Pagina 3 van 11

Re: Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 12:48
door Jerom474
Schijf 7 is een probleemschijf inderdaad uit mijn NAS. Die had ik via een dock even aangesloten om te controleren. Die is er nu weer af.

Re: Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 12:53
door Jerom474
Farbar heeft gedraaid

Re: Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 13:37
door Maxstar
Komt de I-schijf ook uit de NAS, of heeft deze alleen die naam? En is dit een interne of externe schijf?

Upload ook even het logbestand: C:\Windows\Logs\DISM\dism.log naar www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.

Re: Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 13:47
door Jerom474
I is een interne HDD die de naam NAS heeft. De schijf is nagenoeg leeg en kan ook eventueel uit de pc verwijderd worden

http://www.filedropper.com/dism_5

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 15:01
door Maxstar
Haal die schijf maar even uit het systeem, ook al zal dit niet (direct) de oorzaak zijn van de problemen met Windows Update.

De DISM-log toont ook de nodige issues, wacht even op [mention]PeterJ[/mention] wat nu de beste vervolgstap is gezien de hoeveelheid fouten in het register en problemen met de Windows Image File.

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 17:04
door PeterJ
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 17:54
door Jerom474
Frst64.exe heeft gedraaid met de fixlist
Fixlog.txt bijgevoegd

Re: Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 18:17
door PeterJ
Controleer op Windows Updates maar installeer nog niets.
Als de controle klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log naar je bureaublad.
Zip het bestand cbs.log op je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.zip op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 19:09
door Jerom474
Ik heb windows update geopend en niks gedaan verder, zie screenshot

https://postimg.cc/4m8HVRZj

http://www.filedropper.com/cbs_58

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 23:38
door PeterJ
Software Hive opsturen
Optie #1
  • Open de verkenner, blader naar de map C:\Windows\System32\Config en selecteer het bestand SOFTWARE.
  • Kopieer dit bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
    Let op: Als je een foutmelding krijgt ga verder met optie #2 hier onder.
  • Rechtsklik op het bestand SOFTWARE op je bureaublad en kies Kopiëren naar > Gecomprimeerde (gezipte) map. Het bestand SOFTWARE.ZIP verschijnt nu op je bureaublad.
  • Upload het bestand SOFTWARE.zip naar een file-sharing site zoals FileDropper of WeTransfer of SendSpace.
  • Let op: Stuur de downloadlink in een privé bericht, dit bestand bevat namelijk gevoelige informatie!
Optie #2 (alleen uitvoeren als bovenstaande niet lukt)
  • Download het gratis programma RegBak: Acelogix Software - Download products
    Je vind het onderaan de pagina.
  • Installeer dit programma en accepteer alle standaard waardes. Na installatie start het programma vanzelf.
  • Klik op de knop New Backup. Accepteer de waardes en klik op Start.
  • Wanneer de melding Finished successfully verschijnt, klik op de knop Close.
  • Je bent nu weer in het hoofdscherm van RegBak. Je ziet nu 1 item met de datum van vandaag in de lijst. Rechtsklik op dit item en kies Explore Backup...
  • Er opent nu een verkenner in de map waar de backup gemaakt is. Je ziet een gebruikersnaam map, een Windows map folder en een aantal bestanden. Dubbelklik op de Windows map om deze te openen. Open vervolgens de System32 map en dan de config map. Je ziet nu ongeveer 6 bestanden, 1 daarvan met de naam SOFTWARE.
  • Kopieer het bestand SOFTWARE naar je bureaublad. Is het bestand SOFTWARE niet aanwezig, kopieer dan het bestand C:\Windows\System32\config\SOFTWARE.
  • Rechtsklik op het bestand SOFTWARE op je bureaublad en kies Kopiëren naar > Gecomprimeerde (gezipte) map. Het bestand SOFTWARE.ZIP verschijnt nu op je bureaublad.
  • Je kan alle onderstaande programma's en RegBak nu afsluiten.
  • Ga verder bij het 3e punt bij optie #1

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 23 okt 2020 23:52
door Jerom474
Link verstuurd

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 24 okt 2020 00:36
door PeterJ
Ik zie niets.

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 24 okt 2020 09:28
door Jerom474
via PB nog een keer

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 24 okt 2020 14:06
door PeterJ
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Updates lopen niet door of starten helemaal niet

Geplaatst: 24 okt 2020 18:56
door Jerom474
Uitgevoerd