Plaats reactie
1
"Grote" Windows 10 mei 2021 voorjaarsupdate is nu beschikbaar, dit is de eerste versie update van 2021.
Vaak is het een grote update maar deze is klein gehouden.

De lijst met nieuwe functies is eerder beperkt:
  • Windows Hello biedt voortaan de mogelijkheid om een tweede externe camera als standaard in te stellen wanneer beide beschikbaar zijn.
  • Windows Defender Application Guard presteert beter dankzij de optimalisatie van de openingsscenario’s voor documenten.
  • Windows Management Instrumentation (WMI) Group Policy Service (GPSVC) krijgt prestatieverbeteringen voor meerdere thuiswerkscenario’s.
Microsoft lanceert traditioneel gezien een grote feature-update in het voorjaar en een lichtere update in het najaar die vooral focust op stabiliteit. Die trend wordt dit jaar omgedraaid.

Bron
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
2
Heb je de update al binnen (aangeboden of zelf gedownload)?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Hier duurde het via de update assistent ook c.a. een uur, via automatische updates heb ik 21H1 nog niet aangeboden gekregen op mijn systemen. Wellicht heeft de snelheid ook te maken met hoe de delivery opties staan ingesteld. Mogelijk gaat het via downloads lokaal en pc's op internet sneller. Maar die optie gebruik ik niet.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ik heb gisteravond direct na het uitkomen de 21H1 ISO gdownload en via mounten
van die ISO mijn Windows 20H2 opgewaardeerd.
Vanaf eerste opstarten van het MediaCreationTool 21H1 duurde het opwaarderen nog geen drie kwartier.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
9
@pearl Was de de update op dit systeem al gedownload dat je deze alleen nog maar hoefde te installeren, of was het een (handmatige) download + install?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Mijn hobby-pc voorzien van nieuwe ssd, deze is nu werkzaam. Ik had via windows site een USB stick aangemaakt waarvan ik kon opstarten.
Laptop via dezelfde USB stick bijgewerkt, en is ook bij. Nog 1 machine te gaan, maar die moet net als hobby pc een verse installatie krijgen. En dat Windows installeren gaat snel, maar als die programma's niet die op de test-pc staan!
12
Er is een groot verschil als je de versie update binnen haalt, via de "Windows update" (als die daar word aangeboden) van je pc duurt het zeker korter (hier 10 min).
Doe je het handmatig via de Update-assistent kan het zeker 1 uur duren bij elkaar.(getest op een andere pc)

Dus ik raad aan voor de gewone gebruiker de versie update 21H1 pas te installeren als die aangeboden word via je "Windows Update"op je pc.
Ook weet je dan zeker dat die gereed is voor jou pc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Er is een groot verschil als je de versie update binnen haalt, via de "Windows update" (als die daar word aangeboden) van je pc duurt het zeker korter (hier 10 min).
Doe je het handmatig via de Update-assistent kan het zeker 1 uur duren bij elkaar.(getest op een andere pc)
Geloofde je me niet? :o
En mensen mogen het toch gewoon zelf uitmaken hoe ze het doen.....
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
14
pearl schreef: 10 minuten?
Heb een paar pc's en duurde bij allemaal bijna een uur.
Hier had je een ? tegen mijn 10 minuten dus "Geloof jij me niet?" :crying:

Dus ik ging het even uittesten waarin het verschil zat meer of minder niet, en ieder mag zeker zelf weten wat hij/zij doet.
Ik zet nergens neer dat ik iets verplicht :confusing:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Er zijn eerdere onderdelenupdates geweest die Microsoft op bepaalde systemen (configuraties) niet doorliet vanwege allerlei problemen. Wanneer je dan de update geforceerd via de ISO installeert kan je immers voor allerlei verrassingen komen te staan en met een instabiel systeem zitten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”