Plaats reactie
1
Bij het opstarten van de PC geeft windows aan dat er opnieuw opgestart moet worden. (geen idee waardoor maandag werkte alles nog prima, dinsdag de PC niet gebruikt). Wel was ha lang aan het opstarten (schijf controle).

Na deze melding gaat de PC inderdaad opnieuw opstarten. Dan krijg ik een scherm om de toetsenbordindeling te kiezen.
Echter werkt dan mijn muis en toetsenbord niet. Kan dus ook niks kiezen op deze manier.

Echter als ik naar de BIOS ga bios het opstarten (niet dat ik daar verder verstand van heb) werken mijn toetsenbord wel.

Hoe los ik dit op?

Mark
3
Hoi,

Nee ik kan verder niks doen, behalve de del toets gebruiken om de bios ion te komen. Er is geen moment dat ik verder zelf de controle heb om opties aan te geven. Vreemde is dat mijn toetsenbord het net doet als ik toetsenbord/muis instellingen moet aangeven. Maar dat deze wel werkt in de bios.
4
Maak op een ander systeem met de Media Creation Tool (Hulpprogramma downloaden) een USB-stick aan met daarop de ISO van Windows 10.
Start hier de probleem PC van op.

Via een installatieschijf (of herstelschijf) biedt Windows 10 de optie om de computer te herstellen.
Klik in dit scherm op Uw computer herstellen.
Ga vervolgens naar Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartherstel.

Start de computer hierna weer normaal door in Windows?
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi,

Nee nog steeds geen geluk. Ik heb het programmetje op een USB stick gezet. Bij opstarten F8 ingegeven en de USB stick geselecteerd.

Kraag windows logo dan scherm met de melding er is een probleem. PC gaat dan herstarten en herstellen en ik zit weer ast in scherm waar ik toetsenbord instellingen moet kiezen Dus helaas ;( .
8
Deze foutmelding duidt vaak op een probleem met de HDD en/of SSD.

Maak met Rufus eens een nieuwe opstartbare USB-stick aan met de ISO van Linux Mint.

Start hier de computer van op en kies de optie Start Linux Mint.
Kan je nu de systeemschijf waarop Windows geïnstalleerd staat benaderen?

Zo ja, sluit een externe schijf (of USB-stick) aan en maak een reservekopie van alle belangrijke bestanden, mocht je geen back-up hebben.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hoi,

Dat wordt voor mij te technisch en durf ik ook niet goed aan.
Ben bang dat het toch hulp van ene bedrijf inschakelen wordt.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de geboden hulp!
13
Nogmaals dank voor de hulp. Kijk morgen wel of ik ergens type nummer van de pc kan vinden. Ben er al heel de dag mee bezig, ondertussen werken op een andere pc. Ben er voor nu wel klaar mee.

Nu tijd voor de vrouw en kinderen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”