Plaats reactie
1
Misschien een rare vraag maar is het normaal dat Windows uren bezig is met updaten?

2 uur terug wilde ik wat doen op de pc maar kreeg de melding dat hij opnieuw opgestart moest worden. Heb nog een melding gezien dat hij bezig was een update uit te voeren alvorens het beeld op zwart ging.
Ik heb geen idee om welke update het gaat.
Groetjes Barbara
2
Ja, afhankelijk van welke Windows versie update. . . , kan het tijd in beslag nemen.
Gewoon de update zijn gang laten gaan, maakt geen zorgen dat het scherm op zwart ging.
Is de update helemaal uitgevoerd dan wordt de pc vanzelf opgestart.

Voor de volgende keer kunt je ook updates van Windows OS zelf regelen, bij Instellingen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Ik zei dat ik het af zou wachten, maar ik heb het idee dat er al uren niets meer gebeurt en ben geneigd om hem helemaal uit te schakelen. Dat kan zeker niet zonder gevolgen?

Heb het in al die jaren ook nog nooit mee gemaakt dat de update 8 uur of langer in beslag neemt.
Groetjes Barbara
5
Hallo,

Zie je het lampje van de harde schijf nog knipperen (meestal onregelmatig) dan weet je dat die nog bezig is.

Je geeft al aan dat je niet weet om welke update het gaat dat maakt het ook moeilijk.
Probeer eens ctrl alt delete-toetsen tegelijk in te drukken krijg je dan beeld?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Heb de pc net uitgeschakeld. Kon gelukkig zonder gevolgen.

Hij heeft de hele dag aan gestaan zonder ook maar iets te doen, hij is nu bezig met het uitvoeren van updates en de % lopen langzaam op. Nu wel zoals gewoonlijk een groen scherm met witte letters.

Ik moet nu weg maar ik denk dat als ik terug kom de pc wel klaar is met updaten.
Groetjes Barbara
7
Nessie schreef: 21 aug 2020 17:43 Heb de pc net uitgeschakeld. Kon gelukkig zonder gevolgen.

Hij heeft de hele dag aan gestaan zonder ook maar iets te doen, hij is nu bezig met het uitvoeren van updates en de % lopen langzaam op. Nu wel zoals gewoonlijk een groen scherm met witte letters.

Ik moet nu weg maar ik denk dat als ik terug kom de pc wel klaar is met updaten.
Dat is goed om te horen, we horen het wel.
Heb je alwel hiervoor een backup gemaakt, zo nee doe het strak als die klaar is je ziet het kan zo fout gaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Zoals verwacht was de update geïnstalleerd. Alles werkt weer zoals het hoort.

Back ups maak ik eigenlijk nooit aangezien er niet veel op de pc staat wat echt belangrijk is. De paar dingen die dat wel zijn, zet ik eens in de zoveel tijd naar een externe schijf.
Groetjes Barbara
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”