Plaats reactie
1
Hallo,

sinds een aantal maanden of langer krijg ik via het Actiecentrum van Windows 10 de melding: 'Probleem met Microsoft-account. Uw Microsoft-account moet worden aangepast (hoogstwaarschijnlijk is uw wachtwoord gewijzigd)'.

Nu, ik heb mijn wachtwoord niet gewijzigd.

https://www.pcwebplus.nl/probleem-met-m ... t-account/ Via deze link heb ik geprobeerd om dit probleem op te lossen.

Als stap staat daarin:

'Probleem met Microsoft-account melding niet weg?
Als het bovenstaande het probleem niet heeft verholpen kan het ontkoppelen en opnieuw koppelen van het Microsoft-account soelaas bieden. Deze methode biedt voornamelijk uitkomst als u een Microsoft-account gebruikt, maar niet – altijd – bij een lokaal account met een inactief Microsoft-account.

Open het startmenu en ga naar Instellingen (tandwieltje).
Klik in dit scherm op Accounts > Uw info.
Klik hier op de link: In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account.
Meld de computer nu af en meld deze opnieuw aan met het lokale (administrator) account.
Ga nu weer naar de sectie: Account > Uw Info .
Klik nu op de link: In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account.
Op deze manier koppelt u het het gebruikersaccount van Windows 10 opnieuw aan uw Microsoft-account. Bij het opnieuw aanmelden zal de melding “Probleem met Microsoft-account” als het goed is niet meer verschijnen.'

Het valt mij op dat als ik deze stap doorloop een oud email-account (hotmail) als 'administrator' wordt vermeld, en deze email-account gebruik ik al jaren niet meer, ook niet voor Windows).
Als ik klik op de link ' In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account' opent die een pop-up scherm met mijn oude email-account, waarvan ik het wachtwoord niet meer weet waardoor ik deze stap niet kan doorlopen.

Heeft iemand daarvoor een oplossing?

Dank en groet,
Pirsig.
2
Pirsig schreef: Het valt mij op dat als ik deze stap doorloop een oud email-account (hotmail) als 'administrator' wordt vermeld, en deze email-account gebruik ik al jaren niet meer, ook niet voor Windows).
Een hotmail account dat inactief is, kunt u niet meer activeren.
U moet minstens eenmaal per twee jaar aanmelden bij uw Microsoft-account om uw account actief te houden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Beste iEscape,

goed om dit te weten, maar heeft u ook een daadwerkelijke oplossing voor het probleem dat ik heb geschetst? Het lukt mij niet om onder Instellingen, Accounts mijn oude hotmail-account te verwijderen en te vervangen door mijn nieuwe gmail-account...
Ik kan wel gerwoon inloggen met mijn gmail-account op de Microsoft website, dat is weer geen probleem, maar als aldaar mijn account check staat mijn oude hotmail-account er niet tussen.

Groet,
Pirsig
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”