Plaats reactie
3
Bedankt voor uw reactie.
Maar ik wil zien welke software er wordt opgestart als ik een programma run en waar de gegevens welke ik invoer
worden weggeschreven.
Ik krijg bij recent files niet te zien welke software en waar de software staat welke wordt opgestart en ook niet
waar mijn invoer gegevens staan.
4
houtmans13 schreef: Maar ik wil zien welke software er wordt opgestart als ik een programma run.
Ik neem aan dat je Windows 10 gebruikt, klik met je rechtermuis knop op de Startknop > kies in de lijst wat opent op Taakbeheer.
In dit overzicht wat opstart enz.


Afbeelding

waar de gegevens welke ik invoer worden weggeschreven.
Waar schrijf je wat, als je bedoelt waar een download word geplaatst is dat de Downloads map.

Ik krijg bij recent files niet te zien welke software en waar de software staat welke wordt opgestart en ook niet
waar mijn invoer gegevens staan.
Dit is ook in taakbeheer te zien, en waar voer je wat voor gegevens in?
En je software staat opgeslagen in de map Program Files.

En tijdelijke bestanden worden opgeslagen in Temp mappen hier enig uitleg: https://win10faq.com/how-to-access-temp ... indows-10/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Bedankt voor uw uitleg abbs.
Dit is echter niet wat ik zoek , ik zal uitleggen wat er aan de hand is.
Ik doe mijn administratie op dit systeem en als backup schrijf ik alles (beveiligd) naar een externe harde schijf.
Ik gebruik hiervoor Folder Lock van Amazing-Share (uiteraard een legale gekochte versie).
Als er files of mappen worden versleuteld komen deze in de lijst van het programma te staan , zie afbeelding.

Afbeelding

Nu heb ik echter een crash gehad , maar ik had een (gelockte) backup op een externe harde schijf , geen probleem dacht ik.
Ik heb windows10 en alle andere software opnieuw moeten installeren , ook dit was geen probleem.
Toen ik echter de (gelockte) backup van de administratie wilde terugzetten werd deze niet herkend , het ingevoerde password is voor 100% het juiste.
Ik heb tot 2x contact met amazing-Share proberen te krijgen (heb ze mijn aankoop factuur laten zien) maar er wordt niet op gereageerd.
Nu probeer ik uit te zoeken waar de gegevens van het programma worden weggeschreven zodat ik misschien nog iets kan doen , dit weet ik
echter pas als ik weet waar de gegevens staan.
De gegevens worden ergens weggeschreven , want als ik het programma Folder Lock verwijder en weer opnieuw installeer zijn de gegevens nog steeds aanwezig.
Dus waar ik naar op zoek ben is de plaats waar de gegevens (alleen de tekst) G:\1 POPF en E:\temp\Meterkast en G:\test worden weggeschreven.
Ik koop overgens nooit meer software bij Amazing-Share , er is totaal geen service .
Hopelijk kan iemand me raad geven , ik zou mijn administratie graag terug hebben.
6
Hallo,

Nu begrijp ik waar je naar opzoek bent dit is een stuk duidelijker.

Doe het volgende eens: klik met je rechtermuis knop op Start (links onder) > klik in het schermpje wat opent op Schijfbeheer.
Maak van dat overzicht eens een printscreen en plaats dat in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo,

Na de herinstallatie zijn de schijfletters aangepast (G;\ is niet meer aanwezig), op welke schijf staan nu de onderstaande mappen?
Software (D:), Info (E:) of Data (F:)..
  • X:\1 POPF
  • X:\Temp\Meterkast
  • X:\Test
Via de optie Open for Unlock zou je deze bestanden dan opnieuw moeten kunnen inladen vanaf de juiste locatie neem ik aan?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Bedankt voor uw reactie,
Ik heb het geprobeerd maar dat werkt niet .
Er worden ergens (in een of ander register of file) de gegevens weggeschreven.
Ik denk dit omdat als ik het programma Folder Lock verwijder van mijn systeem , het staat dan ook niet meer in C:\Program Files (x86)\Amazing-Share waar
het was geinstalleerd , en het opnieuw installeer op een andere partitie , b.v D:\test , en het programma daarna weer opstart (ik zou verwachten dat het lijstje
met G:\1 POPF en E:\temp\Meterkast en G:\test weg zou zijn ) ,dan staat het lijstje er nog steeds in.
Dit betekend dat het lijstje met gegevens niet in de directorie staat waar de software (welke net nieuw is geinstalleerd) staat.
Het moet dus wel ergens anders op het systeem staan.
Naar die locatie ben ik op zoek , maar weet niet hoe die te vinden.
Groetjes
10
Hallo,

Ik heb dit programma even geïnstalleerd op een testsysteem om een en ander uit te proberen. Het versleutelen van een bestand gaat goed, maar hetzelfde bestand op een andere PC ontsleutelen gaat echter niet. Het bestand (*.aspe) is immers 0 bytes groot. Ik ben daarom heel bang dat je na de herinstallatie van Windows deze bestanden als verloren dient te beschouwen.

Kijk eens in de onderstaande mappen, staan daar bestanden met de extensie (bestandsnaam.aspe) ASPE-Bestand? Geef van de onderstaande mappen ook even door op welke schijf met schijfletter deze staan.

