Plaats reactie
16
Hallo,

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Dit log toont in ieder geval geen probleem met services van Windows aan, wellicht toont de CBS.log meer informatie over het probleem met updaten.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
De volgende regels die vaker voorkomen in het log zijn naar mijn idee onderdeel van het probleem dat Windows Update niet werkt. Maar wacht even op [mention]PeterJ[/mention] die dit log wellicht ook even bekijkt, hij is immers meer thuis in het analyseren van problemen met Windows Update dan ik..

Code: Selecteer alles

2020-09-27 00:38:03, Info                  CBS    Unable to determine current WU country code; skipping region-restricted feature [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
2020-09-27 16:33:38, Info                  CBS    FOD: WUFodMetadataCache not available; falling back to InboxFodMetadataCache: hr = 0x80070002
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Kopieer en plak in het zwarte venster onderstaand commando en druk op de enter-toets.
DISM /online /get-intl

Als dit commando klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
hoi,
ik weet het niet hoe ik van opdrachtprompt screenshot moet maken,heb hem geselecteerd en gekopieerd

Microsoft Windows [Version 10.0.19041.508]
(c) 2020 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32> DISM /online /get-intl

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.19041.329

Image Version: 10.0.19041.508

Reporting online international settings.

Default system UI language : nl-NL
The UI language fallback is : en-US
System locale : nl-NL
Default time zone : W. Europe Standard Time
Active keyboard(s) : 0413:00020409
Keyboard layered driver : PC/AT Enhanced Keyboard (101/102-Key)

Installed language(s): nl-NL
Type : Partially localized language, MUI type.
Fallback Languages en-US

The operation completed successfully.

C:\WINDOWS\system32>
24
De informatie in je screenshot is alvast goed.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /scanhealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot, hoe je dat doet lees je o.a. HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
26
Prima.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot, hoe je dat doet lees je o.a. HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
28
Kopieer de volgende bestanden naar je bureaublad:
- C:\Windows\Logs\DISM\dism.log
- C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Selecteer beide bestanden, rechtsklik er op en kies Kopiëren naar - Gecomprimeerde (gezipte) map
Post het zip bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
ik kom met deze zip niet eruit

voor de C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log krijg ik melding :Het bestand is te groot, de maximaal toegelaten grootte is 2 MiB.

dism1.txt

de toets 'zoeken' of 'Typ hier om te zoeken' doet nu ook al niet..kan niets intypen,hij is blijkbaar vast of heb ik iets verkeerds gedaan
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
30
voor de C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log krijg ik melding :Het bestand is te groot, de maximaal toegelaten grootte is 2 MiB.
Dat kan. Daarom had ik gevraagd om dit bestand eerst in te pakken (zippen) en het zipbestand als bijlage te posten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”