Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7271
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

Sluit Windows af en schakel de computer volledig uit.
Herstart na 10 seconden.
Controleer Windows Update opnieuw en meld het resultaat.
Als er weer een foutmelding verschijnt, zip het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log en post dit als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

nog steeds hetzelfde beeld

Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

Aanvulling:
Bij de eerste keer opnieuw opstarten heb ik de pc normaal uitgeschakeld en na verloop van enkele minuten opnieuw opgestart. Windows update deed toen helemaal niks. Ik kon niet de optie "opnieuw proberen" aanklikken.
Ik heb toen weer uitgeschakeld en de pc helemaal van de stroom gehaald voor enkele minuten en toen opnieuw opgestart. Resultaat in bericht hiervoor.
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

uitzetten en weer aanzetten, ook met 10 seconden ertussen, is niet voldoende om windows opnieuw in het werkgeheugen te krijgen.
standaard staat snel opstarten aan, en dat is niets meer dan een soort slaapstand,
dus ofwel je gaat start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten', ofwel je drukt de fysieke aan-uitknop een seconde of tien in, net zolang tot de pc helemaal dood is.
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

Ik heb dus de eerste keer de pc helemaal uitgezet (start/afsluitmenu/afsluiten) en na 5 minuten weer opnieuw ingeschakeld. Daarna idem met als extra ook nog de stekker een aantal minuten uit het stopcontact en opnieuw opgestart. Wat doe ik dan niet goed?
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

je zette daarmee de pc in een soort slaapstand, dus: als er een bitje 'verkeerd staat' staat dat ook nog verkeerd als je de pc weer aanzet.
als je de geschetste werkwijze volgt zal windows zich zelf uit het werkgeheugen halen en zich weer opnieuw in het werkgeheugen plaatsen maar dan 'maagdelijk' dus met de gewenste instellingen, en zonder de ingeslopen foutjes.
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

hhmm, ik heb nu alle mogelijke manieren van uit- en aanzetten wel gedaan volgens mij, maar resultaat blijft hetzelfde
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

dat kan, maar ik heb het dus niet gehad over uit- en aanzetten, dus wat heb je nu echt gedaan?
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

Alle mogelijke manieren is dus inclusief de door jou beschreven versies, Falstring
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42555
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

In post #63 geeft [mention]Jerom474[/mention] aan dat de PC geheel van het stroomnet is gehaald. Er is dus een koude start uitgevoerd, zonder spanning werkt de slaap/sluimerstand niet meer.
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

[mention]PeterJ[/mention] actie uitgevoerd dus
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 789
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

ik heb altijd begrepen dat de snelstart mogelijk wordt gemaakt doordat een deel van de kernel wordt weggeschreven naar een hibernatebestandje zodat die niet elke start opnieuw behoeft te worden opgebouwd.
dat dat opgeslagen bestand zou verdwijnen bij stroomloos maken lijkt me niet logisch.
en is ook niet mijn ervaring: ik maak elke nacht mijn installatie geheel stroomloos, en het aanzetten is aanmerkelijk sneller dan de cold boot via 'opnieuw opstarten'...
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42555
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

Je hebt gelijk [mention]falstring[/mention] . De optie uitschakelen (Shut Down) schrijft de staat van de computer inderdaad weg naar het hibernate-bestand. En laadt deze weer bij de eerste nieuwe start. Ik haalde ShutDown en Restart even compleet door elkaar, excuus... :-[
If you’re troubleshooting system problems, you’ll want to perform a full shut down of the kernel to ensure Windows reinitializes things from scratch. To do this, just click the “Restart” option in the menu instead of the “Shut Down” option. Windows restarts your computer, but it performs a full shut down first and discards the state of the kernel while doing so.
Jerom474
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2016 20:02
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows7 en Windows10
AV: F-Secure
AM: Hitman pro

Okay, dan s.v.p. terug naar het topic. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd, 10 seconden indrukken aan/uit, uitschakelen, uitschakelen met stroom eraf, opnieuw opstarten, maar het probleem van niet kunnen updaten is er nog.
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7271
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

[mention]Jerom474[/mention] Post een verse kopie van je SOFTWARE hive. zie bericht #40.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”