Probeer de updates van Outlook 2013 handmatig bij te werken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Het stond ingesteld op automatisch daten.
Ik heb het nogmaals handmatig uitgevoerd (binnen no-time klaar):
geen verandering in het probleem met : kopiëren naar emailgeadresseerde"
11
Quote uit eerste mail:
Bij pdf of doc zie je helemaal niets gebeuren. Bij foto's laat het systeem mij nog wel voor het gewenste formaat kiezen, maar daarna volgt er niets meer.
De andere kopieermogelijkheden via de rechtermuisknop (naar bureaublad, documenten, fax, etc) werken overigens wél. Het zit 'm dus echt in de mail.
12
Nicole21 schreef: 23 feb 2020 16:57 Bij pdf of doc zie je helemaal niets gebeuren. Bij foto's laat het systeem mij nog wel voor het gewenste formaat kiezen, maar daarna volgt er niets meer.
Kijk even na:
  1. Is een PDF programma ook als standaard programma ingesteld?
  2. Is Word programma ook als standaard programma ingesteld?
Afbeelding Als u meerdere foto's wilt sturen moet u die stuk voor stuk aan het bericht hangen. Houd wel rekening met de maximale grootte bij één e-mailbericht is vaak 10 á 20 MB, afhankelijk van de provider.

Om veel foto's te verzenden is het praktischer om die te uploaden naar uw OneDrive en de link daarheen aan de bestemmeling te mailen.
Nicole21 schreef: 23 feb 2020 16:57 Het zit 'm dus echt in de mail.
Ik zou niet weten wat, hier is /zijn niets apart ingesteld / geconfigureerd.

Als Outlook is opgestart, staat rechtsonder verbonden?
Afbeelding Misschien uw Accountinstellingen nagaan?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”