Plaats reactie
33
De tool die je nu noemt zal de verborgen items misschien weergeven en kunnen verwijderen. Maar welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd? Uit de logbestanden maak ik op dat er zowel 32- als 64-bits drivers geïnstalleerd zijn. Inclusief een hoop extra software van Asus die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Voer het volgende even uit om de verborgen items in de softwarelijst zichtbaar te maken.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
38
Jaaaa, je bent een kanjer! :cool:
Maar niet allemaal.

Deze staan erin en zelfs dubbel:

ASUS AIOFan HAL
ASUS AURA Extension Card HAL
ASUS AURA Motherboard HAL
ASUS AURA VGA Component
AURA DRAM Component

Deze zijn er niet:

ASUS Aura SDK
ASUS Update Helper
ENE RGB HAL
Kingston AURA DRAM Component
PHISON HAL
40
Heb de items verwijderd. De pc lijkt sneller. De Verkenner deed het goed met de video's tot de beruchte "Openen met"-test. Daarop liep hij meteen vast. Kon hem nog wel beëindigen met Taakbeheer. De afbeeldingen zijn weer niet zichtbaar van de video's/audio's, alleen de logo's van VLC/Picture Manager. En hij laadt weer eindeloos. Maar die laatste twee hangen samen, neem ik aan. Wat kunnen we nog doen? Of moet ik nog herstarten?
41
Aangezien je niet meer weet wat je allemaal aan drivers hebt geïnstalleerd is het allemaal best lastig. Er is nog van alles aanwezig betreffende DRAM tools, gezien de problemen zou ik een schone installatie van Windows uitvoeren en dan niet zomaar allerlei drivers installeren. Windows 10 haalt de nodige drivers immers automatisch via Windows Update op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
42
Maxstar schreef: en dan niet zomaar allerlei drivers installeren
"Zomaar" heb ik dat sowieso niet gedaan. Je weet hoe voorzichtig ik ben. Als ik al drivers heb geïnstalleerd, dan was dat nodig. Ik ben met drie pc's bezig geweest, dus dat weet ik echt niet meer.
Een schone installatie dus. Ik ga proberen hulp te vinden daarvoor. Dit kost me veel te veel en blijkbaar maak ik ook fouten. Ik ben je oneindig dankbaar voor je hulp.
43
Met 'zomaar' bedoel ik dat er nu (overbodige) drivers c.q. tools aanwezig zijn. We kunnen nog wel het één en ander opschonen in de hoop dat dit helpt, maar of dat de stabiliteit in de toekomst ten goede komt is vraag twee. Maar het is wellicht te proberen.

Voer de Fixlist uit de bijlage weer met FRST uit. Verwijder na de herstart de onderstaande (soms dubbele) items uit de softwarelijst.

ENE RGB HAL
Kingston AURA DRAM Component
Patriot Viper DRAM RGB
Patriot Viper M2 SSD RGB
PHISON HAL
Universal Holtek RGB DRAM
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
44
Heb de fix uitgevoerd. Geen van de bestanden die je noemt staan echter in de softwarelijst.

Ik heb dit nog gevonden. Dit gaat ook over bevriezen bij het contextmenu. Is dit een optie om uit te voeren?

https://www.schoonepc.nl/vragen/nb79-07 ... it_af.html

Deze programma's staan in het contextmenu van "openen met" bij mijn video's, waarop hij bijna standaard bevriest. VLC is up-to-date.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/60be4 ... ideo_s.jpg

Latere toevoeging: heb ook nog een keer SFC gedraaid. Er zijn reparaties uitgevoerd. Ik checkte daarop de "openen met"-proef en voor het eerst gaat dat goed! Zelfs met grote video-bestanden. Of misschien komt het door de laatste fix. Zouden we toch wat opgelost hebben?? Ik heb een log van de SFC, als je daar wat aan hebt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”