! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Gesloten
91
Oke. Doe nu het volgende.

Verwijder Windows Update
Rechtsklik op Start en selecteer Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt nu een zwart venster. Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wusa /uninstall /KB:4477029

Vertel nu eerst het resultaat hiervan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
93
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld KB4467694;KB4477029 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
94
SearchReg.txt bijgevoegd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
95
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Controleer Windows Update opnieuw en meld het resultaat.
Als er een foutmelding verschijnt, zip het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log en post dit als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
96
Ik plaats de fixlog.txt alvast. De updates zijn wel gestart, maar lijken te blijven hangen. Er is echter nog geen foutmelding, dus ik laat hem gewoon even staan om te zien of ze toch nog gaan installeren.
cbs.log volgt in volgende bericht


Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
98
Geeft Windows Update een foutmelding en zo ja, welke ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
99
Er was geen foutmelding, maar ook geen activiteit. Het lijkt steeds te stoppen bij de .NET 3.5 update. Die blijft op 20% hangen. Zo heb ik hem al eens een hele nacht laten staan, zonder dat er iets van vooruitgang geboekt was. Toen wel foutmeldingen.

Ik heb de pc nu opnieuw opgestart.

Na opnieuw opstarten kreeg ik andere update erbij in het scherm, nl. de onderdelen update naar Windows 10, v1909. Deze is als eerste gestart en is helemaal afgerond tot het opnieuw opstarten. Ik heb screenshots vanhet hele verloop gemaakt en bijgevoegd in de tweede link.

De cbs.log opnieuw

http://www.filedropper.com/cbs_62

en screenshots van het updateverloop in word-bestand geplakt. Op het laatste scherm staat hij nu alweer lang zonder dat er iets lijkt te gebeuren. Ik laat hem zo vannacht zijn gang maar gang en dan zie ik morgenochtend wel hoe ver het gevorderd is.

http://www.filedropper.com/screenshotupdateverloop29-10
101
Daarna opnieuw opgestart. Windows 10 versie 1909 is geïnstalleerd en nu wordt geprobeerd om update daarvoor te installeren.
Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
102
Alvast goed dat Windows 10 geupdate is van versie 1903 naar 1909.

Download de netfxrepairtool.exe.
Hiermee wordt geprobeerd om problemen in de .NET Framework op te lossen.
Start het programma.
Plaats een vinkje bij "I have read and accept the license terms."
Klik op Next.
Er worden nu enkele tests gedaan en na afloop zal het resultaat verschijnen met als titel "Recommended changes".
Post hiervan eerst een screenshot.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
104
Klik op Next.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”