Plaats reactie
16
Dat is afhankelijk van de situatie, zie eerdere reactie van [mention]PeterJ[/mention]. Maar bijvoorbeeld ook dit artikel van TechPulse.
PeterJ schreef: 25 feb 2020 22:35 Als de laptop meestal op netstroom aangesloten is, kan je overwegen om de accu eruit te halen en deze eens per maand voor een dag te plaatsen. De accu zal dan langer meegaan. Een nadeel is dat bij netstroomuitval je laptop direct uit gaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
ja, maar voor mij is dus de levensduur van mijn accu niet van belang, want die gebruik ik niet, of mis ik dan iets? ik snap dat ik dan een issue heb met stroomuitval
18
In zekere zin is de levensduur van een accu wel degelijk van belang, zonder accu heb je immers het issue met stroomuitval maar bij een defecte accu ook. De accu van mijn laptop uit 2012 was al na 3/4 jaar volledig plat, deze laptop is nu enkel nog op netstroom te gebruiken. Voor Li-ion accu's is een diepteontlading het meest funest, maar continu (gecontroleerd) aan netspanning is ook niet héél goed, daarmee verliest de accu capaciteit. Wellicht is dat effect minder dan vroeger maar het blijft aanwezig. Een capaciteit van tussen de 40% en 80% schijnt voor Li-ion accu's optimaal te zijn.
Om Li-ionbatterijen zo optimaal mogelijk in leven te houden, is het veel beter om te rekenen in cyclussen dan in aantal keren dat je een batterij volledig kan ont- en opladen. Een laadcyclus heb je wanneer je een batterij één keer voor 100 procent herlaadt. Bijvoorbeeld: laad je een batterij op van 40 naar 100 procent, en later nog eens van 60 naar 100 procent, dan heb je één cyclus.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”