Gesloten
1
Als de computer is opgestart en een programma wil openen kan ik niet verder, Dan moet ik eerst Ctrl + Delete in toetsen en dan twee maal op annuleren drukken. Daarna kan ik wel een programma openen.
Het tweede probleem wat ik heb is dat als ik bij voorbeeld de D schijf of een andere heb geopend en dan door klik naar een map in de D schijf dat de computer zelf weer terug gaat naar de D schijf.
Wie kan mijn een goede raad geven, alvast bedankt
Adrie van den Berg
2
Hallo,

Is er iets verander aan de pc, b.v. nieuw software geïnstalleerd of een update?

Lees het volgende eerst door en voer het dan uit.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer eerst wat allemaal is aangevinkt)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe gaat het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Abbs bedankt voor je reactie.
Maar ik heb windows opnieuw geïnstalleerd omdat ik dit probleem al langer had.
Maar gelijk na het instaleren van Windows 10 Pro had ik het probleem al weer zonder dat ik er al extra software had opgezet.
4
Hallo,

1. Hoe oud is deze pc?
2. Heb je Windows 10 schoon opnieuw geïnstalleerd of met behoud van bestanden?
3. Kijk eens bij "apparaatbeheer" of er gele vraag tekens staan?

4. Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo,
Ik zal proberen al je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Allereerst heel erg bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb Windows 10 Pro schoon geïnstalleerd.
Ik heb bij apparaat beheer gekeken en daar stond inderdaad een geel teken, met de vermelding, "onbekend USB-apparaat, (poort opnieuw instellen is mislukt) ik heb hem verwijderd en alle USB stekkers er uit gehaald behalve het toetsenbord en de muis.
Ik heb ook Crystal Disc info geïnstalleerd en alles was blauw.
De PC is net weer opnieuw opgebouwd, nieuw moederboord. processor, geheugen, nieuwe SSD schijf en voeding alleen mijn videokaart was nog niet zo oud dus die is overgezet. Omdat ik een Pentium 7 van 8 jaar terug had dacht ik dat het dat het probleem was, en heb dus de zaak vernieuwd.
Nu is het geworden.
AMD Ryzen 9 3900X 12-core Processor 3.79 GHz
Geheugen 16 GHz en 64 - bits besturings systeem
Video kaart GeForce GTX 970
Maar het probleem is nog niet verholpen
groetjes Adrie
6
Geef wat meer gegevens over de hardware:

Stap 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op Afbeelding Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage



Stap 2:
Combineer Afbeelding → typ:devmgmt.msc
  • Maak een schermafbeelding van het venster.
  • Upload de afbeelding op https://imgdumper.nl
  • Klik op Browse en navigeer naar de schermafbeelding
  • Klik op Upload now
  • Speel de video af om spam tegen te gaan en typ wat gevraagd wordt
  • Kopieer en plak de IMG Code for Forums & Message Boards link in je volgende bericht.

Stap 3:
Download Afbeelding Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage
Laatst gewijzigd door dorado op 24 apr 2020 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
8
Goedemorgen in de bijlage zijn de bestandjes toegevoegd waarom gevraagd was.
Alvast bedankt voor uw hulp
Groetjes Adrie van den Berg
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Klik op Onbekend USB-apparaat (poort opnieuw instellen is mislukt) en schakel het apparaat in zoals onderstaand voorbeeld in de vorm van een afbeelding.
Afbeelding
Download de Afbeelding Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
Afbeelding
  • Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
Afbeelding
  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
  • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.
Afbeelding
  • Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
  • Klik vervolgens op de knop Verwijder drivers en herstart de computer (Sterk aanbevolen)
Afbeelding
  • Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 2:
Download de NVIDIA driver slimming utility voor je graka en vink alleen de benodigde onderdelelen aan.
Afbeelding
Afbeelding
10
Zoals u aan geeft in het voorbeeld, komt bij mijn het apparaat "opnieuw inschakelen" niet voor.
Ik kan kiezen uit het volgende:
Stuurprogramma bijwerken.
Apparaat uitschakelen.
Apparaat verwijderen
Zoeken naar gewijzigde apparaten en
Eigenschappen

Als ik stuurprogramma bijwerken kies geeft hij aan dat: de beste stuurprogramma's zijn al geïnstalleerd.
Als ik apparaat verwijder dan staat hij er bij het opnieuw opstarten van de computer er weer bij.
12
Goedemiddag,
Ik heb volgens mij alle aangedragen voorstellen nu opgevolgd maar jammer genoeg zijn de problemen er nog steeds.
Deze computer doet wat hij zelf wil geloof ik.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie medewerking.
met vriendelijke groet Adrie van den Berg
13
Hallo,

Ik zou onderstaande adviseren..

De-installeer de volgende programma's, die zijn niet nodig om Windows 10 goed te gebruiken:
AVG Internet Security <- Windows Defender is voor algemeen gebruik goed genoeg en zal na de herstart automatisch actief worden.
CCleaner
Defraggler


Er is een probleem met het programma QMxNetworkSync.exe.
De-installeer daarom alles van Magix.

Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Goedendag,

Zoals voor gesteld heb ik de volgende programma's verwijderd.
AVG internet security
Ccleaner
Defraggler
en alles van Magix.

Een van de problemen is nu opgelost, en dat is dat als ik naar onderliggende mappen van een schijf ga, deze niet meer vanzelf terug springt naar de schijf waar ik vanuit begon,
Maar de melding in apparaat beheer, onbekend USB apparaat (poort opnieuw instellen mislukt) blijft na het te hebben verwijderd weer terug komen als de computer opnieuw is op gestart.
En de computer blijft nog steeds ergens hangen, dan moet ik Ctrl+delete in toetsen om weer verder te werken, al moet ik zeggen dat het wel minder is geworden.
En het gebeurd vaker als de computer langer aan staat.
Nog even over de verwijderde programma's. Ik ben erg veel bezig met het monteren van eigen gemaakte films, en gebruik daar voor Corel VideoStudeo.
Maar met dat programma was ik niet zo tevreden en heb daarom het toch wel prijzige programma Magix video-Pro er bij gekocht, dus vond ik het jammer om te verwijderen.
ik heb al twee keer een mail gestuurd naar Corel maar daar krijg ik geen antwoord op terug. erg wel jammer.
Het gekke is nu, dat terwijl ik gewoon aan het typen ben er geen probleem is, maar ik probeer nu tegelijk een programma te openen op mijn tweede beeldscherm en dat gaat gewoon niet. Dat lukt pas weer met de toetsen Ctrl+delete en dan weer tweemaal op annuleren drukken.
Het andere programma wat ik aangeschaft heb van Magix, Photo Story de Luxe gebruik ik ook veel. Maar om het uit te proberen heb ik alles toch maar verwijderd.
Ik kan het altijd weer opnieuw instaleren.
Dat probleem met het USB apparaat kan ik dat ergens in het bios uitschakelen of zijn alle USB aansluitingen dan uitgeschakeld?
Groetjes Adrie van den Berg.
15
Stap 1:
Herstart de computer en installeer Magix weer opnieuw.
Vertel of je probleem met de verkenner terugkeert of niet.

Stap 2:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool via onderstaande link:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 3:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 10”