X:\1 POPF
X:\Temp\Meterkast
X:\Test
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo ,
Bedankt voor uw reactie.
Wat ik echter niet snap is waar de gegevens staan.
De software (Folder Lock) staat op schijf D:\ , De file(s) welke gelogd zijn staan op G:\1 POPF - E:\Temp\Meterkast en G:\Test
Als ik nu nog een file wil locken , bv. file G:\Testlock dan wordt deze gelocked en komt ook in de lijst onder G:\1 POPF - E:\Temp\Meterkast en G:\Test.
Ik kan deze file G:\Testlock ook weer unlocken , gaat allemaal goed (verdwijnd dan wel uit het lijst van gelockte files, logisch).
Ik unlock de file G:\Testlock echter niet maar laat hem gelockd (staat dus nog in de lijst) staan.
Ik verwijder nu de software Folder Lock op schijf D:\ , ik kan dus het programma niet meer gebruiken, de directorie waar de software staat is helemaal leeg.
Ik installeer Folder Lock opnieuw maar nu op een andere schijf , bv. op schijf F:\
Als ik nu Folder Lock opstart zou je verwachten dat het lijstje met gelockte files er niet meer is , maar het lijstje is nog steeds aanwezig , ook al staat de
software op een andere schijf.
Het lijstje met gelockte files staat dus ergens op het systeem en wordt niet verwijderd als de software wordt verwijderd , het staat dus los van het programma.
De nieuw geinstalleerde software blijft naar dit lijstje (ergens op het systeem) kijken , ongeacht waar ik de nieuw geinstalleerde software plaats.
Mijn vraag is , waar dit lijstje op het systeem staat , hoe krijg ik dit lijstje gevonden.
Groetjes.
12
Ik heb vanochtend nog het één en ander getest, de versleutelde bestanden bevinden zich op dezelfde schijf alleen in een beveiligde container. Het probleem waar je nu mee kampt is dat de schijfletters niet meer corresponderen met die in Folder Lock.

Folder Lock geeft het volgende aan:
G:\1 POPF
E:\Temp\Meterkast
G:\Test

Na de herinstallatie van Windows is de schijfletter G:\ niet meer toegewezen aan een harde schijf. Mogelijkerwijs is E:\ nu D of F. Vandaar mijn vraag op welke schijf de bovenstaande mappen staan en welke schijfletter daaraan gekoppeld is. Via het schijf beheer kunnen we dan de juiste schijfletters weer instellen zodat Folder Lock weer naar de correcte locatie verwijst.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo ,
De schijf waar de gelockte file omgaat (G:\1 POPF) staat nog steeds op schijf C: als ik deze aansluit op het systeem (zie afbeelding)

Afbeelding

Als ik dubbelklik op gelockt bestand 1 POPF dan kan ik gewoon het password invoeren (zie afbeelding)

Afbeelding

Alleen komt er nu de melding dat het password niet goed is , maar ik weet voor 100% zeker dat het wel goed is , ik gebruik hiervoor ALTIJD hetzelfde password
uiteraard alleen bij locken van mijn administratie.
Dit probleem is ontstaan toen ik windows opnieuw heb moeten installeren.
Daarom dacht ik dat er egens op het systeem een file moet staan waar het password en de locatie van de gelockte file(s) in staan.
De gegevens uit deze file wijzen niet meer op de juiste wijze naar de gelockte file (denk ik).
Anders kan ik niet verklaren waarom de gegevens van de gelockte file(s) bewaard blijven ook al installeer ik Folder Lock opnieuw op een ander plaats.
Naar de locatie van deze file , ergens op het systeem ben ik op zoek.
Groetjes.
14
Oké in schijfbeheer was G:\ niet te zien, vandaar dat ik dacht dat de schijfletters waren aangepast. Wat geeft de verkenner als bestandsgrootte aan bij de map POPF?

Kan je het bestand/map E:\Temp\Meterkast wel openen? En heeft dit bestand een blauw pictogram of net zoals POPF een wit icoon?
Ik kreeg een blauw pictogram te zien, maar op een ander systeem ook een wit pictogram die ik niet (meer) met Folder Lock kon openen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hallo,
Het bestand E:\Temp\Meterkast kan ook niet open , dit was maar voor een test , dus niet belangrijk , dit in tegenstelling tot 1 POPF.
De bestandsgrootte van 1POPF op G:\ schijf is 0.
Waarom er momenteel witte iconen zijn is me niet duidelijk , alle iconen zijn wit (vroeger hadden ze een logo).
Als ik een nieuwe map lock heeft deze ook een wit icoon , ik kan deze gelockte file echter wel weer open in tegenstelling tot de anderen (de oudere)
Weet je toevallig op welke plaats de passworden van Folder Lock bewaard worden , hier zit mijn probleem .
Alleen de gelockte files (G:\1 POPF en E:\Temp\Meterkast) werken niet meer , dit zijn de files van voor de herinstallatie van windows10 , de rest werkt goed.
Groetjes.
Laatst gewijzigd door houtmans13 op 08 mei 2021 08:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”