Plaats reactie
1
In de cumulatieve update (KB4580364) en (KB4586781) zou Meet Now beschikbaar moeten zijn op de taakbalk in Windows 10.
Wie heeft dit in een Nederlandstalige versie van Windows 10 al gezien?

Ik heb meerdere versies van Windows 10 via Dev en Bèta-channel geïnstalleerd, maar geen Meet Now te vinden. Zelfs niet na het handmatig installeren van KB4586853 (19042.662 / 20H2) via DISM.

Het zou kunnen dat deze functie in Nederland (nog) niet beschikbaar is, maar daar kan ik niets over terugvinden? ::)

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Ik heb hier twee desktop pc's staan. Ze draaien allebei op Windows 10 Home (Nederlandstalig!), versie 20H2, build 19042.630
Ik ben geen Windows Insider; voor mij geen Bèta channel of Dev. Ik wacht wel totdat ik updates en upgrades spontaan krijg aangeboden.

KB4580364 is op geen van beide computers geïnstalleerd. Dat was volgens mij een zogenaamde preview update en die installeer ik niet.
KB4586781 is wel op beide computers geïnstalleerd; op beide computers deed ik dat op vrijdag 13 november 2020.

Op mijn MSI desktop is geen Meet now knop te bekennen. Hij is daar ook niet verborgen, zodat ik hem zichtbaar kan maken.
Op mijn Asus desktop verscheen de knop Nu vergaderen opeens op donderdagmiddag 19 november in het systeemvak. Raar, want de laatste update die ik ontvangen had, was KB4586781, geïnstalleerd op vrijdag 13 november 2020. Waarom zou ik dan pas 6 dagen later die knop zien?
Stond die knop er al eerder en had ik hem over het hoofd gezien? Dat kan ik me eerlijk gezegd niet goed voorstellen.
Wanneer je de muis boven die knop liet zweven kreeg je de tekst Nu vergaderen te zien:
Afbeelding
Omdat ik een gruwelijke hekel aan vergaderen heb, heb ik die knop toen direct verborgen. Ik volgde daarbij de handleiding van TenForums, waarvan iEscape de link gaf in post #2.
5
porrelaar schreef: Waarom zou ik dan pas 6 dagen later die knop zien?
Stond die knop er al eerder en had ik hem over het hoofd gezien? Dat kan ik me eerlijk gezegd niet goed voorstellen.
Je hebt niet over het hoofd gezien, hier hetzelfde Windows 10 Home (Nederlandstalig!), versie 20H2, build 19042.630 - 19 november 2020.
KB4580364 is onbekend.
KB4586781 is geïnstalleerd 19 november 2020.
Waroom 19 november 2020: heb de laptop 19/11 aangezet, en de updates werd toen aangeboden.

Heb hier no geen Meet Now / Nu vergaderen icoon.
Zal over een paar dagen kijken :lol:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Op een testsysteem waar ik gister op zat te prutsen kreeg ik vanochtend (eindelijk) ook het icoontje van Meet Now te zien. Kon ik eindelijk een Nederlands stukje schrijven hoe je dit weer kan uitschakelen / verbergen in Windows.

Ergens snap ik wel dat Microsoft het "Nu vergaderen" prominent bij Windows-gebruikers pusht. Zo kan het makkelijk concurreren met Zoom en vergelijkbare diensten in coronatijd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”