! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
77
De System File Checker heeft nu (ook) het een en ander gerepareerd.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Voer hierna Windows Update uit en laat hiervan even het resultaat weten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
79
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
81
Hallo,

Stap 1. Download de Fixlist uit de bijlage en start de computer op in de veilige modus.

Stap 2. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Stap 3. Herstart de computer in de normale modus en voer ServiceCheck.bat uit.
Voeg hierna Fixlog.txt en Servicecheck.txt als bijlage toe.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
83
Dit is wel héél apart, in bericht #74 gaf FSS aan dat de services in orde waren. Nu blijken die - herstelde - services weer verdwenen te zijn in het register, het lijkt wel of er steeds een (corrupte) ControlSet wordt ingeladen.

Wanneer je de computer herstart (of later opstart), volgt er dan soms een herstelprocedure van Windows, b.v. opstartherstel of een laatst goed werkende configuratie?

Code: Selecteer alles

Windows Security:
============
SecurityHealthService Service is not running. Checking service configuration:
The start type of SecurityHealthService service is OK.
The ImagePath of SecurityHealthService service is OK.

wscsvc Service is not running. Checking service configuration:
The start type of wscsvc service is OK.
The ImagePath of wscsvc service is OK.
The ServiceDll of wscsvc service is OK.

Windows Update:
============
wuauserv Service is not running. Checking service configuration:
The start type of wuauserv service is OK.
The ImagePath of wuauserv service is OK.
The ServiceDll of wuauserv service is OK.

Windows Defender:
==============
WinDefend Service is not running. Checking service configuration:
The start type of WinDefend service is OK.
The ImagePath of WinDefend service is OK.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
87
Stap 1. Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Stap 2. Schakel KPN Veilig (tijdelijk) even uit en voer het onderstaande uit.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
89
Tijdens het uitvoeren van de laatste fixlist waren er twee profielen geladen: 'Pieter M***** & piete'. Log alleen eens in met het eerste account, zorg dat het tweede account is afgemeld en voer dan de fixlist uit het voorgaande bericht #87 opnieuw uit. Is het tweede account soms een oud account met mogelijk eerdere problemen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”