Plaats reactie
1
Ik heb na een half jaar een waslijst met verwijderde, geblokkeerde en quarantiane. Dit is een lijst geworden van 10 items. Deze lijst wil wissen, maar ik kan dit niet vinden. Wie kan mij helpen deze lijst te wissen.
Piet.
3
Beste Abbs, dit staat in beschermings geschiedenis. Via start/instellingen/bijwerken en beveiliging/ (derde van boven) windows beveiliging/dan de eerste virus en bedreigingsbeveiliging/dan onder snelle scan: beveiligingsgeschiedenis/ wordt beschermingsgeschiedenis.
Daarin staan enige meldingen, deze wil graag gewist hebben. Net zo als browser geschiedenis, die je ook kan wissen. De 3 opties, van verwijderen enzovoort is al gebeurd.
Groetjes Piet.
5
Beste Abbs, dit klopt goed. Alleen de acties zijn al uitgevoerd, deze zie ik niet meer. Krijg alleen oplossing onvolledig of bedreiging in quarantine en deze app is geblokkeerd.
Bij deze meldingen, heb ik gelijk alles gewist, (wel zo veilig) maar de meldingen blijven, maar staan. Deze zou ik graag weg hebben, (ze zitten welles waar niet in de weg, maar weg is weg en de pc is weer wat schooner. Als ik er op klikt, dan wordt ik doorverwezen naar Microsoft, bij meer informatie.
N.B. een picture erbij zetten, dat zie ik niet zitten, waar en hoe. Is dat apart hiervan. ? Heb wat geprobeerd, is het gelukt, het ophalen van picture. ?
Afbeelding
6
Hallo,

Voeg het logbestand van Windows Defender eens aan het volgende bericht toe, zo kunnen we even kijken waar deze meldingen aan refereren.

1. Open de verkenner van Windows en geef in de adresbalk de volgende regel op.

Code: Selecteer alles

C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\Service
2. Klik met de rechtermuisknop op Detections.txt en klik op kopiëren.
3. Klik nu met de rechtermuisknop op het bureaublad en kies de optie Plakken.
4. Voeg Detections.txt vervolgens als bijlage toe aan ge volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Abbs, ik heb het gevonden en dat is mijn vraag. In detections.txt staan 2 bestanden die ik, niet geïnstalleerd kon krijgen, het liep voor geen meter. Wel staan in de map dectectionHistory, heleboel mappen, waarschijnlijk de bestanden die ik weg wil hebben. Kan ik dit zomaar wissen. ??????
Trouwens, hoe kan ik dit lezen, met extensie, bestand. ?? En in een txt bestand History staan allemaal getallen, (net zo als in het register) is dit ook te wissen. ? Ook in de volgende map Unknown staan allemaal getallen.
9
Hallo,

Dan gaan we kijken of we het via een andere weg wel kunnen bekijken:, lees het volgende eerst door en voer het dan uit.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hallo Abbs, ik heb gedaan wat je vroeg. Vraag me alleen af, of dit wel nodig is. Ik vroeg waar die geschiedenis stond (of staat) en of ik die zonder problemen kon wissen.
Hierbij stuur ik de bestanden, die je vroeg.
12
Kinkel89 schreef: Hallo Abbs, ik heb gedaan wat je vroeg. Vraag me alleen af, of dit wel nodig is. Ik vroeg waar die geschiedenis stond (of staat) en of ik die zonder problemen kon wissen.
Ik ben blij dat je dit wel gedaan hebt: en zal je uitleggen waarom en wat ik allemaal heb gevonden.

1. Waarom:
Nu heb ik een beter beeld van je systeem en de meldingen o.a de "Beveiligingsmeldingen" die je graag gewist wil hebben.
Hiermee willen we je ook bewust maken wat de gevaren kunnen zijn bij bepaalde handelingen, ik weet dat je alleen met één vraag bent gekomen
en misschien hierop niet zit te wachten maar we leveren graag een totaal plaatje af.

2. Gevonden:
Ik begin bij de Beveiligingsmeldingen, hier zag ik dat er veel illegale programma's en spelletjes waren gedownload (wees je hiervan bewust? ).
Ik ben geen politieagent maar wil je hier toch wel voor waarschuwen dat je hierdoor goed besmet kan raken waardoor je systeem kan vastlopen of versleuteld kan raken.
Hierdoor verlies je al je bestanden enz. ook bank zaken doen is dan gevaarlijk, dus raad ik je aan om hier toch mee op te passen.
Verder heb ik een aantal restanten van programma's gevonden die weg kunnen o.a. Avira, Bitdefender en Zemana.
Restanten van zulke programma's kunnen conflicten veroorzaken of je systeem vertragen. Deze items, lege regels, en een code om je Beveiligingsgeschiedenis te wissen
staan allemaal in de fix die hieronder staat. Dan weet je waar die voor is en dat je niet voor niks de tool FRST hebt uitgevoerd.

3. Een Tip:
Zorg altijd vooral als ik zie wat er allemaal gebeurt op je pc voor een goede recente back-up, van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.


4. De Fix:
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Beste Abbs, ik gedaan wat je vroeg en zo te zien is het gelukt. Alleen is mijn web geschiedenis weg, daar is wel mee te leven. Wat ik eigenlijk niet zo leuk vindt, dat de lijst door iedereen gelezen kan worden. Kan dat gewist worden. Ik ben van de gevaren bewust, zeker wel. Daarom voerde, ik het ook niet uit, ik gooi het meteen er af. Maar de geschiedenis bleef er in staan, dat wilde ik wissen. De lijst is nu weg, Dank je wel.
Piet
14
Hallo,
Kinkel89 schreef: Wat ik eigenlijk niet zo leuk vindt, dat de lijst door iedereen gelezen kan worden. Kan dat gewist worden.
Alles wat je op dit forum als bijlage plaatst kan alleen ingezien worden door ingelogde forumleden voor analyse. Iemand die geen lid is van dit forum kan geen bijlagen inzien, zoekmachines kunnen dit dus ook niet inzien en opslaan in caches.

Via het gebruikerspaneel is het verder mogelijk om alles wat je hier plaatst zelf weer te verwijderen. Dit kan via het gebruikerspaneel onder de sectie Beheer bijlagen.

Als beheerder van dit forum wil ik even aangeven dat (alle helpers) zorgvuldig met persoonsgegevens omgaan. Als iets vertrouwelijk is om te analyseren, zullen wij dit discreet opvragen, alle log-bestanden die geen gevoelige gegevens bevatten laten wij daarom als bijlage toevoegen om te onderzoeken.

Via de eerdere link (Beheer bijlagen) kan je zelf alles verwijderen. Mocht dit niet lukken dan verwijder ik of @abbs de logbestanden in dit topic.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hartelijk dank, Maxstar en Abbs voor jullie medewerking. Weer wat wijzer geworden. Heb de bijlage gewist. Ik bedoelde jullie ook niet, maar zeg, maar de meelezers en dat heb ik begrepen dat niet het geval is. Dit was wel een hele procedure zeg, kan dat niet eenvoudiger.
Veel succes en misschien tot horens. Piet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”