Plaats reactie
1
Sinds tijden ben ik blijkbaar niet de eigenaar van mijn eigen laptop en heb ik niet alle rechten. Dit heeft tot nu toe al redelijk wat problemen veroorzaakt met verschillende apps en zelfs downloads die niet geaccepteerd worden. Ook het maken van images of verwijderen van bepaalde software gaat dan niet.


Bij de app van ''jouw telefoon'' bijvoorbeeld krijg ik deze melding
Afbeelding



En hier weer zo een vage melding:
Afbeelding


Zou iemand mij kunnen helpen dat ik weer volledig eigenaar wordt van mijn eigen laptop.


Heb alleen 1 harde schijf mocht het probleem hier kunnen liggen. Zie foto:
Afbeelding


Dit zie ik wanneer ik het volgende klik: Eigenschappen - Beveiliging - KN (mijn gebruikersnaam)
Afbeelding






Laptop: Lenovo YOGA C940-15IRH
Besturingssysteem: Windows 10
2
Hier hebt je dezelfde vraag gesteld.
Waarom ga je daar niet verder? & je geeft ook geen reactie meer?

Ga bij dat ander topic verder.
Om het overzichtelijk te houden wordt dit draadje gesloten.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo,

Controleer het volgende eens, open het startmenu en ga naar Instellingen.
Klik op accounts > Gezin en andere gebruikers en selecteer het gebruikersaccount dat nu in gebruik is.
Klik vervolgens op de knop Accounttype wijzigen indien de optie standaard gebruiker is geselecteerd verander je dit naar administrator.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Maxstar schreef: Hallo,

Controleer het volgende eens, open het startmenu en ga naar Instellingen.
Klik op accounts > Gezin en andere gebruikers en selecteer het gebruikersaccount dat nu in gebruik is.
Klik vervolgens op de knop Accounttype wijzigen indien de optie standaard gebruiker is geselecteerd verander je dit naar administrator.

Bij gezin en andere gebruikers kom ik helemaal geen accounts tegen:

Afbeelding

Bij E-mail en accounts kom ik wel dit tegen en het weggestreepte met rood is mijn persoonlijke e-mailadres.



Afbeelding
5
Lokaal account instellen

Klik op Iemand anders aan deze pc toevoegen en "Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon".
Klik nu op Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen.
Geef nu de gewenste gebruikersnaam en tweemaal het wachtwoord op en stel vervolgens de drie beveiligingsvragen.
Log vervolgens met dit account in, krijg je nu nog steeds deze melding te zien?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Maxstar schreef: Lokaal account instellen

Klik op Iemand anders aan deze pc toevoegen en "Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon".
Klik nu op Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen.
Geef nu de gewenste gebruikersnaam en tweemaal het wachtwoord op en stel vervolgens de drie beveiligingsvragen.
Log vervolgens met dit account in, krijg je nu nog steeds deze melding te zien?
Ik heb alle stappen gevolgd en nog dit account zelfs accounttype gewijzigd en administrator gemaakt ben gaan inloggen op mijn nieuwe account. Merk wel dat het echt als een nieuwe account inderdaad is. Ook bij dit account krijg ik dezelfde melding bij bijvoorbeeld ''Jouw Telefoon''.
11
Hallo,

Is dit probleem al aanwezig sinds de installatie van Windows 10 op 02-09-2020, of pas later ontstaan?
Heb je verder gebruik gemaakt van tools om de privacyinstellingen te tweaken?

Download RegLook.bat uit de bijlage naar b.v. het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en voer het als administrator uit.
Plaats vervolgens het bestand reglook.txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Maxstar schreef: Hallo,

Is dit probleem al aanwezig sinds de installatie van Windows 10 op 02-09-2020, of pas later ontstaan?
Heb je verder gebruik gemaakt van tools om de privacyinstellingen te tweaken?

Download RegLook.bat uit de bijlage naar b.v. het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en voer het als administrator uit.
Plaats vervolgens het bestand reglook.txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
Hi,

Helemaal in het begin van mijn nieuwe laptop had ik mijn volledige voornaam ergens ingetikt en toen kreeg ik dat alleen de eerste 5 letters tevoorschijn kwamen overal. Dit was NIET te veranderen en heb het helemaal opnieuw moeten installeren en heb toen voor KN gekozen. Weet alleen niet of de problemen hierdoor en toen ontstonden...excuses.

Ik kan mij niet herinneren dat ik tools gebruikt heb voor privacy. Wel heb ik via een YouTube kanaal Windows 10 debloat scripts gedraaid een tijd geleden. Kan helaas niet meer herinneren welke video of tool/ script/software het was. Het leek wel een beetje op deze video wat ik destijds deed:

https://www.youtube.com/c/ChrisTitusTech/videos

RegLook heb ik gedownload en uitgevoerd als administrator, maar ik krijg geen txt bestand te zien ergens op Mijn PC.n Niet achterdochtig bedoeld, maar mag ik vragen wat ik precies doe hiermee. Maak mij klein beetje zorgen om de privacy haha.
13
noori schreef: RegLook heb ik gedownload en uitgevoerd als administrator, maar ik krijg geen txt bestand te zien ergens op Mijn PC.n Niet achterdochtig bedoeld, maar mag ik vragen wat ik precies doe hiermee. Maak mij klein beetje zorgen om de privacy haha.
Heb je bij de melding van het gebruikersaccountbeheer wel op Ja geklikt?

Wat dit bestand doet is niets meer dan een export van het register maken, waar mogelijk een aanpassing is gedaan die voor dit probleem zorgt. Als je je zorgen maakt over privacy of security gebruik dan niet allerlei vreemde scripts. Ik heb het vermoeden dat er nu allerlei policies zijn aangepast die deze foutmelding(en) veroorzaken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Er komt überhaupt geen melding van accountsbeheer tijdens het downloaden. Net weer geprobeerd en weer niks.

Ik heb ook voor Farbar Recovery Scan alle stappen gevolgd en op fix geklikt waarna mijn laptop opnieuw opgestart is, maar ook hier zie ik geen txt bestand. Ik heb het programma en de bijlage gedownload naar mijn bureauprogramma en uitgevoerd zoals gevraagd, maar geen nieuwe txt bestand. Ik zie wel nog het gedownloade bestand fixlist.txt uiteraard.
15
Heel vreemd, maar ik kan ook niets meer zoeken in windows of ''Mijn Documenten''.

Voorbeeld 1: Als ik linksonder op het windows icoontje klik en dan wat intik en enter krijg ik helemaal niks. Wou zo zoeken naar fixlist.txt.

Voorbeeld 2: Als ik naar ''Mijn Documenten'' ga en welke map dan ook kies of zelfs ''Deze PC'' en dan rechtsboven wat intik en enter krijg ik ook niks.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”