Plaats reactie
1
Ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht. Gisteravond begon de cursor ineens raar te doen. Hij 'loopt weg' naar de rechterkant van het zoekveld of scherm, wat ik ook doe. Dat geldt voor Windows zelf, voor programma's of bij het browsen. Als ik probeer te browsen schuift de pagina naar de onderkant vant het scherm.

Ik heb de muis losgekoppeld en een andere geprobeerd. Dat maakt geen verschil. Ik heb ook het toetsenbord losgekoppeld. Ook geen verschil. Het programma SFX heb ik weten te downloaden door het scherm heel klein te maken. Maar ik slaag er niet in het log hier (ik tik dit op mijn laptop) te krijgen. Er stond wel dat er geen corruptions waren gevonden.

Wat moet ik doen?

Ik hoop op hulp
2
Hallo,

1. Start de computer eens op in de veilige modus.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden.

2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hi!
Dank vor je reactie. Ik heb de scan gedaan. Bijlagen toegevoegd.

Wel een beetje bizar: de cursor 'staat' weer. Het probleem begon gisteravond en bleef de hele ochtend. Tot ik dus zonet weer achter de pc kroop. :unsure:

Enig idee hoe dat kan?
5
Deze keer beter opgelet. ;-)

Enige wat wel veranderd is, is dat ik de internetkabel van de nieuwe in een oude pc heb gestopt. Maar daar kan het toch niet aan liggen? Daarna was het in elk geval niet meteen over. En nu zit de kabel weer in de nieuwe pc.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
De netwerkkabel lijkt mij inderdaad ook niet de oorzaak.

Verwijder via programma's en onderdelen het onderstaande programma.
App Explorer

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hier is het fixlog!

Overigens moet ik zo naar een afspraak, dus gaat een tijdje duren voor ik een volgende stap kan uitvoeren....

Dank!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Tja... en toen was het weer mis. Vanochtend startte ik mijn computer op en het probleem is terug. Maar weer eens geherstart, maar dat maakt dus niets uit.

Wat nu?
14
Ik zie hier:
GoTrustID FIDO HID Device
HID-apparaat voor besturing door gebruikers
HID-compatibel, door leverancier gedefinieerd apparaat
HID-compatibele systeem controller
HID-compliant fido
en 3x USB-invoerapparaat
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”