! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
62
Prima.

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Typ in het invoerveld KB4598291 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand SearchReg.txt gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
65
Ik krijg nog steeds deze foutmelding nadat hij KB4598291 probeert te installeren:
"Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x8007000d)"
66
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
68
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage SFCFix.ZIP en bewaar het op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
70
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
72
Het logje ziet er goed uit.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
73
ja, geen enkele cumulutatieve update kan volledig geinstalleerd worden (wel de update ivm de windows update, dat was ook een cumulutatieve update maar ging minder over updates van het systeem, enkel de windows update)
kb4601319 en kb4601382 kunnen niet geinstalleerd worden.

ik word er helemaal gek van - waaraan ligt het - sommige updates gaan wel door ! - zijn die updates dan niet voor mijn pc geschikt? Maar waarom verschijnt er dan een boodschap "Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings- en kwaliteitsfixes. Ik heb ook nog een laptop, en daar gaan die updates wel allemaal door. (is een asus laptop, ook met win10Home)

ik zou niet graag alles opnieuw installeren, omdat mijn systeem nu goed draait, en ook voor het werk.
ik heb wel stormshield ssl vpn geinstalleerd om via mijn computer toegang te krijgen tot de pc op het werk (via remote desktop).
ik heb eens stormshield ssl vpn volledig verwijderd, nog altijd konden de cumulutatieve updates niet geinstalleerd worden (100% geinstalleerd en dan melding mislukt)

ik heb ook mijn antivirus (avast) gedeinstalleerd, maar ook dat hielp niet.

ik heb ook het programma sandboxie gedeinstalleerd, maar dat hielp ook niet.

als we de procedure volgen als voorheen, komen we achtereen aan 1000 posts.... Is er niets anders dat we kunnen proberen? Ik wil gerust verder doen, maar zie geen toekomstperspectief dat dit opgelost geraakt, mogelijk wel als de media creation tool op de website van microsoft staat (update assistant) eraan komt waarin alle updates inzitten?

ZIE BIJLAGE VAN DE FOUTMELDING VAN WINDOWS UPDATE.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
74
Windows Update kunnen soms lastig op te lossen zijn. Een her-installatie wil je echter voorkomen.
Post het logbestand C:\Windows\Inf\setupapi.dev.log als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”