Plaats reactie
1
Vanuit het niets (as usual) kreeg ik vandaag een BSOD met de stopcode: System Thread Exception Not Handled. Voordat ik deze BSOD kreeg heb ik de gereedstaande updates laten installeren, en later Windows Defender Application Guard geactiveerd om te testen. WDAG geeft via Microsoft Edge ook de foutcode: 0x80070015.

WDAG-rapport - Container: Fout: 0x80070015, Uitgebr. fout: 0x00000001; RDP: Fout: 0x00000000, Uitgebr. fout: 0x00000000 Locatie: 0x00000000

In de logboeken van Windows staan de volgende fouten:

Security Center kan oproeper niet valideren met fout DC040780.
svchost (4636,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

Ik heb sterk het vermoeden dat één en ander met elkaar te maken heeft? Maar nog geen oplossing gevonden voor Fout: 0x80070015 van WDAG.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef: 11 mar 2020 18:38 , en later Windows Defender Application Guard geactiveerd om te testen. WDAG geeft via Microsoft Edge ook de foutcode: 0x80070015.
Deïnstalleer Windows Defender Application Guard.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
[mention]Black Tiger[/mention] EAM heb ik even verwijderd, hiermee zal in ieder geval het probleem met foutcode DC040780 verholpen zijn denk ik.

[mention]iEscape[/mention] Als ik WDAG verwijderen is natuurlijk het probleem met de foutmelding: 0x80070015 in Edge nog niet verholpen. En daar ben ik wel heel benieuwd naar hoe dit is te fixen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
met de foutmelding: 0x80070015 in Edge nog niet verholpen. En daar ben ik wel heel benieuwd naar hoe dit is te fixen.
Als ik hierop ga zoeken kom ik vrijwel alleen bij fouten in Wndows Update uit. En dat laat me weer denken aan een systeem waar ik laatst mee bezig was, wat op internet geen enkele https site kon bezoeken, alleen http.
Echter met Internet Explorer en Firefox of Chrome geen enkel probleem. Vroeger was Windows Update gekoppeld met Internet Explorer. Het blijkt nu dat deze gekoppeld is met Edge in Windows 10.

In mijn geval was de oplossing om de Windows Repair Tool te draaien op betreffende laptop, ondanks vele netwerkfixes wat ik al gedaan en geprobeerd had, heeft deze tool toch nog iets anders gefixed en waren in Edge weer https sites bezoeken en werkte Windows Update ook weer.

Misschien is het eens een idee om die tool te draaien?
Hij is van Toolslib. In veilige modus, die fixed vanalles dus misschien ook deze foutcode omdat die ook met WU te maken heeft, dus goede kans dat daarna het probleem voorbij is.
Greetings, Black Tiger.
6
Dit probleem met WDAG schijnt vaker voor te komen, hier op tenforums bijvoorbeeld maar dan met een andere foutcode. Een repair install van Windows schijnt ook het probleem op te lossen volgens dit draadje. Maar ik zal van de week eerst de WU-fix van Toolslib eens gebruiken, dat is toch een stuk makkelijker en wellicht lost dat het probleem ook op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Vandaag dit probleem weer even opgepakt, Windows Update werkt eigenlijk probleemloos. Ik heb dus (nog) geen third-party repair tools gebruikt. Wel heb ik de System File Checker uitgevoerd. SFC heeft het één en ander hersteld. Ook DISM gaf aan dat de compontent store te repareren was.

Desondanks geeft Edge Chromium bij het openen van een Application Guard-venster nog steeds dezelfde foutmelding.

Code: Selecteer alles

[==========================100.0%==========================] The component store is repairable.

WDAG-rapport - Container: Fout: 0x80070057, Uitgebr. fout: 0x00000001; RDP: Fout: 0x00000000, Uitgebr. fout: 0x00000000 Locatie: 
WDAG-rapport - Container: Fout: 0x80070015, Uitgebr. fout: 0x00000001; RDP: Fout: 0x00000000, Uitgebr. fout: 0x00000000 Locatie: 0x00000000
CBS-log - http://www.filedropper.com/cbs_1
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Kopieer de volgende code in de quote, plak het in een opdrachtprompt met administratorrechten en druk op enter.
md "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles"& wmic /output:"%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\hotfix.txt"&wmic qfe list full /format:table > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\updates.txt" & copy %SystemRoot%\minidump\*.dmp "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles" & dxdiag /t %temp%\dxdiag.txt & copy %temp%\dxdiag.txt "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\dxdiag.txt"&type %SystemRoot%\System32\drivers\etc\hosts > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\hosts.txt" & systeminfo > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp"&findstr /v "Owner" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp" > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.txt" & del "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systeminfo.tmp" & driverquery /v > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\drivers.txt" & msinfo32 /report "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\msinfo32.txt" & wevtutil qe System /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systemlog.txt" & wevtutil qe Application /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\applog.txt" & reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\uninstall.txt" & reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\installed.txt" & wmic product get name, version | sort >"%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\progs.txt"
Deze code creëert een nieuwe map genaamd CollectedFiles op het Desktop en genereert logbestanden in deze map om het probleem beter te analyseren.
Ik wil je vragen om van de map een zip bestand te maken en het zip bestand te uploaden als bijlage of bv. op TinyUpload.

Hoe een zip bestand van de map te maken:
  • Rechtermuis klik op de map
  • Selecteer Kopiëren naar
  • Klik op Gecomprimeerde map
Afbeelding
10
De error code 0x80070015 betekent The device is not ready. Niet echt iets waar je iets mee kan. Toch vind ik de oplossing in dit artikel heel aannemelijk.
(Windows Update probeert toegang te krijgen tot een schijf welke niet benaderbaar is)
Laatst gewijzigd door dorado op 28 mar 2020 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
13
Ik wil graag naar het volgende kijken:

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code: Selecteer alles

:regfind
IsConvergedUpdateStackEnabled
UxOption
Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
Afbeelding
14
[mention]PeterJ[/mention] Een repair install was ik ook al als mogelijke oplossing tegengekomen, maar dan weet je helaas nog steeds niet de exacte oorzaak.

[mention]dorado[/mention] De register-entry 'IsConvergedUpdateStackEnabled' is niet aanwezig. Maar wat ik las is deze waarde een verwijzing naar de aanwezigheid van Windows Update in het configuratiescherm.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Een repair install was ik ook al als mogelijke oplossing tegengekomen, maar dan weet je helaas nog steeds niet de exacte oorzaak.
Soms is de oorzaak gewoon niet te achterhalen. Kan zomaar ergens een bitje omgevallen zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”