Ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht. Gisteravond begon de cursor ineens raar te doen. Hij 'loopt weg' naar de rechterkant van het zoekveld of scherm, wat ik ook doe. Dat geldt voor Windows zelf, voor programma's of bij het browsen. Als ik probeer te browsen schuift de pagina naar de onderkant vant het scherm.
Ik heb de muis losgekoppeld en een andere geprobeerd. Dat maakt geen verschil. Ik heb ook het toetsenbord losgekoppeld. Ook geen verschil. Het programma SFX heb ik weten te downloaden door het scherm heel klein te maken. Maar ik slaag er niet in het log hier (ik tik dit op mijn laptop) te krijgen. Er stond wel dat er geen corruptions waren gevonden.
Wat moet ik doen?
Ik hoop op hulp
2
Hallo,
1. Start de computer eens op in de veilige modus.
2. Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
1. Start de computer eens op in de veilige modus.
- Open het startmenu en klik op Instellingen.
- Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
- Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
- Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
- Kies de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden.
2. Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
De bijlagen zijn niet doorgekomen, maar dit is inderdaad vreemd dat je er nu geen last (meer) ven hebt?
Maar laten we de twee logjes eerst een bekijken.
Maar laten we de twee logjes eerst een bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Deze keer beter opgelet. ;-)
Enige wat wel veranderd is, is dat ik de internetkabel van de nieuwe in een oude pc heb gestopt. Maar daar kan het toch niet aan liggen? Daarna was het in elk geval niet meteen over. En nu zit de kabel weer in de nieuwe pc.
Enige wat wel veranderd is, is dat ik de internetkabel van de nieuwe in een oude pc heb gestopt. Maar daar kan het toch niet aan liggen? Daarna was het in elk geval niet meteen over. En nu zit de kabel weer in de nieuwe pc.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
De netwerkkabel lijkt mij inderdaad ook niet de oorzaak.
Verwijder via programma's en onderdelen het onderstaande programma.
App Explorer
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Verwijder via programma's en onderdelen het onderstaande programma.
App Explorer
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Het logbestand zag er verder keurig uit, dus kijk het even aan of het probleem definitief weg is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Omdat het probleem niet meer aanwezig is, is het moeilijk verder zoeken. Als het zich weer voordoet laat het maar even weten, dan kunnen we verder gaan zoeken naar de (mogelijke) oorzaak.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Open het startmenu en typ devmgmt.msc om apparaatbeheer te openen.
Welke items zijn er aanwezig onder Human-interface-apparaten (HID)?
Welke items zijn er aanwezig onder Human-interface-apparaten (HID)?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Ik heb zo'n vermoeden dat GoTrustID weleens de oorzaak kan zijn. Maak je hier gebruik van om in te loggen bij Windows?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)