Plaats reactie
1
geacht Forum,

ik zou graag willen weten hoe je een backup van de C kan maken in windows 10
ik heb ook SyncBackFree aan het draaien, maar die geeft 251 fouten aan, en ik weet niet wat ik daar mee aan moet, is de backup dan mislukt?
wat ik namelijk wil is windows 10 home helemaal opnieuw gaan installeren.
maar weet niet goed de beste manier om dat goed te laten verlopen en te doen.
ik hoop dat iemand mijn door stap voor stap uit te leggen hoe ik dat moet gaan doen.
ik wil dat omdat mijn laptop traag opstart en uitgaat en ook de programmas zijn traag.
mijn interne geheugen is 4 gb, is dat ook te weining , wat is eigenlijk het beste geheugen om er dan in te zetten?

alvast vriendelijk dank voor alle hulp!
2
Hallo en welkom op het forum,

Wil je alleen een back-up maken van belangrijke bestanden dan kan dit handmatig door deze naar een externe locatie of schijf te kopiëren. Een andere optie is het maken van een volledige systeemkopie. Mocht je iets vergeten zijn te back-uppen kan je dit bestand of map altijd nog uit deze image halen. Ook kan je deze image in zijn geheel terugplaatsen mocht er iets misgaan bij het herinstalleren.

Het opnieuw installeren kan direct vanuit Windows, middels de optie deze PC opnieuw instellen. Dit kan zowel met de lokale image van Windows, als een image vanuit de cloud.

Wat betreft synchroniseren, welke fouten worden er weergegeven?
Voor het geheugen kan je Speccy eens uitvoeren die meer info over de hardware van de laptop geeft.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
hallo Maxstar,

ik heb een systeem back-up en een disk back-up gemaakt op een externe schijf.
maar nu weet ik niet goed wat om te doen en wat het beste manier is om de laptop weer soepel en snel te laten draaien. alles verwijderen optie of bestanden laten behouden?
ik heb dit nog nooit namelijk gedaan dus voor mijn blijft het heel spannend.
Maxstar kan je mijn ik hoop het beste advies voor mijn hiervoor geven?
hartelijk dank voor alle hulp!
6
Als je een geheel schone installatie wilt uitvoeren, dan moet je niets bewaren. Indien je kiest voor het behouden van bestanden voer je als het ware alleen een herstelinstallatie van Windows uit. Maar dan blijf je mogelijk wel met allerlei overbodige rommel zitten.

Het is dus een persoonlijke keuze, als je echt met een schone lei wilt beginnen kies je voor alles verwijderen. Indien de versie Windows 10 Home betreft en je geen gebruik wenst te maken van een Microsoft Account. Dan kan je op deze manier tijdens de installatie voor een lokaal gebruikersaccount kiezen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Maxstar,

ik heb de schoone instalatie gedaan, en prima gelukt, het systeem werkt nu veel beter weer .
alleen ik had op de oude instalatie mijn avast virus scanner er ook op geinstalleerd, maar is er natuurlijk ook eraf gegaan. ik heb hem nu in de map programm files staan omdat ik hem van de externe schijf heb af gegehaald. maar nu wil ik hem opnieuw installeren, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen, er staan zoveel bestandjes en ik weet niet welke ik moet hebben.
ik heb een betaalde versie en is nog 25 dagen geldig.
Maxstar kan je mijn hierbij helpen hoe ik hem terug kan installeren.
8
Hallo,

Een virusscanner (of ander geïnstalleerd programma) uit een back-up halen werkt niet. Na een schone installatie dien je alle programma's die in gebruik waren opnieuw te installeren. Verwijder de map in Program Files maar, en download via deze link het installatiebestand voor de versie van Avast. En installeer het programma opnieuw als je van plan bent om de licentie nog te verlengen.

Windows Defender voldoet ook prima als primair beveiligingspakket tegenwoordig. Een pakket van een andere fabrikant heb je dus niet zozeer nodig, tenzij je bepaalde (extra) functies prefereert boven die van Defender.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”